Новий порядок застосування заходів впливу до адвокатів і нотаріусів в разі порушення вимог фінмоніторингу - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

Новий порядок застосування заходів впливу до адвокатів і нотаріусів в разі порушення вимог фінмоніторингу

Дата публікації:

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про деякі питання застосування заходів впливу Міністерством юстиції України» від 10 червня 2021 р. № 2112/5, яким затверджено:

LEX.НОТАРІУС

Робочий простір для нотаріусів та реєстраторів з усіма документами.
Оновлення щоденно.

ДОКЛАДНІШЕ

  1. Порядок розгляду Міністерством юстиції України та територіальними органами Міністерства юстиції України справ про порушення вимог законодавства, що регулює діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення, та застосування заходів впливу;
  2. Положення про Комісію Міністерства юстиції України/територіального органу Міністерства юстиції України з питань застосування заходів впливу за порушення вимог законодавства, що регулюють діяльність у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.

Зокрема дія Порядку поширюється на суб’єктів первинного фінансового моніторингу, державне регулювання і нагляд за якими у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення здійснюється Міністерством юстиції України, територіальними органами Міністерства юстиції України, а саме: адвокатські бюро, адвокатські об’єднання та адвокатів, які здійснюють адвокатську діяльність індивідуально; нотаріусів; суб’єктів господарювання, що надають юридичні послуги; осіб, які надають послуги щодо створення, забезпечення діяльності або управління юридичними особами.

Розгляд справ та застосування до суб’єкта заходів впливу здійснюється Комісією, яка розглядає справу на підставі документів, в яких зафіксовані факти порушень вимог законодавства у сфері запобігання та протидії, виявлені посадовими особами Мін’юсту/територіального органу Мін’юсту під час здійснення нагляду за діяльністю суб’єктів, зокрема шляхом проведення планових та позапланових перевірок, у тому числі безвиїзних.

За результатами розгляду справи Комісія приймає одне з таких рішень:

  1. про застосування заходів впливу до суб’єкта;
  2. про закриття провадження у справі.

Комісія приймає рішення про застосування до суб’єкта таких заходів впливу:

  1. про винесення письмового застереження суб’єкту;
  2. про підготовку подання до відповідного органу, який має право прийняти рішення про анулювання ліцензії/свідоцтва та/або інших документів, що надають право на здійснення діяльності, з провадженням якої в особи виникає статус суб’єкта, у встановленому законодавством порядку;
  3. про покладення на суб’єкта обов’язку відсторонити від роботи посадову особу такого суб’єкта;
  4. про накладення штрафу на суб’єкта;
  5. про укладення Мін’юстом/територіальним органом Мін’юсту письмової угоди із суб’єктом, за якою суб’єкт зобов’язується сплатити визначене грошове зобов’язання та вжити заходів для усунення та/або недопущення в подальшій діяльності порушень вимог законодавства у сфері запобігання та протидії, забезпечити підвищення ефективності функціонування та/або адекватності системи управління ризиками тощо.

Рішення про застосування заходів впливу до суб’єкта приймається Комісією протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення.

Підставами для закриття провадження у справі є:

  1. установлення Комісією під час розгляду справи факту відсутності порушень суб’єктом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії;
  2. неприйняття Комісією рішення за результатами розгляду матеріалів справи протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через три роки з дня його вчинення;
  3. установлення Комісією під час розгляду справи факту припинення діяльності (ліквідацію) суб’єкта.

Водночас, визнано такими, що втратили чинність, накази Міністерства юстиції України від 28 травня 2015 р. № 810/5 та від 28 травня 2015 р. № 811/5.

Законодавство

Вимоги до управління ризиками та внутрішнього контролю надавачів фінпослуг можна обговорити

Опубліковано

on

От

Національний банк опублікував для обговорення вимоги до організації систем управління ризиками та внутрішнього контролю, а також рекомендації щодо організації корпоративного управління в надавачах фінансових послуг та небанківських фінансових групах.

Зокрема Національний банк пропонує встановити загальні та спеціальні (для окремих сегментів ринку) вимоги до системи управління ризиками, а також підходи та кроки для належної її організації.

