Connect with us

Законодавство

Утворення двох нових органів регулювання у сфері донорства крові є неконституційним

Дата публікації:

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) завершило антикорупційну експертизу проекту Закону «Про безпеку та якість донорської крові та компонентів крові» № 3648.

Проектом пропонується створити компетентний орган, який ліцензуватиме та контролюватиме суб’єктів системи крові, і реєстр донорів крові та компонентів крові.

Відповідно до висновку антикорупційної експертизи зазначений законопроект містить такі корупціогенні чинники.

Принципово змінено мету донорства, що несе ризик перетворення діяльності у сфері донорства крові, головною метою якої є забезпечення потреб населення України у донорській крові, на господарську діяльність із заготівлі компонентів крові та виробництво препаратів з неї.

Утворення двох нових органів державного регулювання у сфері донорства крові (спеціально уповноваженого органу у сфері донорства крові та її компонентів та Національного трансфузіологічного центру) без визначення їх статусу як органів виконавчої влади, відповідальних за формування та реалізацію державної політику у сфері донорства крові не відповідає Конституції України, Закону України «Про центральні органи виконавчої влади» та Закону України «Про запобігання корупції».

Наділення уповноважених органів виконавчої влади широкими дискреційними повноваженнями у сфері донорства крові та її компонентів не відповідає вимогам Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та створює корупційні ризики в частині довільного ухвалення управлінських рішень.

Механізм відшкодування витрат на покриття пільг, гарантій та компенсацій для донорів, а також вартості компонентів крові, придбаних у суб’єктів господарювання приватної форми власності, є прихованим фінансуванням їх діяльності за рахунок коштів Державного бюджету України та місцевих бюджетів і може призвести до порушення вимог міжнародних актів у цій сфері.

Використання приватними суб’єктами, які здійснюватимуть заготівлю крові, її переробку та реалізацію, майна суб’єктів системи крові державної та комунальної форми власності може призвести до нерівних умов діяльності всіх суб’єктів та спричинити необґрунтовані витрати з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.

Законодавство

9818 осіб – квота імміграції на 2021 р.

Опубліковано

on

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про встановлення квоти імміграції на 2021 рік» від 24 лютого 2021 р. № 148-р.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про імміграцію» (далі- Закон) встановлено квоту імміграції на 2021 р. за категоріями іммігрантів (згідно з ст. 4 Закону) у розрізі регіонів, а саме:

– діячі науки та культури, імміграція яких відповідає інтересам України – 580 осіб;

– висококваліфіковані спеціалісти і робітники, гостра потреба в яких є відчутною для економіки України – 5706 осіб;

– особи, які здійснили іноземну інвестицію в економіку України іноземною конвертованою валютою на суму не менш як 100 тис. доларів США – без обмеження;

– особи, які є повнорідними братом чи сестрою, дідом чи бабою, онуком чи онукою громадян України – 890 осіб;

– особи, які раніше перебували в громадянстві України – 396 осіб;

– батьки, чоловік (дружина) іммігранта та його неповнолітні діти – 2140 осіб;

– особи, які безперервно прожили на території України протягом трьох років з дня встановлення їм статусу особи, яка постраждала від торгівлі людьми;

– особи, які прослужили в Збройних Силах України три і більше років – 106 осіб.

Разом по всіх категоріях і регіонах України – 9818 осіб.

Читати далі

Законодавство

Визначено особливості звітування з ЄСВ для різних груп платників

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про деякі особливості звітування з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 року № 435» від 28 грудня 2020 р. № 814.

Установлено, що звітність щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формами, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 р. № 435 «Про затвердження Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», подається до податкових органів за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску в податкових органах до:

– 1 квітня 2021 року – згідно з додатком 4 до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 р. № 435 (далі – Порядок), для платників єдиного внеску, визначених п. 1 та 16 ч. 1 ст. 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон), за звітні періоди до 2020 року включно та у разі проведення державної реєстрації припинення до 28 лютого 2021 року;

– 1 квітня 2021 року – згідно з додатком 7 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених п. 1, 4, 5 та 5-1 ч. 1 ст. 4 Закону, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань);

– 1 квітня 2021 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до першої – третьої груп платників єдиного податку;

– 1 січня 2022 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону, які обрали спрощену систему оподаткування та належать до четвертої групи платників єдиного податку;

– 1 січня 2022 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених п. 4 ч. 1 ст. 4 Закону, які використовують загальну систему оподаткування;

– 1 січня 2022 року – згідно з додатком 5 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених п. 5, 5-1 ч. 1 ст. 4 Закону;

– 1 січня 2022 року – згідно з додатком 6 до Порядку для платників єдиного внеску, визначених абз. 2, 3 ч. 1 ст. 10 Закону.

Водночас визнано таким, що втратив чинність з 1 січня 2022 року, наказ Міністерства фінансів України від 14 квітня 2015 р. № 435.

Читати далі

Законодавство

Україна охоронятиме зовнішні кордони ЄС

Опубліковано

on

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Стратегії інтегрованого управління кордонами на період до 2025 року» від 24 лютого 2021 р. № 145-р.

Новим абзацом розділу «Мета Стратегії» визначено, що зважаючи на європейську та євроатлантичну інтеграцію України, ключовим результатом Стратегії є готовність та спроможність до охорони зовнішніх кордонів ЄС в межах державного кордону України після набуття повноправного членства в ЄС.

До розділу «Стратегічні цілі та завдання з реалізації державної політики у сфері інтегрованого управління кордонами» додано такі завдання:

– удосконалення інженерно-технічного облаштування державного кордону шляхом прийняття та реалізації відповідних нормативно-правових актів;

– забезпечення готовності до охорони українсько-російської ділянки державного кордону в межах окремих районів Донецької та Луганської областей після відновлення контролю над ним, а саме планування заходів з відновлення охорони українсько-російської ділянки державного кордону в межах окремих районів Донецької та Луганської областей.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram