Законодавство
Нові правила моніторингу якості підвищення кваліфікації держслужбовців
Набрав чинності наказ Національного агентства України з питань державної служби «Про затвердження Положення про проведення моніторингу якості підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад» від 27 липня 2020 р. № 132-20.
Моніторинг проводиться з метою забезпечення контролю якості надання освітніх послуг з підвищення кваліфікації учасникам професійного навчання шляхом отримання об’єктивної інформації, виявлення та відстеження тенденцій щодо якості підвищення їх кваліфікації, встановлення відповідності фактичних результатів освітньої діяльності провайдерів її заявленим цілям, надання відповідних рекомендацій та прийняття управлінських рішень.
Моніторинг може бути внутрішнім і зовнішнім.
Внутрішній моніторинг запроваджується та проводиться провайдером. Провайдер самостійно визначає порядок здійснення внутрішнього моніторингу з урахуванням Порядку організації підвищення кваліфікації державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування, затвердженого наказом Національного агентства України з питань державної служби від 26 листопада 2019 р. № 211-19, та інших актів законодавства.
Зовнішній моніторинг проводиться відповідно до цього Положення.
Об’єктами моніторингу можуть бути система підвищення кваліфікації, освітня діяльність провайдера, інші об’єкти, визначені у програмі моніторингу.
Суб’єктами моніторингу є:
- суб’єкти, які проводять моніторинг;
- суб’єкти, які ініціюють проведення моніторингу;
- суб’єкти, які залучаються до опитування, спостереження або виконання завдань моніторингу.
Моніторинг може проводитись на локальному, регіональному, загальнодержавному рівнях:
- безпосередньо у провайдера;
- з використанням державної спеціалізованої інформаційно-телекомунікаційної системи – Порталу управління знаннями та/або спеціалізованих сервісів для проведення онлайн-опитувань (сучасних інформаційно-комунікаційних і цифрових технологій).
Інформація про результати моніторингу оприлюднюється на офіційному веб-сайті ініціатора моніторингу та/або Порталі управління знаннями, а також на офіційному веб-сайті (за наявності) провайдера.
Результати моніторингу можуть бути підставою для проведення ініціатором моніторингу бенчмаркінгу (порівняння провайдерів за рівнем якості наданих освітніх послуг з підвищення кваліфікації) у разі, якщо об’єктом моніторингу була освітня діяльність провайдера.
Провайдери інформують ініціатора моніторингу про виконання підготовлених ним рекомендацій щодо прийняття управлінських рішень, спрямованих на покращення якості підвищення кваліфікації та освітньої діяльності провайдера.