Місцеві податки і збори, можливо, не змінюватимуть щороку | LexInform - Правові новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Місцеві податки і збори, можливо, не змінюватимуть щороку

Опубліковано

on

Міністерство фінансів України повідомило про схвалення Урядом законопроекту «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо удосконалення адміністрування місцевих податків і зборів».

Законопроектом передбачається:

  • запровадити уніфіковану форму інформації щодо ставок та пільг місцевих податків і зборів;
  • забезпечити надання даних контролюючим органам в електронному вигляді для подальшої автоматизації і наповнення інформаційної бази порталу ДФС;
  • скасувати обов’язок органів місцевого самоврядування щорічно приймати рішення про встановлення місцевих податків і зборів;
  • не поширювати дію законодавства щодо здійснення державної регуляторної політики та регуляторної діяльності на рішення про встановлення місцевих податків та зборів, прийнятих на підставі і на виконання вимог Податкового кодексу України.

Мінфін пояснило, що за змістом ст. 12 Податкового кодексу України передбачено обов’язок органів місцевого самоврядування щодо подання до контролюючих органів копій рішень про встановлення місцевих податків і зборів на відповідних територіях, але вимоги щодо формату рішень, форм та способів їх передачі не визначені.

Сьогодні на практиці органи місцевого самоврядування приймають рішення в довільній формі, що унеможливлює будь-яку систематизацію ставок місцевих податків і зборів, і, відповідно, наповнення бази порталу ДФС, де служба повинна оприлюднювати зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів.

Саме тому існує необхідність встановлення єдиної уніфікованої форми відомостей та визначеного порядку їх подання.

Законодавство

Система держнагляду стане ризик-орієнтованою за 5 років

Опубліковано

on

От

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України оприлюднило для громадського обговорення проект розпорядження Кабміну «Про схвалення Концепції реформування системи державного нагляду (контролю)» щодо впровадження ризик-орієнтованого підходу до здійснення заходів державного нагляду у всіх сферах господарської діяльності.

Проектом Концепції відзначено недоліки існуючої системи контролю, зокрема до них віднесено обсяг контрольно-наглядових функцій органів державного нагляду, що обумовлює дублювання повноважень наглядових органів та подвійне навантаження на суб’єктів господарювання; відсутність системи проведення оцінки ефективності державного нагляду; спрямованість діяльності органів державного нагляду (контролю) на виявлення порушень та застосування санкцій, а не на запобігання правопорушенням; тощо.

Реалізацію концепції плануються розбити на 2 етапи (3 та 2 роки відповідно).

Так, на першому етапі передбачається переорієнтація системи держконтролю з домінуючої на сьогодні карально-репресивної на превентивну і ризик-орієнтовану; підвищення відповідальності посадових осіб з державного нагляду (контролю); підвищення їх професійної компетентності.

Другий етап включатиме  створення середовища для розвитку бізнесу, залучення інвестицій, балансового захисту прав та інтересів населення, підприємництва та держави.

У разі прийняття Концепції, Мінекономрозвитку розробить план заходів з реформування системи, а  чинне розпорядження Уряду від 18 грудня 2017 р. № 1020 «Про схвалення Стратегії реформування системи державного нагляду (контролю)» втратить чинність.

Читати далі

Законодавство

За розкраданням в Укроборонпромі наглядатимуть представники інших держав

Опубліковано

on

От

Президент України підписав Указ «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 6 березня 2019 року «Про реформування оборонно-промислового комплексу та підвищення рівня прозорості виконання державного оборонного замовлення»» від 15 березня 2019 р. № 79/2019.

Введеним в дію Рішенням РНБОУ, зокрема, Кабміну доручено провести огляд оборонно-промислового комплексу, підвищити контроль з боку держави і громадськості за діяльністю Державного концерну «Укроборонпром» та інших ДП оборонно-промислового комплексу.

Для цілей усунення корупційних ризиків, посилення вказаного контролю, будуть залучені представники держав-партнерів до роботи Наглядової ради Державного концерну «Укроборонпром» .

Уряд має надати Верховній Раді України на розгляд законопроекти щодо:

  • посилення відповідальності за неналежне виконання державного оборонного замовлення;
  • внесення змін до Закону «Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації» стосовно виключення з такого переліку підприємств-учасників ДК «Укроборонпром» та включення їх до переліку об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, але можуть бути корпоратизовані;
  • внесення змін до Митного кодексу України стосовно спрощення ввезення складових для використання у виробництві продукції оборонного призначення.

