Нерухоме майно не може бути продане без згоди власника до винесення обвинувального вироку суду - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Нерухоме майно не може бути продане без згоди власника до винесення обвинувального вироку суду

Дата публікації:

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо гарантій прав інвесторів» від 14 липня 2021 р. № 1648-IX.

Читайте також: АРМА зможе безоплатно одержувати інформацію від ширшого кола суб’єктів

Відтепер Національне агентство здійснює управління активами, на які накладено арешт у кримінальному провадженні, у тому числі як захід забезпечення позову – лише щодо позову, пред’явленого в інтересах держави, із встановленням заборони розпоряджатися та/або користуватися такими активами, а також у позовному провадженні у справах про визнання необґрунтованими активів та їх стягнення в дохід держави із встановленням заборони користуватися такими активами, сума або вартість яких перевищує 200 розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року (раніше – дорівнює або перевищує 200 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня відповідного року).

Встановлено, що нерухоме майно не може бути передано для реалізації без згоди власника такого майна до винесення обвинувального вироку суду, що набрав законної сили, або іншого судового рішення, що набрало законної сили, яке є підставою для застосування спеціальної конфіскації відповідно до Кримінального процесуального кодексу України, або судового рішення, яке набрало законної сили, про визнання активів необґрунтованими та їх стягнення в дохід держави.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

При цьому рухоме майно може бути передано для реалізації без згоди власника за рішенням слідчого судді, суду за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) майно піддається швидкому псуванню;

2) майно швидко втрачає свою вартість;

3) витрати на зберігання рухомого майна протягом одного календарного року становлять більше 50 відсотків його вартості.

Читайте також: АРМА й автосалони, або Як правильно проводити закупівлю послуг з оцінки майна?

Реалізація майна у передбаченому порядку здійснюється за цінами, не нижчими за ринкові, а визначені вище активи передаються для реалізації без згоди власника на підставі ухвали слідчого судді або суду про управління активами шляхом реалізації, копія якої надсилається Національному агентству негайно після її винесення з відповідним зверненням прокурора.

Передача для реалізації активів може також здійснюватися за згодою їх власника, підпис на якій засвідчений нотаріально, нотаріально засвідчена копія якої надається Національному агентству з відповідним зверненням прокурора.

Також передбачено, що у разі надходження винесеного у межах наданих законом повноважень рішення прокурора або судового рішення, що набрало законної сили, якими скасовано арешт прийнятих в управління активів, за умови наявності судового рішення у Єдиному державному реєстрі судових рішень, Національне агентство протягом десяти робочих днів повертає їх законному власнику.

Рішення прокурора, яким скасовано арешт, направляється до Національного агентства прокурором, а відповідне судове рішення, що набрало законної сили, – судом, слідчим суддею, стороною кримінального провадження, представником юридичної або фізичної особи, стосовно якої здійснюється провадження, третьої особи, щодо майна якої вирішується питання про арешт.

У разі якщо активи, щодо яких було скасовано арешт, були реалізовані Національним агентством у встановленому порядку, одержані кошти, а також проценти, нараховані як плата за користування банком такими коштами, повертаються Національним агентством у безготівковій формі особі, яка була законним власником таких активів на момент їх реалізації, протягом десяти робочих днів з дня отримання відповідного рішення про скасування арешту та реквізитів рахунку такої особи.

Бездіяльність Національного агентства, яка полягає у неповерненні активів, коштів, одержаних від реалізації арештованих активів, а також процентів, нарахованих як плата за користування банком такими коштами, їх законному власнику може бути оскаржена особою, права, законні інтереси якої порушено, у порядку, встановленому законом.

Читайте також: Управитель арештованими акціями не погоджуватиме свої дії з їхнім власником

Окрім цього, уточнено, що Міжвідомча комісія з питань реалізації активів, що створюється при Національному агентстві, погоджує реалізацію активів, вартість яких перевищує 20 тисяч розмірів прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб на 1 січня відповідного року.

