Connect with us

Законодавство

НАЗК роз’яснило хто ж такі «викривачі корупції»

Національне агентство з питань запобігання корупції надало відповіді на поширені запитання про викривачів корупції.

Нагадаємо, що Закон України «Про внесення змін до закону України «Про запобігання корупції» щодо викривачів корупції» набрав чинності 1 січня 2020 р.

Хто такий викривач? Викривач – фізична особа, яка за наявності переконання, що інформація є достовірною, повідомила про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції» вчинених іншою особою, якщо така інформація стала їй відома у зв’язку з її трудовою, професійною, господарською, громадською, науковою діяльністю, проходженням нею служби чи навчання або її участю у передбачених законодавством процедурах, які є обов’язковими для початку такої діяльності, проходження служби чи навчання.

Крім того, відповідно до змін, внесених до Кодексу України про адміністративні правопорушення, викривач є свідком у справах про адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією (ч. 3 ст. 272).

Разом з тим, згідно зі змінами до Кримінального процесуального кодексу України змінами викривач – фізична особа, яка за наявності переконання, що інформація є достовірною, звернулася із заявою або повідомленням про корупційне кримінальне правопорушення до органу досудового розслідування та є заявником (п.п. 16-2 та 25 ч. 1 ст. 3).

Права та гарантії захисту викривачів поширюються на близьких осіб викривача (ч. 3 ст. 53-3 Закону України «Про запобігання корупції»).

Згідно з приміткою до ст. 53 Закону України «Про запобігання корупції» близькими особами викривача є особи, зазначені в абз. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції».

Коли виникають права та гарантії захисту викривача? Права викривача виникають з моменту повідомлення інформації про можливі факти корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, інших порушень Закону України «Про запобігання корупції».

На який строк набувається статус викривача? Законом України «Про запобігання корупції» не визначено строк, на який фізична особа набуває статус викривача.

Чи втрачає викривач передбачені Законом України «Про запобігання корупції» права та гарантії захисту у разі непідтвердження наведених у його повідомленні фактів? Згідно із Законом України «Про запобігання корупції» підтвердження викладеної у  повідомленні фізичної особи інформації про порушення вимог цього Закону не визначено умовою набуття статусу викривача.

Таким чином, у разі не підтвердження наведених у повідомленні фактів викривач не втрачає права та гарантії захисту, передбачені Законом України «Про запобігання корупції».

Ознайомитись з повним текстом роз’яснення НАЗК можна за посиланням.

Законодавство

За невиконання вимог народного депутата – до 3 років позбавлення волі

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності за невиконання законних вимог народного депутата України та перешкоджання діяльності народного депутата України та депутата місцевої ради» № 3098.

Новою редакцією ст. 188-19 КУпАП запропоновано встановити, що недодержання встановлених законом строків надання відповіді на звернення народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на таке звернення – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від сто п’ятдесяти до трьохсот п’ятдесяти (зараз – від десяти до двадцяти п’яти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від тридцяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від трьохсот п’ятдесяти до однієї тисячі (зараз – від двадцяти п’яти до п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Недодержання встановлених законом строків надання відповіді на запит народного депутата України, надання неправдивої або неповної інформації на такий запит – тягнуть за собою накладення штрафу на посадових осіб від чотирьохсот до семисот (зараз – від ста до двохсот п’ятдесяти) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від сорока до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Повторне протягом року вчинення зазначеного порушення – тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до однієї тисячі двохсот (зараз – від двохсот п’ятдесяти до чотирьохсот) н.м.д.г. або громадські роботи на строк від п’ятдесяти до шістдесяти годин, або виправні роботи на строк від одного до двох місяців з відрахуванням двадцяти процентів заробітку.

Змінами до ст. 351 КК України визначається, що невиконання службовою особою законних вимог народного депутата України, депутата місцевої ради, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації – караються штрафом від однієї тисячі до двох тисяч (зараз – від ста до однієї тисячі) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Невиконання службовою особою законних вимог комітетів Верховної Ради України, тимчасових слідчих комісій Верховної Ради України чи спеціальної тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, створення штучних перешкод у їх роботі, надання недостовірної інформації – караються штрафом від однієї тисячі п’ятисот до трьох тисяч (зараз – від п’ятисот до двох тисяч) н.м.д.г. або обмеженням волі на строк до п’яти років, або позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років, або позбавленням волі на строк до трьох років.

Читати далі

Законодавство

На що підуть кошти фінансової підтримки сільгосптоваровиробників?

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 8 лютого 2017 р. № 77» від 19 лютого 2020 р. № 109.

У назві, постановляючій частині постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників» від 8 лютого 2017 р. № 77 та Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для фінансової підтримки сільськогосподарських товаровиробників, затвердженому зазначеною постановою слова «сільськогосподарських товаровиробників» замінені словом «сільгосптоваровиробників».

Новим п. 3 Порядку визначено, що бюджетні кошти спрямовуються на:

  • державну підтримку розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції;
  • фінансову підтримку розвитку фермерських господарств;
  • часткову компенсацію вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва;
  • фінансову підтримку заходів в агропромисловому комплексі шляхом здешевлення кредитів;
  • фінансову підтримку розвитку садівництва, виноградарства та хмелярства;
  • надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Розподіл коштів за напрямами затверджується Мінекономіки (раніше – Мінагрополітики).

Крім цього визначено, що операції, пов’язані з використанням бюджетних коштів, здійснюються відповідно до Порядку казначейського обслуговування державного бюджету за витратами (раніше – до Порядку обслуговування державного бюджету за видатками та операціями з надання та повернення кредитів, наданих за рахунок коштів державного бюджету), затвердженого в установленому законодавством порядку.

Читати далі

Законодавство

Педагогам, які успішно пройшли сертифікацію, – 20% доплати

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про встановлення доплати педагогічним працівникам за успішне проходження сертифікації» від 19 лютого 2020 р. № 113.

Тепер педагогічним працівникам, які успішно пройшли сертифікацію, встановлюється щомісячна доплата в розмірі 20 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження, що виконується працівником на цій посаді.

Доплата за успішне проходження сертифікації здійснюється протягом строку дії сертифіката.

Для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти, які успішно пройшли сертифікацію у 2019 р., строк дії сертифіката становить три роки – з 1 січня 2020 р. до 31 грудня 2022 р.

У разі переходу вчителя початкових класів, який успішно пройшов сертифікацію, з одного закладу освіти до іншого на посаду вчителя початкових класів або вчителя іншої спеціальності, за ним зберігається право на встановлення доплати за успішне проходження сертифікації до кінця строку дії сертифіката.

Виплата щомісячної доплати за успішне проходження сертифікації здійснюється за рахунок та в межах освітньої субвенції, передбаченої місцевим бюджетам за Законом про Державний бюджет України на відповідний рік, а також коштів місцевих бюджетів.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.