Лише через електронний аукціон | LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Лише через електронний аукціон

Дата публікації:

Володимир ПОЛЯКОВ,
адвокат, директор ТОВ «ФК «Стандарт Кепітал»

В Україні поміняють механізм реалізації арештованого майна — придбати його можна буде тільки на електронному аукціоні. 

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

П’ятого лютого Верховна Рада прийняла проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення розбіжностей та осучаснення реалізації майна в іпотеці та виконавчому провадженні». Наслідком цього стане певна зміна механізму проведення електронних аукціонів, реалізації арештованого майна та погашення проблемної заборгованості боржника. Передбачається, що це значно полегшить життя кредитора.

Які саме зміни нас чекають? По-перше, реалізація арештованого для стягнення майна буде здійснюватися виключно через електронний аукціон. Порядок проведення аукціону визначатиметься Кабінетом Міністрів за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечуватиме формування та реалізацію державної політики у сфері реалізації майна. По-друге, існує можливість знизити початкову ціну при повторному проведенні електронного аукціону. Й по-третє, після аукціону його організатор видає покупцеві акт про реалізацію предмета іпотеки та надсилає нотаріально засвідчені копії акта іпотекодержателю та іпотекодавцю. На підставі цього документу нотаріус видає покупцеві свідоцтво про придбання майна з електронного аукціону.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Як бачимо, законодавці скасували всі інші засоби реалізації арештованого майна, залишивши тільки електронні торги. Фактично це черговий виток «цифровізації», про яку в нас уже давно говорять. Очевидно, що це зроблено з метою усунути можливості для правопорушень і зловживань, які нерідко спостерігались під час неелектронних аукціонів. Як на мою думку, прийняття цього закону передує початку реалізації наміру Кабміну зробити іпотеку доступною. З 1 березня, як обіцяється, запрацює програма «іпотечного кредитування під 7% річних». Очікується, що це тільки початок – у перспективі планується зниження ставки до 5%. Можливо, це станеться навіть цього року. Дивлячись на все це не дивуєшся, що НБУ має на меті до 2024 року збільшити частку іпотеки у внутрішньому валовому продукті України з 0,7%, які є наразі, до 2%.

Тим не менше, не можна забувати, що ми живемо в країні, де чимало людей вважають нормальним не віддавати борги. Тому, сподіваюся, що скоро ми побачимо наступні кроки влади, метою яких буде захист прав кредитора та боротьба з недобросовісними боржниками.

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Проти непритаманних повноважень виступив і сам АМКУ

Опубліковано

on

От

Ми вже писали, що проти надання АМКУ надмірних повноважень виступає бізнес.

Тепер і Антимонопольний комітет України звернувся до авторів проекту Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України» № 5431 з проханням розглянути для подальшого внесення на розгляд парламенту підготовлені Комітетом пропозиції, а саме:

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

  • виключити з тексту положення, що наділяють Антимонопольний комітет повноваженнями на проведення за рішенням суду перевірок у місцях проживання та інших володіннях фізичних осіб;
  • виключити нові положення щодо викликів для надання пояснень та відповідальності за неявку на виклик для надання пояснень;
  • чітко визначити час, протягом якого дозволяється здійснювати перевірки, заборонити проведення перевірок у нічний час (22.00 – до 6.00);

Читайте також: Рекомендації АМКУ у справі про порушення законодавства про захист економічної конкуренції не підлягають судовому оскарженню

– доопрацьовати положення щодо права Комітету не розпочинати розгляд справ за заявами, якщо зазначені у ній ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції не відповідають пріоритетам його діяльності;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– вдосконалити норми щодо контролю за концентраціями, доповнити положеннями щодо ненадання дозволів на узгоджені дії, у разі якщо до заявника застосовано спеціальні економічні та інші обмежувальні заходи (санкції);

– доповнити нормами, що передбачають механізм вдосконалення порядку примусового стягнення штрафів;

– доопрацювати норми щодо солідарної відповідальності, солідарного понесення субсидіарної відповідальності  щодо сплати накладеного органами Комітету штрафу;

– вдосконалити порядок проведення перевірок, визначити основні процесуальні права й обов’язки сторін, порядок опечатування приміщень, інших володінь, накладення арешту та вилучення майна під час проведення перевірок, визначення доказів (речових, електронних, письмових) та інші положення.