Договори купівлі-продажу рухомого майна, що реалізується Національним агентством, нотаріальному посвідченню не підлягають, а у разі реалізації Національним агентством нерухомого майна з прилюдних торгів (аукціонів) та/або з електронних торгів його придбання оформлюється нотаріусом шляхом видачі набувачу свідоцтва про придбання нерухомого майна на підставі акта про реалізацію такого майна, що видається Національним агентством, та протоколу про проведення таких торгів (аукціону), складеного їх організатором.

Свідоцтво про придбання нерухомого майна з прилюдних торгів (аукціону) або з електронних торгів є документом, що підтверджує набуття права власності на таке нерухоме майно, і видається нотаріусом набувачу в порядку, встановленому законодавством.

Advertisement

Законодавство

Збільшити обсяг освітньої субвенції просить Асоціація міст України

Опубліковано

on

От

Асоціація міст України звернулася до Голови Верховної Ради України Руслана Стефанчука та Голови Комітету з питань бюджету Юрія Арістова щодо  прискорення розгляду проекту Постанови «Про звернення Верховної Ради України до Кабінету Міністрів України щодо необхідності збільшення обсягу видатків на 2022 рік за бюджетною програмою 2211190 «Освітня субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам» та внесення змін до формули розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами» № 6520 і включення її до порядку денного для ухвалення.

Читайте також: У разі відмови випускника від виконання умови відпрацювати за направленням заклад освіти може стягнути з нього всі витрати на освіту, зокрема і стипендію

«Питання вирішення проблеми дефіциту коштів місцевих бюджетів на оплату праці педагогічних працівників закладів середньої освіти у 2022 році потребує якнайшвидшого реагування», – кажуть в АМУ.

Нагадаємо, Міносвіти підготувало довідки по освітній субвенції на 2022 р.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
Читати далі

Законодавство

Права дітей захищатиме новоутворена Державна служба

Опубліковано

on

От

Кабінет Міністрів прийняв постанову, якою утворено Державну службу України у справах дітей як центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері усиновлення та захисту прав дітей.

Читайте також: Збільшено допомогу на дітей з тяжкими хворобами, яким не встановлено інвалідність

«Відсутність єдиного центрального органу виконавчої влади, діяльність якого спрямовувалась би на врегулювання питань захисту прав дітей (наразі такими питаннями прямо чи опосередковано займаються шість міністерств), та відповідної єдиної державної політики призводить до виникнення системних проблем у цій сфері», – зауважили у Міністерстві соціальної політики.

Читати далі

Законодавство

Національний план дій з відновлюваної енергетики можна обговорити

Опубліковано

on

От

Державне агентство з енергоефективності та енергозбереження опублікувало для обговорення проект Національного плану дій з розвитку відновлюваної енергетики на період до 2030 р., у якому визначено індикативну ціль споживання енергії з відновлюваних джерел у 2030 р. на рівні 27 %, у тому числі у секторах:

– електроенергетики – 25 %;

– опалення та охолодження – 35 %;

– транспорту – 14 %.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: У разі ліквідації або виведення з експлуатації підприємств проводитимуть екологічний аудит

Національним планом також передбачено заходи задля збалансованого розвитку відновлюваної електроенергетики, теплоенергетики та споживання відновлюваних джерел на транспорті, зокрема:

– забезпечення сталості генерації об’єктів відновлюваної генерації, підвищення надійності енергопостачання, перенесення сезонних змін попиту на електроенергію;

– стимулювання виробництва «чистої» електроенергії на ринкових засадах;

– удосконалення умов підтримки енергетичних кооперативів та приватних домогосподарств;

– запровадження механізму видачі гарантії походження електроенергії;

– стимулювання використання енергоносіїв з ВДЕ у транспортному секторі.

Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 20 лютого 2022 р. на електронну адресу: [email protected].

Нагадаємо, інформацію про стан довкілля зібрано на Єдиній екологічній платформі

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо гарантій прав інвесторів
||
№ Документа: 1648-IX
Дата прийняття: 14.07.2021
Дата набрання чинності: 01.11.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link
Про внесення змін до Закону України «Про Національне агентство України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів» щодо гарантій прав інвесторів
||
№ Документа: 1648-IX
Дата прийняття: 14.07.2021
Дата набрання чинності: 01.11.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає