НБУ призначатиме кураторів до проблемних банків | LexInform - Правові новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

НБУ призначатиме кураторів до проблемних банків

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова правління Національного банку України «Про затвердження Положення про здійснення Національним банком України безвиїзного банківського нагляду» від 6 грудня 2018 р. № 135.

Безвиїзний банківський нагляд здійснюється уповноваженими підрозділами НБУ у формі:

  • поточного моніторингу фінансового стану банку та показників банківської групи з урахуванням ризик-орієнтованого підходу;
  • оцінки банку під час здійснення безвиїзного банківського нагляду на підставі оцінки рівня ризиків та якості управління ризиками;
  • камеральної перевірки.

Підрозділ банківського нагляду має право запитувати в банку або інших осіб, стосовно яких Нацбанк здійснює наглядову діяльність, письмові пояснення, інформацію та документи щодо проведених операцій та з окремих питань діяльності, а також інформацію про пов’язаних із банком осіб, внутрішньобанківські документи. Для цього подається відповідний запит НБУ.

Керівник установи зобов’язаний забезпечити надання на запит підрозділу нагляду письмових пояснень, достовірної інформації та документів у визначеному форматі, структурі, обсягах та в установлений у запиті строк.

Камеральна перевірка проводиться, якщо результати аналізу статистичної звітності банку, інші документи чи звіти можуть свідчити про недотримання установою банківського законодавства, та коли за результатами оцінки банку під час здійснення безвиїзного банківського нагляду встановлені ризики існування загрози втрати капіталу та ліквідності банку.

Камеральна перевірка проводиться без попереднього повідомлення банку.

За результатами камеральної перевірки складається довідка про перевірку у 2 примірниках, яка має містити загальну інформацію, висновки, результати перевірки, інформацію про виявлені порушення, недоліки, які мають вплив на діяльність банку.

Особливий режим контролю, з метою посиленого нагляду, з призначенням куратора банку запроваджується якщо:

  • виявлено факти здійснення ризикової діяльності, порушень банківського законодавства, навіть якщо це не призвело до погіршення фінансового стану банку;
  • виникла чи виявлена реальна загроза невиконання банком зобов’язань перед вкладниками чи іншими кредиторами банку; тощо.

Національний банк в такому режимі має право заборонити використання для розрахунків прямих кореспондентських рахунків, проводити розрахунки в системі електронних платежів НБУ через консолідований кореспондентський рахунок, та здійснювати початкові платежі з урахуванням наявності коштів на кореспондентському рахунку банку та змісту платежів.

Протягом 14 календарних днів із дня запровадження особливого режиму банк  зобов’язаний подати до НБУ план заходів з поліпшення фінансового стану банку чи усунення недоліків у діяльності із зазначенням строків їх виконання.

Законодавство

До 1 липня 2019 р. треба зареєструвати акцизні склади

Опубліковано

on

Державна фіскальна служба України нагадала, що суб’єкти господарювання, які з 1 липня 2019 р. відповідатимуть визначенню «платник акцизного податку», згідно з підрозділом 5 Перехідних положень Податкового кодексу України зобов’язані:

  • до 1 червня 2019 р. зареєструвати усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 р. у системі електронного адміністрування реалізації пального;
  • до 1 липня 2019 р. зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі реалізації пального склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 р.;
  • починаючи з 1 липня 2019 р., протягом 20 календарних днів платники податку мають подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишків спирту етилового станом на початок дня 1 липня 2019 р із зазначенням:
    • адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків спирту етилового,
    • переліків резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишків спирту етилового,
    • їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам),
    • правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти,
    • документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.

Читати далі

Законодавство

Працівникам дипслужби оплатять навчання дітей

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку оплати витрат, пов’язаних із здобуттям дітьми працівників дипломатичної служби, направлених у довготермінове відрядження, дошкільної та загальної середньої освіти» від 27 березня 2019 р. № 322.

Видатки, пов’язані із здобуттям освіти (дошкільної чи загальної середньої) дітьми, віком від 1 до 18 років, батьки яких є працівниками дипломатичної служби, направленими у довготермінове відрядження, чи другий(а) з подружжя, що перебуває разом з таким працівником, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, передбачених для функціонування закордонних дипломатичних установ України.

Оплата здійснюється шляхом відшкодування, працівникові служби, фактично сплачених коштів  за надання освітніх послуг, підтвердженням яких є оригінали розрахункових документів з деталізацією витрат на освітні послуги.

Розмір відшкодування дошкільної освіти становить 50% фактично сплачених коштів, але не більше граничної суми витрат для оплати вартості навчання за навчальний рік на одну дитину.

Якщо дипломатичну службу проходять двоє з подружжя, то розмір відшкодування становить 25%.

Також встановлено 75% відшкодування фактично сплачених коштів за здобуття загальної середньої освіти, у разі одного працюючого з подружжя у дипломатичній службі, та 37,5% – за умови проходження служби сімейною парою.

Якщо у дитини наявні особливі освітні потреби і якщо дані про це включені до реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсних центрах, то розмір відшкодування витрат, пов’язаних із здобуттям дошкільної та/або загальної середньої освіти, становить 100%.

Встановлено також розмір відшкодування за придбання підручників та посібників, який не може перевищувати 15%.

Водночас визначені послуги, щодо яких не здійснюватиметься відшкодування, зокрема за придбання шкільної форми, проведенням медичного огляду дітей, перебування  дітей у групах подовженого дня, навчанням понад обсяг обов’язкової освітньої програми, тощо.

Читати далі

Законодавство

Спори про об’єднання територіальних громад – за скороченою процедурою

Опубліковано

on

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України повідомляє, що Кабміном схвалено законопроект щодо внесення змін до Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та Кодексу адміністративного судочинства України.

Запропоновано позови про оскарження добровільного об’єднання або приєднання громад до ОТГ (Об’єднані територіальні громади) віднести до категорій термінових адміністративних справ, які розглядатимуться в місячний термін за скороченою процедурою.

Цими змінами спробують припинити практику навмисного затягування процесу об’єднання громад.

Мінрегіонрозвитку відзначає, що законопроектом пропонується:

  • визначити чіткий процесуальний механізм оскарження рішень сільських, селищних, міських рад (рада) про схвалення проекту рішення, а також остаточних рішень місцевих рад про добровільне об’єднання територіальних громад або добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади;
  • віднести справи про оскарження відповідних рішень до категорій термінових адміністративних справ, а саме справа за заявою щодо оскарження таких рішень вирішуватиметься судом протягом 5 днів після відкриття провадження у справі; апеляційна скарга розглядатиметься в 2-денний строк після закінчення строку на апеляційне оскарження;
  • чітко визначити суб’єктів, які мають право на оскарження, а саме це громадяни України, місце проживання яких зареєстроване на території адміністративно-територіальної одиниці, що входить до складу відповідної територіальної громади, або рада, яка ініціювала або надала згоду на добровільне об’єднання територіальних громад;
  • рішення про добровільне об’єднання/приєднання може бути оскаржене зазначеними суб’єктами у 10-денний строк з дня його прийняття.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Положення про здійснення Національним банком України безвиїзного банківського нагляду
||
№ Документа: 135
Дата прийняття: 06.12.2018
Дата набрання чинності: 11.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.