Connect with us

Законодавство

Мораторій на стягнення майна громадян, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, продовжать до 1 січня 2022 р.

Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо мораторію на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» від 11 червня 2020 р. № 3640.

Мораторій діє відповідно до Закону України «Про мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті» в Україні з 2014 р.

У квітні 2019 р. набрав чинності Кодекс України з процедур банкрутства, який не вирішив питання щодо особливостей погашення (реструктуризації) заборгованості цієї категорії позичальників, проте скасовує мораторій на стягнення майна громадян України, наданого як забезпечення кредитів в іноземній валюті, з 21 жовтня 2020 р.

Законопроектом № 3640 пропонується продовжити мораторій на примусове відчуження (звернення стягнення) на єдине житло позичальників (майнових поручителів, поручителів), заставлене як забезпечення виконання зобов’язань позичальників за валютними кредитами до набрання чинності законом, який врегульовує питання особливостей здійснення реструктуризації за кредитами в іноземній валюті, наданими кредитними установами – резидентами України фізичним особам.

За результатами обговорення, Комітет рекомендував Верховній Раді прийняти зазначений законопроект за основу і в цілому з урахуванням пропозиції щодо продовження дії мораторію до 1 січня 2022 р. та з урахуванням техніко-юридичних правок.

Законодавство

Встановлено доплати до пенсій в разі втрати годувальника

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про додатковий соціальний захист окремих категорій осіб» від 3 серпня 2020 р. № 674.

Уряд встановив, що з 1 серпня 2020 р. у разі, коли щомісячний розмір пенсійної виплати в разі втрати годувальника, призначеної відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткових пенсій, цільової грошової допомоги, сум індексації та інших доплат до пенсій, установлених законодавством, крім пенсій за особливі заслуги перед Україною), в членів сім’ї осіб, які брали безпосередню участь в антитерористичній операції або забезпеченні її проведення, перебуваючи безпосередньо в районах її проведення, безпосередню участь у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпеченні здійснення зазначених заходів, перебуваючи безпосередньо в районах та у період їх здійснення, та загинули (померли) внаслідок поранення, каліцтва, контузії чи інших ушкоджень здоров’я, одержаних під час безпосередньої участі в антитерористичній операції або забезпечення її проведення безпосередньо в районах її проведення, під час безпосередньої участі у здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, забезпечення здійснення зазначених заходів безпосередньо в районах та у період їх здійснення, або смерть яких пов’язана із захистом Батьківщини, не досягає 7800 гривень, таким членам сім’ї встановлюється адресна допомога до пенсійної виплати в сумі, що не вистачає до зазначеного розміру.

Якщо пенсія в разі втрати годувальника призначена відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» на двох і більше членів сім’ї, адресна допомога до пенсійної виплати, передбачена абз. 1, встановлюється в сумі, що не вистачає до 6100 гривень на кожного члена сім’ї осіб, зазначених в абз. 1.

Пенсійна виплата, обчислена з урахуванням вищезазначених положень на всіх членів сім’ї, виплачується у межах максимального розміру пенсії, визначеного ч. 7 ст. 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

Читати далі

Законодавство

Психологічну підтримку педагогічним працівникам надаватимуть у центрах професійного розвитку

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання професійного розвитку педагогічних працівників» від 29 липня 2020 р. № 672.

Нею Уряд затвердив Положення про центр професійного розвитку педагогічних працівників, який є юридичною особою, що утворюється як бюджетна установа.

Центр утворюється органом місцевого самоврядування відповідно до законодавства з урахуванням потреб відповідної територіальної громади.

Декілька засновників можуть прийняти спільне рішення про утворення центру та укласти договір про спільну діяльність або засновницький договір.

Сільські, селищні, міські ради можуть утворювати центри, забезпечувати та організовувати їх діяльність відповідно до Закону України «Про співробітництво територіальних громад».

Основними завданнями таких центрів є сприяння професійному розвитку педагогічних працівників, їх психологічна підтримка та консультування.

Центр консультуватиме педагогічних працівників, зокрема, з питань:

  • планування та визначення траєкторії їх професійного розвитку;
  • проведення супервізії;
  • розроблення документів закладу освіти;
  • особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;
  • впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій.

Читати далі

Законодавство

Висновки КМУ до законопроектів оприлюднюватимуть на урядовому порталі

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Регламенту Кабінету Міністрів України» від 29 липня 2020 р. № 670.

На урядовому порталі з’явиться можливість ознайомитися з наявними висновками Кабінету Міністрів України, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади до зареєстрованих у Верховній Раді України законопроектів.

Окрім цього на порталі будуть представлені висновки Міністерства фінансів України щодо  впливу законопроектів на показники бюджету.

«Це дуже важливий крок задля забезпечення прозорості діяльності Уряду в частині співпраці Кабінету Міністрів України з Верховною Радою України та її органами, покращення координації роботи Уряду та Парламенту. Ці зміни стосуються впровадження сучасних електронних форм взаємодії та створення ефективної інформаційної комунікації між учасниками законодавчого процесу в рамках подальшого забезпечення прозорості діяльності Уряду», – наголосив Міністр Кабінету Міністрів України Олег Немчінов.

Читати далі

В тренді

Telegram