Читайте також: «Поліпшення» Закону про АМКУ можуть сприяти корупції в публічних закупівлях

«Антимонопольний комітет безумовно підтримує реформу конкурентного законодавства, та законопроект № 5431, як її перший етап. Але для надзвичайно важливо, щоб ці процеси відбувалися у відповідності до кращих світових стандартів. Потрібно враховувати думку спільноти та у жодному випадку не порушувати нічиїх прав. Тому ми долучилися до аналізу законопроекту нарівні з іншими зацікавленими сторонами, зокрема – бізнес асоціаціями та міжнародними експертами, з якими у нас вийшов досить продуктивний діалог та обмін думками. Сподіваюся, що розробляючи другий етап реформи конкурентного законодавства, законотворці залучатимуть усі зацікавлені сторони уже на початкових етапах процесу», – зауважила Голова АМКУ Ольга Піщанська.

Читайте також: Господарські суди обмежують надання доказів у справах про оскарження рішень АМКУ

Читати далі

Законодавство

Гарантія в електронному вигляді надається за можливості реєстрації товару на сайті виробника

Опубліковано

on

От

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про захист прав споживачів» щодо гарантійних зобов’язань в електронному вигляді» від 1 липня 2021 р. № 1603-IX.

Читайте також: Всеукраїнська інформаційна кампанія із захисту прав споживачів фінпослуг

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Новими ч.ч. 10 – 12 ст. 7 Закону України «Про захист прав споживачів» передбачено, що суб’єкт господарювання може надавати споживачеві доступ до експлуатаційних документів на технічно складні побутові товари (паспорта або будь-якого іншого документа, що додається до товару) в електронному вигляді на офіційному веб-сайті виробника.

У разі надання гарантійних зобов’язань в електронному вигляді виробник забезпечує можливість реєстрації придбаного товару на офіційному веб-сайті виробника в установленому ним порядку.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

На прохання споживача реєстрація технічно складних побутових товарів на офіційному веб-сайті виробника та оформлення гарантійних зобов’язань в електронному вигляді здійснюються продавцем під час продажу таких товарів.

Читайте також: Судовий збір у справах захисту прав споживачів

На вимогу споживача продавець повинен надати експлуатаційні документи на технічно складні побутові товари (паспорт або будь-який інший документ, що додається до товару) в паперовому вигляді.

Нагадаємо, України вийшла з Угоди держав – учасниць СНД в галузі захисту прав споживачів.

Читати далі

Законодавство

Закупівля вакцини від COVID-19 – поза процедурою публічних закупівель

Опубліковано

on

От

Набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо виключення можливості здійснення закупівель без використання електронної системи закупівель» від 1 липня 2021 р. № 1599-IX.

Ним установлено, що на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», дія Закону України «Про публічні закупівлі» не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є лікарські засоби, вакцини або інші медичні імунобіологічні препарати, розхідні матеріали для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичні вироби для вакцинації від COVID-19, медичне обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, системи постачання медичних газів, необхідні для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19).

LEX.ЮРИСТ

Сучасна онлайн-платформа для юриста.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

Перелік таких лікарських засобів та порядок їх закупівлі затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Читайте також: Коли природний газ купуватимуть, минаючи публічні закупівлі?

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

За результатами такої закупівлі в електронній системі закупівель замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього, звіт про виконання договору про закупівлю відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».

У разі недотримання вимог щодо публікації таких звітів винні особи притягаються до відповідальності.

Читайте також: Спростити процедури закупівель громадами закликала АМУ

Також установлено, що на період дії встановленого Кабінетом Міністрів України карантину, відповідно до Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», закупівля товарів (крім лікарських засобів, вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів, розхідних матеріалів для надання медичної допомоги хворим на COVID-19 та медичних виробів для вакцинації від COVID-19, медичного обладнання для закладів охорони здоров’я, що надають допомогу пацієнтам, хворим на COVID-19, систем постачання медичних газів) та послуг, необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій коронавірусної хвороби (COVID-19), здійснюється в порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» для спрощених закупівель.

Нагадаємо, десятки мільярдів гривень в обхід тендерів підуть на будівництво кільцевої дороги.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link