Серед загальних вимог визначено такі:

1) організаційна структура системи управління ризиками;

2) належний розподіл обов’язків між учасниками системи управління ризиками, їх повноважень та відповідальності з урахуванням особливостей організаційно-правової форми надавача фінансових послуг;

3) ключові внутрішні документи із питань управління ризиками, уключаючи політики управління ризиками та профіль ризиків і їх зміст;

4) основні підходи до визначення та управління лімітами ризиків;

5) підходи до побудови інформаційних систем управління ризиками та формування управлінської звітності щодо ризиків;

6) моделі та інструменти вимірювання ризиків;

7) запровадження і дотримання належної культури управління ризиками.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: Відомості з реєстру підприємств – банкрутів надаватимуть у формі інформаційних листів

Також установлено спеціальні вимоги до системи управління ризиками окремих сегментів ринку.

Якісна та ефективна система внутрішнього контролю повинна містити такі обов’язкові компоненти:

1) контрольне середовище;

2) оцінка ризиків;

3) контрольна діяльність;

4) контроль за інформаційними потоками та комунікаціями;

5) моніторинг ефективності системи внутрішнього контролю.

Під час розроблення системи внутрішнього контролю надавачі фінансових послуг мають ураховувати ключові вимоги до побудови системи трьох ліній внутрішнього контролю та мінімальний перелік питань, що підлягають врегулюванню у внутрішніх документах.

Окрім того, надавачі фінансових послуг зобов’язуватимуться здійснювати контрольні заходи.

Читайте також: Скасовано перенесення днів роботи банківської системи у 2022 р.

Національний банк також розробив Методичні рекомендації, які після їх схвалення матимуть виключно рекомендаційний характер та не будуть обов’язковими до виконання надавачами фінансових послуг і небанківськими фінансовими групами. Методичні рекомендації визначають, зокрема:

1) принципи організації корпоративного управління;

2) системи органів управління та їх основні завдання;

3) основні підходи до визначення колективної придатності;

4) удосконалені підходи щодо регулювання конфлікту інтересів.

Зауваження та пропозиції до проектів приймаються до 31 серпня 2022 р. на електронну адресу: [email protected].

Читати далі

Законодавство

Питання захисту прав депортованих осіб розв’язуватиме Координаційний штаб

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Координаційного штабу з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України» від 17 червня 2022 р. № 708.

Утворений Координаційний штаб є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України та утворюється з метою сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших державних органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав осіб, депортованих або примусово переміщених у зв’язку із збройною агресією Російської Федерації проти України.

Читайте також: Захистити українських дітей під час війни закликала Верховна Рада

Основними завданнями Координаційного штабу є:

1) сприяння координації діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, інших органів, органів місцевого самоврядування, військових формувань, утворених відповідно до законів, правоохоронних органів та громадських об’єднань з питань захисту прав депортованих осіб;

2) визначення шляхів і способів вирішення проблемних питань щодо захисту прав депортованих осіб;

3) поширення інформації про свою діяльність.

Читати далі

Законодавство

Спрощено порядок фіксування шкоди, завданої житлу збройною агресією РФ

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 20 березня 2022 р. № 326 і від 19 квітня 2022 р. № 473» від 14 червня 2022 р. № 700, якою спрощено порядок фіксації руйнувань та пошкоджень житлових будівель та споруд.

Як пояснив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов, змінами, зокрема передбачено:

Читайте також: Повідомити про пошкоджене чи знищене внаслідок агресії РФ майно можуть спадкоємці і правонаступники

1) конкретизувати напрями, за якими здійснюється визначення шкоди та збитків, завданих Україні внаслідок збройної агресії РФ;

2) фіксувати пошкодження, зумовлені збройною агресією РФ, будівель та споруд не лише приватної та комунальної, а також державної форми власності;

3) проводити обстеження пошкоджених об’єктів за рішенням уповноважених органів шляхом комісійного обстеження та/або технічного обстеження;

4) встановити примірну форму акту комісійного обстеження. Надалі передбачено створення функціоналу, який дозволить формувати акт комісійного обстеження в електронній формі за допомогою засобів Єдиного державного веб-порталу електронних послуг (Портал Дія).

Нагадаємо, нові напрями визначення шкоди та збитків, завданих внаслідок збройної агресії РФ

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

Про деякі питання застосування заходів впливу Міністерством юстиції України
||
№ Документа: 2112/5
Дата прийняття: 10.06.2021
Дата набрання чинності: 26.06.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: 11.06.2021
Номер реєстрації в Мінюсті: 790/36412
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про деякі питання застосування заходів впливу Міністерством юстиції України
||
№ Документа: 2112/5
Дата прийняття: 10.06.2021
Дата набрання чинності: 26.06.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: 11.06.2021
Номер реєстрації в Мінюсті: 790/36412
Внутрішній номер документа: Немає