Законодавство
Нові умови звільнення від оподаткування житлових приміщень багатодітних, прийомних та малозабезпечених сімей

На розгляд Комітету Верховної ради України з питань податкової та митної політики внесено проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України за № 7477.
Ним пропонується внести зміни до ст. 266 ПКУ, яка регулює звільнення від оподаткування об’єктів житлової нерухомості багатодітних або прийомних сімей.
Серед змін Законопроекту:
- уточнено назву подібних сімей, – фізичні особи, які мають статус багатодітних, прийомних тощо;
- звільняються від оподаткування не тільки цілісні об’єкти житлового приміщення згаданих осіб але і їх частини;
- до переліку осіб, які звільняються від оподаткування за цією нормою додатково включені малозабезпечені сім’ї, опікуни, піклувальники;
- для звільнення від оподаткування не потрібно мати на вихованні п’ять та більше дітей;
- звільняється від оподаткування не більше одного об’єкта житлового приміщення на сім’ю, опікуна, піклувальника.
Законопроект спрямований на підтримку державою подібних категорій громадян, що матимуть право не платити податок на нерухомість.
Законодавство
Вимоги до управління ризиками та внутрішнього контролю надавачів фінпослуг можна обговорити

Національний банк опублікував для обговорення вимоги до організації систем управління ризиками та внутрішнього контролю, а також рекомендації щодо організації корпоративного управління в надавачах фінансових послуг та небанківських фінансових групах.
Зокрема Національний банк пропонує встановити загальні та спеціальні (для окремих сегментів ринку) вимоги до системи управління ризиками, а також підходи та кроки для належної її організації.
Серед загальних вимог визначено такі:
1) організаційна структура системи управління ризиками;
2) належний розподіл обов’язків між учасниками системи управління ризиками, їх повноважень та відповідальності з урахуванням особливостей організаційно-правової форми надавача фінансових послуг;
3) ключові внутрішні документи із питань управління ризиками, уключаючи політики управління ризиками та профіль ризиків і їх зміст;
4) основні підходи до визначення та управління лімітами ризиків;
5) підходи до побудови інформаційних систем управління ризиками та формування управлінської звітності щодо ризиків;
6) моделі та інструменти вимірювання ризиків;
7) запровадження і дотримання належної культури управління ризиками.
Читайте також: Відомості з реєстру підприємств – банкрутів надаватимуть у формі інформаційних листів
Також установлено спеціальні вимоги до системи управління ризиками окремих сегментів ринку.
Якісна та ефективна система внутрішнього контролю повинна містити такі обов’язкові компоненти:
1) контрольне середовище;
2) оцінка ризиків;
3) контрольна діяльність;
4) контроль за інформаційними потоками та комунікаціями;
5) моніторинг ефективності системи внутрішнього контролю.
Під час розроблення системи внутрішнього контролю надавачі фінансових послуг мають ураховувати ключові вимоги до побудови системи трьох ліній внутрішнього контролю та мінімальний перелік питань, що підлягають врегулюванню у внутрішніх документах.
Окрім того, надавачі фінансових послуг зобов’язуватимуться здійснювати контрольні заходи.
Читайте також: Скасовано перенесення днів роботи банківської системи у 2022 р.
Національний банк також розробив Методичні рекомендації, які після їх схвалення матимуть виключно рекомендаційний характер та не будуть обов’язковими до виконання надавачами фінансових послуг і небанківськими фінансовими групами. Методичні рекомендації визначають, зокрема:
1) принципи організації корпоративного управління;
2) системи органів управління та їх основні завдання;
3) основні підходи до визначення колективної придатності;
4) удосконалені підходи щодо регулювання конфлікту інтересів.
Зауваження та пропозиції до проектів приймаються до 31 серпня 2022 р. на електронну адресу: [email protected].
Законодавство
Питання захисту прав депортованих осіб розв’язуватиме Координаційний штаб

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Координаційного штабу з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України» від 17 червня 2022 р. № 708.
Утворений Координаційний штаб є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України та утворюється з метою сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.
Читайте також: Захистити українських дітей під час війни закликала Верховна Рада
Основними завданнями Координаційного штабу є:
1) сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав депортованих осіб;
2) визначення шляхів і способів вирішення проблемних питань щодо захисту прав депортованих осіб;
3) поширення інформації про свою діяльність.
Законодавство
Спрощено порядок фіксування шкоди, завданої житлу збройною агресією РФ

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 і від 19 квітня 2022 р. № 473» від 14 червня 2022 р. № 700, якою спрощено порядок фіксації руйнувань та пошкоджень житлових будівель та споруд.
Як пояснив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов, змінами, зокрема передбачено:
Читайте також: Повідомити про пошкоджене чи знищене внаслідок агресії РФ майно можуть спадкоємці і правонаступники
1) конкретизувати напрями, за якими здійснюється визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії РФ;
2) фіксувати пошкодження, зумовлені збройною агресією РФ, будівель та споруд не лише приватної та комунальної, а також державної форми власності;
3) проводити обстеження пошкоджених об’єктів за рішенням уповноважених органів шляхом комісійного обстеження та/або технічного обстеження;
4) встановити примірну форму акту комісійного обстеження. Надалі передбачено створення функціоналу, який дозволить формувати акт комісійного обстеження в електронній формі за допомогою засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Портал Дія).
Нагадаємо, нові напрями визначення шкоди та збитків, завданих внаслідок збройної агресії РФ
-
Думка експерта7 днів тому
Соціальна допомога та виплати в умовах воєнного стану
-
В Україні5 днів тому
Обмеження кількості учнів в одному класі знято для дистанційної форми навчання
-
В Україні18 години тому
Навчальний рік у школах розпочнеться 1 вересня, в університетах – 15 серпня
-
Думка експерта5 днів тому
Мобілізація як підстава для зупинення судового провадження
-
Думка експерта7 днів тому
Війна і боротьба з корупцією. Робота антикорупційних органів під час воєнного стану
-
В Україні6 днів тому
Документи про освіту можна отримати в дипломатичних установах України
You must be logged in to post a comment Login