Connect with us

Законодавство

Нацбанк своїм роз’ясненням радше заплутує підприємців

Національний банк України розмістив на своєму офіційному сайті публікацію під назвою «Роз’яснення стосовно порядку використання поточних рахунків ФОП». Її автори (їхніх імен під публікацією немає) імовірно вважають, що роз’яснили останні нововведення НБУ (мається на увазі постанова від 27.12.2019 № 162).

Насправді ж «Роз’яснення…» радше ставить нові запитання, аніж відповідає «на найпоширеніші …».

Ось деякі з них.

Запитання. Що саме змінюється для ФОП? 

Відповідь НБУ. Як і раніше, ФОП може витрачати кошти з «підприємницького» рахунку лише для здійснення підприємницької/незалежної професійної діяльності. Водночас після сплати всіх податків та зборів вони мають право перерахувати кошти з поточного рахунку, відкритого для здійснення підприємницької/незалежної професійної діяльності, на поточний рахунок, відкритий цією особою для власних потреб.

Незрозуміло: чи повинні тепер підприємці, які сплачують податки раз на квартал (а таких більшість), платити частину податків раніше визначеного Податковим кодексом строку – приміром раз на місяць чи кожного разу, коли схочуть використати (переказати на свій «непідприємницький» рахунок) на власні потреби власні зароблені кошти?

Запитання. Чи справді ФОП для здійснення операцій, пов’язаних з власними потребами, мають перерахувати кошти з рахунку ФОП на власний поточний рахунок фізичної особи, відкритий для власних потреб?

Відповідь НБУ. Так. За поточними рахунками в національній валюті фізичних осіб-підприємців і фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюються всі види розрахунково-касових операцій, крім операцій пов’язаних із власними потребами. Після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених, зокрема, Податковим та Господарським кодексами України, ФОП мають право перерахувати кошти з таких рахунків на власні поточні рахунки, відкриті для власних потреб. Кошти з рахунку ФОП на рахунок для власних потреб перераховуються після підтвердження про сплату податків та зборів або відсутність заборгованості за ними.

Незрозуміло: як підтверджувати сплату податків та зборів? Для кожного випадку переведення на власний рахунок власних зароблених коштів брати довідку про відсутність податкової заборгованості? Чи тепер треба дві довідки – одну про відсутність заборгованості, а іншу – що підтверджує сплату податків пропорційно переказуваній сумі (як при перерахуванні зарплати)?

Запитання. Для чого внесено такі зміни в розрахунки ФОП?

Відповідь НБУ. НБУ не вносив змін по суті, а лише уточнив норму про порядок використання поточних рахунків ФОП. ФОП мають право після слати податків та зборів отримати чистий дохід як готівкою, так і перераховувати цей дохід на власні поточні рахунки, відкриті для власних потреб.

Запитання. Які санкції передбачені за порушення розрахунків ФОП?

Відповідь НБУ. Контроль за сплатою податків і зборів та застосування передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового законодавства покладено на контролюючі органи, відповідно до ст. 19-1 Податкового кодексу України.

До відома ФОП: Інформація про суб’єктів господарювання, які мають податковий борг, розміщена на сайті Державної податкової служби України.

Незрозуміло: хто має перевіряти відсутність боргу підприємця перш ніж провести його платіжку, якою «чистий прибуток» перераховується на «непідприємницький» рахунок для власних потреб – операціоніст банку? Чи досить відсутності податкового боргу для такого перерахунку?

А головне що незрозуміло: чому НБУ під виглядом «уточнення порядку використання поточних рахунків» (не змінюючи їх по суті, як написали «роз’яснювачі») береться регулювати податкові відносини та вводити нові обов’язки для платників податків – чи то платити податки частіше встановлених строків, чи то довідки збирати для кожного платежу, чи то перевірятися на сайті ДФС чи не має бува підприємець податкового боргу?

Повний текст «Роз’яснення…» – на сайті НБУ.

Леонід Лазебний

Законодавство

Медзакладам надано право примусово госпіталізовувати хворих на COVID-19

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання застосування обмежувальних протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 25 березня 2020 р. № 245.

