Перед застосуванням сльозогінного газу поліцейський має попередити | LexInform - Правові новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Перед застосуванням сльозогінного газу поліцейський має попередити

Опубліковано

on

Вступив у дію наказ Міністерства внутрішніх справ України «Про затвердження Правил зберігання, носіння та застосування спеціальних засобів «Терен-6», «Терен-7» і «Терен-7М» від 18 жовтня 2018 р. № 847.

«Терен» – це пристрій миттєвого розпилення речовини сльозогінної та дратівної дії, який використовується на відкритій місцевості та в ізольованому приміщенні для:

  • відбиття нападу на поліцейського, іншу особу та/або об’єкт, що перебуває під охороною (застосовуються всі 3 види);
  • припинення групового порушення громадського порядку чи масових заворушень («Терен-6»).
  • затримання особи, яка чинить збройний опір, або з метою примусити таку особу залишити територію, де вона перебуває (Терен-7» і «Терен-7М»);
  • звільнення особи, незаконно позбавленої волі, яка знаходиться в приміщенні («Терен-7» і «Терен-7М»).

Терен 7 серії відрізняється від 6 серії яскравим випромінюванням і гучним вибухом, а «Терен-7М» за рахунок своєї відносно високої маси використовується для пробиття віконного, автомобільного скла, тощо.

Поліцейський зобов’язаний заздалегідь попередити голосом чи гучномовцем про застосування спецзасобу і надати достатньо часу для виконання законної вимоги поліцейського. Але коли таке зволікання може спричинити посягання на життя і здоров’я громадян та поліцейського чи спричинити інші тяжкі наслідки, або таке попередження є невиправданим або неможливим.

Забороняється застосовувати спецзасіб:

  • поліцейськими, які не пройшли відповідну спеціальну підготовку і не склали заліків із застосування спецзасобу (відносно всіх видів Терену);
  • до жінок з явними ознаками вагітності, малолітніх осіб, осіб з явними ознаками обмежених можливостей або старості, крім випадків учинення ними збройного чи групового нападу, учинення збройного опору поліцейському, що загрожує життю і здоров’ю інших осіб або поліцейських, якщо відбити такий напад або опір іншими способами і засобами неможливо (відносно всіх видів Терену);
  • у натовпі (стосовно «Терен-6»);
  • повторно в межах зони ураження в період дії активної речовини (стосовно «Терен-6»);
  • у приміщеннях або на виробництвах, пов’язаних із виготовленням вибухових чи легкозаймистих речовин, у закладах освіти та закладах охорони здоров’я (відносно всіх видів Терену);
  • на відстані ближче ніж за 2 м до людей – стосовно «Терен-6», а щодо 7 серії – 1,5 м.

Поліцейському забороняється:

  1. застосовувати спецзасоби, що мають пошкодження цілісності корпусу та запобіжно-пускового пристрою;
  2. тримати спецзасіб у руці після приведення його в дію з відпущеним важелем;
  3. розбирати спецзасіб;
  4. навмисно пошкоджувати чи використовувати спецзасіб не за призначенням.

Законодавство

До 1 липня 2019 р. треба зареєструвати акцизні склади

Опубліковано

on

Державна фіскальна служба України нагадала, що суб’єкти господарювання, які з 1 липня 2019 р. відповідатимуть визначенню «платник акцизного податку», згідно з підрозділом 5 Перехідних положень Податкового кодексу України зобов’язані:

  • до 1 червня 2019 р. зареєструвати усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 р. у системі електронного адміністрування реалізації пального;
  • до 1 липня 2019 р. зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі реалізації пального склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 р.;
  • починаючи з 1 липня 2019 р., протягом 20 календарних днів платники податку мають подати до контролюючого органу акт проведення інвентаризації обсягів залишків спирту етилового станом на початок дня 1 липня 2019 р із зазначенням:
    • адрес об’єктів, на яких зберігаються відповідні обсяги залишків спирту етилового,
    • переліків резервуарів, в яких зберігаються обсяги залишків спирту етилового,
    • їх технічних параметрів (фізична місткість, що відповідає технічним паспортам),
    • правовстановлюючих документів на відповідні об’єкти,
    • документів, що засвідчують правові підстави експлуатації таких об’єктів.

