Connect with us

Законодавство

Новий вид парламентського контролю може становити ризик надмірного втручання

Конституційний Суд України визнав законопроект «Про внесення змін до статей 85 та 101 Конституції України (щодо уповноважених Верховної Ради України)» № 1016 таким, що не відповідає вимогам ч. 1 ст. 157 Конституції України та відповідає вимогам ч. 2 ст. 157, ст. 158 Конституції України.

Із Законопроектом можна ознайомитись за посиланням.

Надаючи висновок щодо відповідності Законопроекту вимогам ч. 1 ст. 157 Конституції України, Конституційний Суд України оцінив кожне окреме положення Законопроекту у взаємозв’язку з іншими його положеннями.

У Висновку вказується, що запропоновані Законопроектом зміни до ст.ст. 85 та 101 Конституції України передбачають запровадження нового виду парламентського контролю, який може вийти за межі контролю за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина та потенційно може становити ризик надмірного втручання парламенту через уповноважених за додержанням Конституції України і законів у різні сфери суспільних відносин без дотримання балансу приватних і публічних інтересів, зокрема у підприємницьку діяльність, у діяльність інститутів громадянського суспільства, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а отже, – може призвести до порушення та обмеження прав і свобод людини і громадянина.

Запровадження нового виду парламентського контролю через інститут уповноважених Верховної Ради України «за додержанням Конституції України і законів в окремих сферах» може призвести до звуження сфери діяльності та обмеження повноважень Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також до обмеження права кожного звертатися за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини згідно з ч. 3 ст. 55 Конституції України.

Конституційний Суд України констатував, що запропоновані у Законопроекті зміни до ст.ст. 85 та 101 Конституції України не спрямовані на ліквідацію незалежності чи на порушення територіальної цілісності України, однак вони не узгоджуються із конституційними принципами верховенства права та поділу державної влади, засадами демократичної, правової держави та у разі запровадження загрожуватимуть правам і свободам людини і громадянина, а отже, є такими, що не відповідають ч. 1 ст. 157 Конституції України.

Конституційний Суд України вказав, що на час надання ним цього висновку рішення про введення в Україні або в окремих її місцевостях воєнного або надзвичайного стану за процедурою, визначеною Конституцією України, не ухвалено, тому юридичних підстав, які б унеможливлювали внесення змін до Конституції України, немає, а отже Законопроект відповідає вимогам ч. 2 ст. 157 Конституції України.

Верховна Рада України протягом року Законопроект не розглядала та протягом строку своїх повноважень не змінювала положення ст. 85 Конституції України, а отже, Законопроект відповідає вимогам ст. 158 Конституції України.

Висновок Конституційного Суду України є обов’язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржено.

З повним текстом висновку можна ознайомитися за цим посиланням.

Законодавство

Затверджено новий Класифікатор Державної митної служби

Набрав чинності наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Класифікатора Державної митної служби України, її територіальних органів та їх структурних підрозділів» від 26 листопада 2019 р. № 495.

Наказом, відповідно до ст. 454 Митного кодексу України, затверджено Класифікатор Державної митної служби України, її територіальних органів та їх структурних підрозділів.

Отже відтепер під час оформлення митних декларацій слід користуватися Класифікатором для визначення, зокрема:

  • коду місця митного оформлення;
  • ознаки пункту пропуску;
  • назви місця митного оформлення;
  • адреси митного органу.

Читати далі

Законодавство

Паперовий та електронний документи мають однакову юридичну силу

Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих питань державної служби та електронного документообігу» (законопроект № 2260).

Законом внесено зміни до низки законодавчих актів, що регулюють діяльність окремих державних органів, зокрема в частині проходження та особливостей державної служби, врегулювання правового статусу державних службовців, повноважень керівників державної служби.

Так, згідно з законом, апарат Антимонопольного комітету очолює його керівник, який призначається на посаду та звільняється з посади Головою Антимонопольного комітету. Перший заступник і заступник голови Антимонопольного комітету України з числа державних уповноважених призначаються та звільняються Кабінетом міністрів України за поданням голови Антимонопольного комітету.

Голова Служби безпеки України призначається на посаду та звільняється з посади Верховною Радою за поданням Президента. Замість секретаріату Кабінету Міністрів створюється державний орган, що забезпечуватиме діяльність уряду.

Як суб`єктивний чинник законом вилучено Інститут погодження призначення керівників структурних підрозділів третіми особами.

Крім цього визначається, що письмовою формою документа є документ створений у паперовій або електронній формі (у тому числі в автоматичному режимі) з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Паперовий та електронний документи мають однакову юридичну силу.

Читати далі

Законодавство

Відпустку за власний рахунок можна буде взяти на 30 днів

Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства прокоментував низку питань, пов’язаних з реформою зайнятості.

«В Україні буде проведена реформа зайнятості – стандарти захисту працівника будуть дотримані. Потрібно прибрати радянські забюрократизовані норми», – наголосив Тимофій Милованов.

В оновленому трудовому законодавстві будуть чітко закріплені ознаки трудових відносин, враховані пропозиції профспілок і роботодавців, міжнародний досвід.

Насправді, нововведень небагато, зокрема й таких, що вже давно «прижилися» на ринку праці, але не були підкріплені нормативно. Деякі норми не зміняться.

Працівник та роботодавець і надалі укладатимуть трудовий договір лише у письмовій формі, а виплата заробітних плат здійснюватиметься винятково у грошовій формі.

Регулювання виплат за лікарняними не зміниться, а ось відпустку за власний рахунок можна буде взяти і на 30 днів (наразі лише на 15 днів).

Трудові книжки не скасовуються, але вся інформація щодо зайнятості людини міститиметься в он-лайн реєстрі і буде доступною для працівника в будь-який момент.

Нове законодавство надійніше захищатиме від звільнення осіб з інвалідністю, пенсіонерів, вагітних жінок та тих, хто перебуває у декретних відпустках.

Стосовно діяльності профспілок буде підготовлено новий закон про профспілки, який чітко регулюватиме взаємини працівників з ними.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.