Уряд надав право закладам охорони здоров’я здійснювати:

  • обов’язкове медичне обстеження осіб, які мали контакт із хворими на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-Cov-2, або мають симптоми COVID-19, якщо такі особи відмовляються від медичного обстеження в добровільному порядку;
  • обов’язкову госпіталізацію, призначення карантину (самоізоляцію) хворим на COVID-19 або тим, хто має симптоми COVID-19, якщо такі особи відмовляються від госпіталізації або карантину (самоізоляції) в добровільному порядку;
  • обов’язкову госпіталізацію дітей осіб, визнаних в установленому порядку недієздатними, що проживають спільно із законними представниками, яких було госпіталізовано у зв’язку з захворюванням на COVID-19, у разі неможливості їх тимчасового влаштування в сім’ї родичів, знайомих.

Направлення зазначених осіб на обов’язкове медичне обстеження та/або госпіталізацію, а також карантин (самоізоляцію) здійснюється закладами охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями, які забезпечують надання первинної медичної допомоги в установленому порядку. Особи, яким призначено карантин (самоізоляцію), зобов’язані неухильно виконувати рекомендації лікарів.

Національна поліція за письмовим клопотанням закладів охорони здоров’я здійснюватиме супроводження транспортних засобів у випадках, передбачених законом, а також супроводження аварійно-рятувальної та іншої спеціальної техніки під час доставлення зазначених вище осіб для обов’язкового обстеження та госпіталізації.

Обов’язкова госпіталізація припиняється відповідно до рекомендацій щодо надання медичної допомоги, затверджених Міністерством охорони здоров’я, закладом охорони здоров’я, в якому перебуває хворий на COVID-19.

Також встановлено, що Національна поліція та Національна гвардія забезпечуватимуть охорону публічної (громадської) безпеки та порядку на прилеглій території до об’єктів, на яких здійснюються заходи з обов’язкового обстеження, госпіталізації та перебування зазначених вище осіб на обов’язковому карантині.

Читати далі

Законодавство

Податкові пільги можуть продовжити до 1 липня

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подолання наслідків економічної кризи, спричиненої безпрецедентними заходами боротьби з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 3293.

Пропонується внести зміни до п.п. 52-1 та 52-2 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу, якими продовжити деякі податкові пільги, запроваджені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» до 1 липня 2020 р. (зараз – до 31 травня 2020 р.).

Окрім цього, пропонується доповнити підрозд. 10 розд. XX ПК України п.п. 52-6 та 52-7, якими тимчасово, з дня набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо подолання наслідків економічної кризи спричиненої безпрецедентними заходами боротьби з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» до 1 липня 2020 р. звільнити від:

  • сплати усіх податків і зборів, передбачених цим Кодексом, платників податків, що є юридичними особами та фізичними особами – підприємцями діяльність яких була призупинена згідно з рішенням Кабінету Міністрів України на період проведення заходів запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;
  • усіх передбачених цим Кодексом видів оподаткування дохід у вигляді дивідендів юридичних осіб – нерезидентів (зазначених у абз. 2 пп. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Читати далі

Законодавство

Ввезення транспортних засобів – без нарахування ПДВ на акциз та мито

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення механізму нарахування ПДВ при ввезенні транспортних засобів на митну територію України» № 3270.

При ввезенні транспортних засобів сплачуються акцизний податок, ввізне мито та податок на додану вартість. Згідно з п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України ПДВ сплачується виходячи з договірної вартості товару (автомобіля) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів, тобто додатково 20% сплачується з ввізного мита та акцизного податку, тобто податок нараховується на податок.

Пропонується доповнити ст. 189 Податкового кодексу пунктом 189.17, відповідно до якого, база оподаткування ПДВ для операцій з постачання автомобілів легкових та інших моторних транспортних засобів, що призначені головним чином для перевезення людей, що відповідають товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, визначатиметься виходячи з їх договірної вартості без урахування акцизного податку та ввізного мита.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.