Читати далі

Законодавство

Працівникам дипслужби оплатять навчання дітей

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку оплати витрат, пов’язаних із здобуттям дітьми працівників дипломатичної служби, направлених у довготермінове відрядження, дошкільної та загальної середньої освіти» від 27 березня 2019 р. № 322.

Видатки, пов’язані із здобуттям освіти (дошкільної чи загальної середньої) дітьми, віком від 1 до 18 років, батьки яких є працівниками дипломатичної служби, направленими у довготермінове відрядження, чи другий(а) з подружжя, що перебуває разом з таким працівником, здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, передбачених для функціонування закордонних дипломатичних установ України.

Оплата здійснюється шляхом відшкодування, працівникові служби, фактично сплачених коштів  за надання освітніх послуг, підтвердженням яких є оригінали розрахункових документів з деталізацією витрат на освітні послуги.

Розмір відшкодування дошкільної освіти становить 50% фактично сплачених коштів, але не більше граничної суми витрат для оплати вартості навчання за навчальний рік на одну дитину.

Якщо дипломатичну службу проходять двоє з подружжя, то розмір відшкодування становить 25%.

Також встановлено 75% відшкодування фактично сплачених коштів за здобуття загальної середньої освіти, у разі одного працюючого з подружжя у дипломатичній службі, та 37,5% – за умови проходження служби сімейною парою.

Якщо у дитини наявні особливі освітні потреби і якщо дані про це включені до реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсних центрах, то розмір відшкодування витрат, пов’язаних із здобуттям дошкільної та/або загальної середньої освіти, становить 100%.

Встановлено також розмір відшкодування за придбання підручників та посібників, який не може перевищувати 15%.

Водночас визначені послуги, щодо яких не здійснюватиметься відшкодування, зокрема за придбання шкільної форми, проведенням медичного огляду дітей, перебування  дітей у групах подовженого дня, навчанням понад обсяг обов’язкової освітньої програми, тощо.

Читати далі

Законодавство

Спори про об’єднання територіальних громад – за скороченою процедурою

Опубліковано

on

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України повідомляє, що Кабміном схвалено законопроект щодо внесення змін до Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад» та Кодексу адміністративного судочинства України.

Запропоновано позови про оскарження добровільного об’єднання або приєднання громад до ОТГ (Об’єднані територіальні громади) віднести до категорій термінових адміністративних справ, які розглядатимуться в місячний термін за скороченою процедурою.

Цими змінами спробують припинити практику навмисного затягування процесу об’єднання громад.

Мінрегіонрозвитку відзначає, що законопроектом пропонується:

  • визначити чіткий процесуальний механізм оскарження рішень сільських, селищних, міських рад (рада) про схвалення проекту рішення, а також остаточних рішень місцевих рад про добровільне об’єднання територіальних громад або добровільне приєднання до об’єднаної територіальної громади;
  • віднести справи про оскарження відповідних рішень до категорій термінових адміністративних справ, а саме справа за заявою щодо оскарження таких рішень вирішуватиметься судом протягом 5 днів після відкриття провадження у справі; апеляційна скарга розглядатиметься в 2-денний строк після закінчення строку на апеляційне оскарження;
  • чітко визначити суб’єктів, які мають право на оскарження, а саме це громадяни України, місце проживання яких зареєстроване на території адміністративно-територіальної одиниці, що входить до складу відповідної територіальної громади, або рада, яка ініціювала або надала згоду на добровільне об’єднання територіальних громад;
  • рішення про добровільне об’єднання/приєднання може бути оскаржене зазначеними суб’єктами у 10-денний строк з дня його прийняття.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Правил зберігання, носіння та застосування спеціальних засобів «Терен-6», «Терен-7» і «Терен-7М»
||
№ Документа: 847
Дата прийняття: 18.10.2018
Дата набрання чинності: 25.01.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 28.12.2018
Номер реєстрації в Мінюсті: 1508/32960
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.