Connect with us

Законодавство

Кому слід отримати сертифікат про знання української мови?

Набрав чинності Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25 квітня 2019 р. № 2704-VIII.

Ним встановлено, що статус української мови, як єдиної державної, передбачає обов’язковість її використання під час здійсненні повноважень органами державної влади/місцевого самоврядування та в інших публічних сферах суспільного життя.

Разом з цим, Закон не зобов’язує розмовляти виключно державною мовою у сферах приватного спілкування чи під час здійснення релігійних обрядів.

Кожен українець повинен володіти державною мовою, а тому Урядом буде забезпечено право на її вільне вивчення шляхом неформальної та інформальної освіти. Державою буде організовано безкоштовні курси з вивчення рідної мови.

Для того, щоб працювати на певних посадах, необхідно буде підтвердити рівень володіння державною мовою.

Зокрема державним сертифікатом підтверджуватимуть свої знання високопосадовці (Президент, Голови ВРУ, Уряду, СБУ, тощо), державні службовці, прокурори, керівники закладів освіти всіх форм власності, та інші. Документом про повну загальну середню освіту посвідчуються знання мови для адвокатів, службовців НБУ, нотаріусів, мед. працівників і ін.

Шкала рівнів володіння державною мовою визначає 3 загальні рівні навичок: початковий – A, середній – B та рівень вільного володіння мовою – C.

Окрім того, Законом передбачені штрафні санкції, зокрема, у випадку неодноразового порушення суб’єктом господарювання обов’язку здійснювати обслуговування клієнтів та надання інформації державною мовою, Уповноважений із захисту державної мови зможе винести постанову із накладенням штрафу у розмірі від 300 до 400 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Перехідні положення Закону також доповнюють Кодекс України про адміністративні правопорушення новими статтями. Зокрема щодо відповідальності за порушення норм цього Закону та за невиконання вимог Уповноваженого із захисту державної мови під час здійснення ним державного контролю.

Як ми вже писали, у приватному житті Закон не змушує говорити українською

Законодавство

За відпуск неякісних лікарських засобів – майже 14 000 грн штрафу

Міністерство охорони здоров’я України опублікувало для громадського обговорення проект Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення».

Законопроектом пропонується внести зміни до КУпАП, якими посилити відповідальність суб’єктів господарювання на фармацевтичному ринку.

Так, змінами до ст. 42-4 встановлюється, що продаж лікарських засобів без рецепта лікаря у заборонених законодавством випадках каратиметься штрафом від ста (1 700 грн‬) до п’ятисот (8 500‬ грн) н.м.д.г. (зараз штраф символічний – від 102 до 425 грн).

За повторне протягом року вчинення зазначеного порушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню, – від п’ятисот (8 500‬ грн) до семисот (11 900 грн) н.м.д.г. (зараз – від 425 до 1 190 грн).

Новою редакцією ст. 167 встановлюється, що відпуск неякісних лікарських засобів, що не відповідають вимогам державних стандартів, каратиметься штрафом від трьохсот (5 100‬ грн.) до восьмисот (13 600 грн) н.м.д.г. (зараз від 340 до 1 700 грн).

А невиконання законних вимог посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері контролю якості та безпеки лікарських засобів каратиметься штрафом від двохсот (3 400 грн) до п’ятисот (8 500 грн) н.м.д.г. (зараз від 170 до 340 грн) – нова редакція ст. 188-10 КУпАП.

Ознайомитися з проектом Закону України «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення» можна за цим посиланням. Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 21 лютого 2020 р. на електронну адресу moz@moz.gov.ua та dls@dls.gov.ua.

Читати далі

Законодавство

Фонд розвитку підприємництва надаватиме підтримку на підставі погоджених із банками заявок

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів державного бюджету, передбачених для забезпечення функціонування Фонду розвитку підприємництва» від 24 січня 2020 р. № 29.

Порядок визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінфіну за програмою «Забезпечення функціонування Фонду розвитку підприємництва».

Головним розпорядником бюджетних коштів та відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінфін. Бюджетні кошти спрямовуються Фонду розвитку підприємництва на надання фінансової державної підтримки суб’єктам мікропідприємництва та малого підприємництва та виключно для:

  • часткової компенсації Фондом відсотків за кредитами, що надаються на реалізацію інвестиційних проектів суб’єктам підприємництва, що відповідають критеріям, визначеним у Порядку надання підтримки № 28;
  • збільшення статутного капіталу Фонду з метою надання Фондом гарантій уповноваженим банкам за зобов’язаннями за кредитами, наданими суб’єктам підприємництва.

На підставі отриманих від уповноважених банків заявок Фонд планує та здійснює витрати, пов’язані з компенсацією відсотків за рахунок бюджетних коштів.

Фонд щомісяця складає перелік витрат за кожним уповноваженим банком та до 5 числа подає Мінфіну інформацію про обсяг коштів, що підлягають перерахуванню Фонду.

Підставою для включення Фондом витрат за кожним уповноваженим банком до переліку є відповідна заявка, яка підписується керівником уповноваженого банку, погоджена Фондом. До заявки уповноваженого банку додається розрахунок його прогнозних витрат, пов’язаних з наданням фінансової державної підтримки суб’єктам підприємництва з компенсації відсотків. Заявка, подана з порушенням вимог цього Порядку, не розглядається Фондом і повертається на доопрацювання уповноваженому банку.

Фонд подає щомісяця до 5 числа Мінфіну інформацію про використання коштів.

Читати далі

Законодавство

На виплату пенсій 2020 року передбачили понад 300 мільярдів грн

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження бюджету Пенсійного фонду України на 2020 рік» від 24 січня 2020 р. № 22.

Нею Уряд затвердив бюджет Пенсійного фонду України на 2020 рік.

Зокрема, обсяг доходів якого становить 301 779 220 600 грн, у тому числі кошти від підприємств на покриття фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених особам, які працювали на роботах за:

  • списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим КМУ – 2 940 776 000 грн;
  • списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим КМУ, а також працівникам, зайнятим на інших посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах – 1 727 143 400 грн.

Обсяг видатків за рахунок власних доходів якого становить 325 359 593 900 грн, у тому числі на:

  • пенсійне забезпечення осіб, пенсію яким призначено відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» – 308 665 885 300 грн;
  • виплату пенсій, призначених згідно з іншими законодавчими актами в частині розміру пенсії, на яку особа має право відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» – 2 770 629 200 грн;
  • пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу в частині розміру пенсії із солідарної системи відповідно до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» – 6 422 806 300 грн.

Читати далі

В тренді

Про забезпечення функціонування української мови як державної
||
№ Документа: 2704-VIII
Дата прийняття: 25.04.2019
Дата набрання чинності: 16.07.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про забезпечення функціонування української мови як державної
||
№ Документа: 2704-VIII
Дата прийняття: 25.04.2019
Дата набрання чинності: 16.07.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає