Connect with us

Законодавство

Міжнародні медичні сертифікати авіаторів мають пройти підтвердження

Набрав чинності наказ Державної авіаційної служби України «Про затвердження Авіаційних правил України «Загальні вимоги до медичної сертифікації штурманів, бортінженерів, бортрадистів та бортоператорів» від 27 грудня 2018 р. № 1374.

Авіаційні правила застосовуються до заявників на отримання свідоцтв штурманів, бортінженерів, бортрадистів та бортоператорів та на власників таких свідоцтв.

На сайті ДАСУ має розміщуватися перелік авіаційних медичних центрів (АеМС) та експертів (АМЕ), які власне проводять сертифікацію.

Заявники та власники свідоцтв штурмана, бортінженера, бортрадиста та бортоператора повинні мати медичний сертифікат 2 класу.

Строк дії сертифіката визначається з урахуванням віку заявника на дату проходження медичної сертифікації і становить:

  • для штурмана та бортінженера – 12 місяців (скорочується до 6 місяців після досягнення ними 60-річного віку);
  • для бортрадиста та бортоператора віком:
    • до 40 років – 60 місяців;
    • 40 – 50 років – 24 місяці;
    • 50 – 60 років – 12 місяців;
    • понад 60 років – 6 місяців.

Медичний сертифікат, який видано до досягнення особою 40 років, втрачає чинність, коли заявникові виповнюється 42 роки; а при 50-річному віці – коли виповнюється 51 рік.

Медичні огляди для продовження дії сертифіката проводяться протягом 45 днів до закінчення строку дії із збереженням його попереднього строку.

Якщо з дати закінчення строку дії медичного сертифіката пройшло більше 2 років, АеМС або АМЕ має право провести огляд для поновлення його дії лише після оцінки авіаційних медичних записів заявника.

Сертифікат, виданий іншою країною відповідно до вимог додатка IV до Регламенту Європейської комісії від 03 листопада 2011 р. (ЄС) № 1178/2011, визнається вітчизняним уповноваженим органом, але не автоматично.  Спочатку здійснюється його підтвердження протягом 30 днів з дати звернення особи до уповноваженого органу строком на один рік за умови, що він є чинним.

Сертифікат видається, продовжується чи поновлюється АМЕ або АеМС лише після завершення всіх медичних оглядів та/або оцінювань.

Законодавство

Держгеокадастр взаємодіятиме з інформаційними системами автоматично

Набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження змін до Порядку адміністрування Державного земельного кадастру» від 1 липня 2019 р. № 354.

За новою редакцією абз. 2 пп. 1.3.7 п. 1.3 Порядку адміністрування Кадастру здійснюється з метою забезпечення функціонування його програмного забезпечення, надання інформаційних сервісів, що використовується для забезпечення інформаційної взаємодії між кадастрами та інформаційними системами, а також між їх держателями та адміністраторами для користування відомостями Державного земельного кадастру.

Адміністратори тепер укладатимуть договори з Держгеокадастром, а не з Держземагентством. Вироблене програмне забезпечення адміністратором використовуватиметься, зокрема, Держгеокадастром та його територіальними органами для ведення Кадастру, суб’єктами інформаційної взаємодії інших кадастрів та інформаційних систем, тощо (нова редакція п. 2.1).

Тобто Кадастр в автоматичному режимі взаємодіятиме з різними системами (пп. 3.1.6 п. 3.1).

На автоматизацію роботи Кадастру спрямовані зміни, зокрема у абз. 4 пп. 1.3.1 п. 1.3, де локальні робочі місця користувачів системи замінені автоматизованими місцями, а також  у п.п. 3.6, 3.8, де зазначено, що технічне та технологічне забезпечення оброблення та систематизації відомостей про об’єкти Кадастру полягає у встановлені програмного забезпечення на автоматизованих робочих місцях.

Збереження та захист відомостей тепер забезпечуватиметься адміністратором шляхом реалізації функціонування комплексної системи захисту, застосування засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів з метою підтвердження цілісності даних, їх захисту, тощо (уточнено у п. 4.1).

Читати далі

Законодавство

Нещасні випадки під час навчання розслідуватимуть 5 днів чи 1 місяць?

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу» від 16 травня 2019 р. № 659.

Положення встановлює єдиний порядок розслідування та обліку нещасних випадків, як у закладах освіти, так і в організаціях та на підприємствах під час професійного навчання.

Однак його дія не поширюється на працівників, які працюють на умовах трудового договору (контракту) або фактично допущені до роботи в закладах освіти, та щодо здобувачів освіти тих освітніх закладів, що належать до Міноборони України та МВС.

Розслідування має проводитися щодо нещасних випадків, які трапляються під час освітнього процесу та призводять до ушкодження здоров’я хоча б на 1 навчальний день та більше, чи до смерті через травми різного походження, отруєння, інші ушкодження, отримані внаслідок аварій, пожеж, тощо.

Детальніше визначено, що розслідуванню підлягають випадки, що сталися як безпосередньо під час проведення навчальних занять, та які стались під час прямування на заняття з одного корпусу закладу освіти до іншого пішки чи на транспорті, під час проведення позакласних, позашкільних та інших заходів у вихідні дні, якщо заходи здійснюються під безпосереднім керівництвом працівника закладу освіти, тощо.

Охоплюються всі можливі випадки, пов’язані з навчанням чи дозвіллям, які походять від навчального закладу (тренінги, спортивні заходи).

Щодо кожного нещасного випадку будь-який свідок має повідомляти вчителя, іншого представника закладу освіти, який в свою чергу забезпечує надання домедичної допомоги потерпілому та забезпечує недоторканість місця події (якщо це не загрожує життю та здоров’ю тих, хто там перебуває, і не призведе до ще тяжчих наслідків).

Медичний заклад обов’язково має надати на письмовий запит керівника закладу освіти довідку про характер і тяжкість ушкодження потерпілого.

Утворена комісія із розслідування нещасного випадку повинна брати до уваги і довідки, які надаватимуть батьки потерпілого, у тому числі після завершення лікування.

Комісія протягом 5 робочих днів має провести розслідування нещасного випадку, результатом якого будуть, зокрема, складені акти про розслідування та про нещасний випадок, що стався із здобувачем освіти.

Нещасні випадки, що сталися на підприємстві розслідуватимуться комісією освітнього закладу разом з представником підприємства.

Якщо про нещасний випадок потерпілий не повідомив протягом робочого / навчального дня, або певні наслідки проявилися не відразу (наприклад наслідки отруєння), то розслідування проводиться протягом місяця з дня одержання письмової заяви потерпілого.

Контроль над проведенням розслідування відбуватиметься зі сторони засновника приватного закладу освіти, чи керівника органу управління освітою, до сфери управління якого належить заклад освіти, а також професійними спілками, найманими особами з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

Водночас втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 31 серпня 2001 р. № 616

Читати далі

Законодавство

Як визначити знижку для транзитного вантажу на морському транспорті?

Набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України» від 25 червня 2019 р. № 458.

Новою редакцією п. 1.10 розділу І Порядку справляння та розмірів ставок портових зборів, затвердженого наказом Міністерства від 27 травня 2013 р. № 316, встановлено, що для визначення питомої ваги транзитних вантажів, що навантажуватимуться або розвантажуватимуться на / із судна у певному морському порту України та в межах певного рейсу, кількість вантажу визначатимуть:

  • у тоннах – щодо навалочних, наливних, генеральних вантажі. Вага залізничних вагонів, вантажних автомашин і трейлерів не враховуватиметься у розрахунках, якщо вони не будуть оформлені з згідно коносаментами (Bill of Lading) як вантаж із визначенням їх ваги;
  • в умовних одиницях (TEU) – щодо універсальних та спеціалізованих контейнерів, що перевозяться суднами-контейнеровозами.

Зокрема 20-футовий контейнер вважатиметься за 1 TEU, а 40-футовий та більший – за 2 TEU”.

Знижка у 50% від ставок усіх видів портових зборів, крім адміністративного, для судна, що прибуває у морський порт із вантажем та здійснює його вивантаження, а потім завантажується та вибуває із морського порту, застосовуватиметься наступним чином:

  • питома вага транзитних вантажів, фактично навантажених / розвантажених із судна визначатиметься окремо за кожною операцією;
  • знижка до ставок корабельного та канального зборів застосовуватиметься при вході судна у морський порт згідно з розрахунком питомої ваги транзитних вантажів в обсязі вантажів, що розвантажуватимуться із судна; а знижка до ставок при виході судна із морського порту – згідно з розрахунком питомої ваги вантажів в обсязі вантажів, що навантажуватимуться;
  • знижка до ставок причального, маякового зборів застосовуватиметься згідно з розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що розвантажуватимуться;
  • знижка до ставок санітарного, якірного зборів застосовуватиметься при виході судна із порту за розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що навантажуватимуться на судно.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Авіаційних правил України «Загальні вимоги до медичної сертифікації штурманів, бортінженерів, бортрадистів та бортоператорів»
||
№ Документа: 1374
Дата прийняття: 27.12.2018
Дата набрання чинності: 08.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 27.01.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 74/33045
Внутрішній номер документа: Немає
Про затвердження Авіаційних правил України «Загальні вимоги до медичної сертифікації штурманів, бортінженерів, бортрадистів та бортоператорів»
||
№ Документа: 1374
Дата прийняття: 27.12.2018
Дата набрання чинності: 08.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 27.01.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 74/33045
Внутрішній номер документа: Немає