Connect with us

Законодавство

Місцеві податки і збори, можливо, не змінюватимуть щороку

Міністерство фінансів України повідомило про схвалення Урядом законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування місцевих податків і зборів».

Законопроектом передбачається:

  • запровадити уніфіковану форму інформації щодо ставок та пільг місцевих податків і зборів;
  • забезпечити надання даних контролюючим органам в електронному вигляді для подальшої автоматизації і наповнення інформаційної бази порталу ДФС;
  • скасувати обов’язок органів місцевого самоврядування щорічно приймати рішення про встановлення місцевих податків і зборів;
  • не поширювати дію законодавства щодо здійснення державної регуляторної політики та регуляторної діяльності на рішення про встановлення місцевих податків та зборів, прийнятих на підставі і на виконання вимог Податкового кодексу України.

Мінфін пояснило, що за змістом ст. 12 Податкового кодексу України передбачено обов’язок органів місцевого самоврядування щодо подання до контролюючих органів копій рішень про встановлення місцевих податків і зборів на відповідних територіях, але вимоги щодо формату рішень, форм та способів їх передачі не визначені.

Сьогодні на практиці органи місцевого самоврядування приймають рішення в довільній формі, що унеможливлює будь-яку систематизацію ставок місцевих податків і зборів, і, відповідно, наповнення бази порталу ДФС, де служба повинна оприлюднювати зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів.

Саме тому існує необхідність встановлення єдиної уніфікованої форми відомостей та визначеного порядку їх подання.

Законодавство

Акт інвентаризації залишку спирту має містити податковий ідентифікатор

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження форми акта проведення інвентаризації обсягів залишку спирту етилового, Порядку його заповнення та подання» від 9 липня 2019 р. № 291.

У верхньому лівому куті «Акту інвентаризації обсягів залишку спирту етилового станом на початок дня 1 липня 2019 р.» необхідно зазначати ознаку умов оподаткування спирту етилового:

  • «1» – спирт етиловий, який не підлягає оподаткуванню згідно з пп. 213.2.1 п. 213.2 ст. 213 ПКУ;
  • «2» – спирт етиловий, звільнений від оподаткування акцизним податком згідно з пп. 213.3.5 п. 213.3 ст. 213 ПКУ;
  • «3» – спирт етиловий, реалізований виробнику алкогольних напоїв, який до отримання спирту етилового надав податковий вексель, виданий за ст. 225 ПКУ;
  • «4» – оподаткування на умовах пп.пп. «а» – «ґ», «ж» п. 229.1 ст. 229 ПКУ;
  • «5» – оподаткування на умовах, встановлених підпунктами «д» – «є» п. 229.1 ст. 229 ПКУ;
  • «6» – спирт етиловий, умови оподаткування якого не визначені.

В Акті зазначаються реквізити акцизного складу або пересувного складу, де проведено інвентаризацію та на якому фактично знаходиться спирт.

Необхідно вказувати уніфікований номер складу в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового та його адресу (поштовий індекс, область, район, населений пункт, вулиця, номер будинку).

Щодо пересувного акцизного складу потрібно зазначати номер реєстрації транспортного засобу в уповноважених органах відповідної держави, двосимвольний код типу транспортного засобу (автомобільний, залізничний, повітряний, морський, річковий) та дані про місткість ємності – загальну місткість; кількість ємностей; місткість за актом.

Двосимвольний код вказується відповідно до Класифікатора видів транспорту, затвердженого наказом Мінфіну від 20 вересня 2012 р. № 1011.

В акті також записуються дані щодо обсягів залишку спирту етилового за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, який станом на 00 год. 01 хв. 1 липня 2019 р. зберігається у платника податку на кожному акцизному складі / пересувному складі, розпорядником якого є такий платник.

Акт підписується керівником платника податків, або уповноваженою особою, разом з бухгалтером, який відповідає за подання податкової декларації до контролюючого органу.

Читати далі

Законодавство

Змінилися умови призначення 100-процентної надбавки інспекторам з авіаційного нагляду

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2007 р. № 1172» від 14 серпня 2019 р. № 721.

Постановою № 1172 було введено посади державних інспекторів з авіаційного нагляду у державній авіаційній службі та встановлено умови оплати їхньої  праці.

Уточненням в абз. 3 пп. 1 п. 2 постанови визначено, що 100% надбавка інспектору тепер надаватиметься за високі досягнення у праці та за виконання особливо важливої роботи. Раніше ці дві умови не залежали одна від одної.

Водночас, п. 2 доповнено новим пп. 5-1 щодо виплати надбавки за вислугу років інспекторам, уповноваженим на проведення перевірок діяльності суб’єкта та стану об’єкта авіаційної діяльності.

Зокрема до стажу роботи зараховується:

  • час перебування на посадах у галузі цивільної авіації, якщо працівник мав спеціальну освіту та працював за фахом;
  • час проходження військової служби у ЗСУ, інших військових формуваннях;
  • час перебування на інвалідності у зв’язку з нещасним випадком на виробництві або професійним захворюванням, якщо після одужання працівник повернувся до діяльності в галузі цивільної авіації;
  • час підвищення кваліфікації з відривом від роботи, якщо працівник до цього працював у галузі цивільної авіації; тощо.

Надбавка за вислугу років обчислюватиметься, виходячи з посадового окладу та виплачуватиметься щомісяця за фактично відпрацьований час.

Читати далі

Законодавство

ЦНАПи надаватимуть послуги за місцем проживання

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 р. № 118 і від 1 серпня 2013 р. № 588» від 14 серпня 2019 р. № 714.

Змінами до постановою № 118, якою затверджено Примірне положення про центр надання адміністративних послуг, встановлено, що ЦНАП у місцях прийому суб’єктів звернень має бути облаштований не лише інформаційними стендами, а й інформаційними терміналами та/або іншими засобами доведення інформації до суб’єктів звернення.

Новою редакцією абз. 4-6 п. 5 Примірного регламенту ЦНАП, затвердженого постановою № 588, визначено, що Центри повинні бути доступними для маломобільних груп населення, їх вхід має бути облаштований пандусом та поручнями з обох боків. Центр повинен мати місця тимчасового розміщення дитячих колясок, а на прилеглій територій – місцями для безоплатної стоянки автомобільного транспорту суб’єктів звернення. У будівлях повинні бути облаштовані санітарні кімнати, доступні також для осіб з інвалідністю.

За уточненим абз. 8 п. 6 відкрита частина ЦНАП, де проводиться вся робота з суб’єктами звернення, може розміщуватися на 2 поверсі, якщо створені умови безперешкодного доступу для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до такого приміщення.

У секторі інформування тепер має бути комп’ютерна техніка з вільним доступом до Інтернету (абз. 3 п. 8).

За новою редакцією п. 15 для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп  населення інформація подаватиметься шляхом розміщення буклетів, інформаційних листів на стендах, інших необхідних матеріалів, надрукованих шрифтом Брайля. При цьому, для забезпечення послуг особам, які є глухими, німими або глухонімими, до роботи ЦНАПу може залучатися перекладач жестової мови.

Уведено новий розділ, присвячений пересувним віддаленим робочим місцям ЦНАПів. Тобто адміністративні послуги надаватимуться за місцем проживання/перебування суб’єкта звернення.

Обов’язково за допомогою пересувного віддаленого місця адміністратора  надаватимуться послуги особам з інвалідністю I групи та іншим особам, які за висновком лікарсько-консультативної комісії не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги.

Читати далі

В тренді