Водночас, підписавши Указ, Президент визначив невідкладними для позачергового розгляду у ВРУ такі законопроекти:

  • «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо створення сприятливих умов для залучення іноземних інвестицій в оборонно-промисловий комплекс» (реєстраційний № 9401);
  • «Про військово-технічне співробітництво» (реєстраційний № 5479);
  • «Про створення та виробництво озброєння, військової і спеціальної техніки» (реєстраційний № 7389).

Генпрокуратурі, СБУ, тощо, рекомендовано здійснити перевірку інформацій, викладеній у ЗМІ щодо порушень у сфері закупівель продукції, робіт, послуг оборонного призначення та надавши правову оцінку, повідомити про неї громадськість.

Читати далі

Законодавство

Учасникам Революції Гідності компенсують оплату житла

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Питання забезпечення житлом деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей» від 20 лютого 2019 р. № 206.

Постановою затверджено, зокрема, Порядок виплати грошової компенсації за належні для отримання жилі приміщення для деяких категорій осіб, які брали участь в Революції Гідності, а також членів їх сімей.

Грошова компенсація належатиме особам з інвалідністю I – II групи, які одержали поранення, каліцтво, контузію чи інші ушкодження під час участі в Революції Гідності та які потребують поліпшення житлових умов.

Сім’ї осіб, які загинули (померли) внаслідок отриманих ушкоджень, мають право на отримання компенсації за категоріями у такій черговості:

  • категорія I – дружина / чоловік і малолітні та неповнолітні діти загиблого / померлого (в тому числі усиновлені), які проживають разом з матір’ю / батьком; дружина / чоловік, якщо в загиблого немає дітей;
  • категорія II – малолітні та неповнолітні діти загиблого;
  • категорія III – батьки загиблого;
  • категорія IV – повнолітні діти, які не мають (і не мали) своїх сімей;
  • категорія V – повнолітні діти, які визнані особами з інвалідністю з дитинства та мають свої сім’ї;
  • категорія VI – повнолітні діти, обоє батьків яких загинули (померли);
  • категорія VII – дружина / чоловік загиблої особи, яка / який на момент смерті особи була / був позбавлений батьківських прав стосовно малолітніх та неповнолітніх дітей загиблого,  або які не були позбавлені батьківських прав, але неповнолітні діти, у тому числі усиновлені загиблою особою, проживають окремо від дружини / чоловіка.

Грошова компенсація виплачується у повному обсязі в порядку черговості взяття на квартирний облік та з урахуванням категорії отримувача за рахунок субвенції з державного до місцевих бюджетів.

Заяву з додатками про призначення компенсації член сім’ї загиблого, особа з інвалідністю (заявник), їх законний представник чи уповноважена особа мають подати особисто до органу соціального захисту населення за місцем перебування на квартирному обліку.

Орган соціального захисту населення протягом 5 робочих днів з дня прийняття заяви обстежує матеріально-побутові умови заявника, про що складає акт та після чого протягом 10 робочих днів має внести до комісії з розгляду заяв подання про виплату грошової компенсації.

Комісія протягом 5 робочих днів розглядає його і в присутності заявника приймає рішення щодо призначення або відмови в призначенні грошової компенсації.

За клопотанням, рішення може бути прийнятим без участі заявника або законного представника чи уповноваженої особи.

У разі позитивного прийняття рішення, комісія одночасно визначить розмір такої компенсації з урахуванням таких нормативів:

  • 13,65 кв. метри жилої площі на кожного члена сім’ї загиблого за однією категорією з урахуванням загиблого у разі, коли він перебував на квартирному обліку разом з членами своєї сім’ї;
  • 13,65 кв. метри жилої площі на особу з інвалідністю та кожного члена його сім’ї, зазначеного в абз. 5 п. 21 цього Порядку;
  • 35,22 кв. метри загальної площі на сім’ю загиблого за однією категорією або на сім’ю особи з інвалідністю;
  • додатково 10 кв. метрів жилої площі на кожного члена сім’ї заявника, який є особою з інвалідністю або дитиною з інвалідністю.

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.