Законодавство
Особливості примусового виконання рішень під час зупинення системи виконавчого провадження
Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України від 31 грудня 2024 р. № 3831/5, яким визначено особливості організації примусового виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) у період зупинення роботи автоматизованої системи виконавчого провадження.
Так, у разі зупинення роботи Системи понад два робочі дні:
1) вхідні документи, які надійшли до органу державної виконавчої служби, приватного виконавця, реєструються в журналі реєстрації вхідної кореспонденції (додаток 1). Відомості про зареєстровані у цьому журналі документи підлягають внесенню до Системи після відновлення доступу до неї;
2) реєстрація вихідної кореспонденції органів державної виконавчої служби, приватного виконавця здійснюється в журналі реєстрації вихідних документів (додаток 2);
3) розподіл між державними виконавцями виконавчих документів, що надходять до органу державної виконавчої служби, здійснюється керівником цього органу в порядку черговості, крім рішень Європейського суду з прав людини, рішень про конфіскацію у справі про порушення митних правил, які розподіляються на державних виконавців, визначених керівником органу державної виконавчої служби;
4) зареєстровані в органі державної виконавчої служби документи, у тому числі виконавчі документи, передаються на виконання посадовою особою цього органу, на яку покладені обов’язки з реєстрації вхідної кореспонденції, відповідно до резолюції керівника органу державної виконавчої служби під підпис у журналі реєстрації вхідної кореспонденції;
5) документи, якими державними виконавцями, приватними виконавцями оформлюється вчинення виконавчих дій та прийняття рішень, виготовляються на паперових носіях. У разі якщо виконавче провадження відкрито у період зупинення роботи Системи, номер виконавчого провадження у цих документах не зазначається. Відомості про вчинені виконавчі дії та прийняті рішення підлягають внесенню до Системи після відновлення її функціонування з обов’язковим внесенням сканованої копії документа, яким оформлена виконавча дія (прийняте рішення);
6) постанови керівника органу державної виконавчої служби, винесені за результатами здійснення контролю за рішеннями, діями державного виконавця, а також при виправленні граматичних чи арифметичних помилок, та постанови керівника органу державної виконавчої служби вищого рівня виготовляються на паперових носіях з подальшим обов’язковим внесенням їх до Системи після відновлення її функціонування. У разі якщо виконавче провадження відкрито у період зупинення роботи Системи, номер виконавчого провадження у цих постановах не зазначається;
7) копії документів виконавчого провадження доводяться до відома сторін та інших учасників виконавчого провадження, надсилаються адресатам в порядку, визначеному ч. 1 ст. 28 Закону України «Про виконавче провадження».
Визначено й положення, що не застосовуються у період зупинення роботи Системи.
При цьому органи державної виконавчої служби, приватні виконавці не пізніше наступного робочого дня з дня відновлення функціонування Системи зобов’язані вжити невідкладних заходів щодо внесення до Системи відомостей, передбачених абз. 2, 6 та 7 п. 2, абз. 2 п. 3 цього наказу.
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.