Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Президенту пропонують ветувати закон про земельний мораторій

Опубліковано

on

Мінекономрозвитку пропонує Президенту України застосувати право вето щодо Закону України № 2666-VIII, яким продовжується заборона продажу сільськогосподарських земель до 1 січня 2020 року.

 

Про це повідомляється на сайті міністерства. Двадцять третього січня відповідний висновок Мінекономрозвитку підписав перший віце-прем’єр-міністр України Степан Кубів.

МЕРТ посилається на статтю 41 Конституції та рішення Європейського суду з прав людини, який визнав, що абсолютна заборона продажу або будь-якого іншого способу відчуження земель сільськогосподарського призначення в Україні порушує положення Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. «За оцінками Світового банку, запровадження ринку землі створило б можливості для зростання ВВП України щороку на додаткових 0,6—1,6 відсоткових пунктів та дозволило б залучати близько 1,5 млрд доларів додаткових інвестицій на рік, надати поштовх до розвитку сільськогосподарського та фінансового секторів та сільської місцевості. З іншого боку, відсутність ринку землі погіршує добробут 6,9 млн українців-власників земельних паїв. В умовах послабленої конкуренції через відсутність ринку землі, власники отримують за оренду ділянок плату, яка занижена в 5 разів: 50 доларів за га на рік замість 250 доларів за га — як у Болгарії чи Польщі», — зазначили в міністерстві.

МЕРТ вказує на те, що відсутність ринку землі спонукає фермерів інвестувати у вирощування переважно однолітніх культур — соняшник або рапс, які найбільше виснажують землю. Відтак лише з 2004 по 2012 рр. Україна втратила до 43 тис. гектарів площ багаторічних культур. За розрахунками Світового банку, інвестуючи в однолітні культури замість багаторічних, фермер щороку втрачає близько 1 тисячі доларів доданої вартості з кожного гектара.

Джерело: Юридичний вісник України

Advertisement
Клікніть для коментування

Залишати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Законодавство

Істотно подорожчала реєстрація прав інтелектуальної власності

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2001 р. № 1756 і від 23 грудня 2004 р. № 1716» від 12 червня 2019 р. № 496.

Раніше ми вже писали, що згадка в торговій марці слова Україна тепер коштує 24 000 грн замість 6 000 грн.

Отже, новою редакцією п. 1 Розмірів та порядку сплати зборів за підготовку до державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір, затверджених постановою Уряду від 27 грудня 2001 р. № 1756, встановили нові підвищені ставки.

Зокрема, за підготовку до державної реєстрації авторського права фізична особа сплатить 15 неоподаткованих мінімумів доходів, а юридична – 30. Раніше сплаті підлягало б 3,25 та 9,5 н.п.м. відповідно.

За внесення будь-яких змін до заявки чи реєстру тепер необхідно сплатити 3 н.п.м. фізичній особі та 6 – юридичній, тоді як раніше підлягало сплаті 0,5 та 1 н.п.м. відповідно.

Новою редакцією п. 3 Порядку сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності, затвердженого постановою КМУ від 23 грудня 2004 р. № 1716 визначили, що фізична особа – заявник/власник патенту або свідоцтва про державну реєстрацію топографії інтегральної мікросхеми, сплачуватиме збір за дії, пов’язані з охороною прав на такі об’єкти у розмірі:

  •  10% установленого додатком розміру, коли особи є винахідниками винаходу або авторами топографії інтегральної мікросхеми;
  •  20% установленого розміру, якщо особи є винахідниками корисної моделі або авторами промислового зразка.

Раніше треба було платити лише фіксовані 5% розміру.

Згідно з новою редакцією п. 3-1 неприбуткові організації, які є заявниками чи власниками патенту повинні сплачувати збір у розмірах 20% за заявкою на винахід чи 40% за заявкою на корисну модель від установлених розмірів.

Новим п. 3-2 зазначено, що у таких самих розмірах (20% та 40%) за  дії, пов’язані з охороною прав, сплачуватиме й винахідник разом з неприбутковою організацією.

Читати далі

Законодавство

Вищі навчальні заклади знову атестуватимуть

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про державну атестацію закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності» від 12 березня 2019 р. № 338.

Наказом затверджено Методику оцінювання наукових напрямів закладів вищої освіти під час проведення їх державної атестації в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності.

Методика не застосовується до закладів мистецького спрямування чи до вищих військових навчальних закладів.

Аби атестуватися освітній заклад має подати до МОН в електронному та паперовому вигляді заявку та інформаційні матеріали з даними про наукову діяльність, переліком показників, за якими здійснюється оцінка результативності наукової діяльності закладу, відомостями про наукові досягнення за попередні 5 років та перспективним планом розвитку.

Для визначення атестаційної оцінки використовуватимуть показники потенціалу та результативності, питомі показники результативності та вагові коефіцієнти.

Експертне оцінювання ефективності діяльності вищого навчального закладу здійснюватимуть 3 експерти із врахування попередньої атестаційної оцінки, на підставі вивчення поданих інформаційних матеріалів.

Водночас для навчального закладу визначатиметься кваліфікаційна група за науковим напрямом.

На підставі атестаційної оцінки та за результатами проведення експертного оцінювання навчальний заклад віднесуть до певної кваліфікаційної групи або  визнають таким, що не пройшов державної атестації.

Читати далі

Законодавство

Ухвалено порядок визнання речовин наркотичними

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про деякі питання віднесення засобів і речовин до аналогів наркотичних засобів і психотропних речовин» від 3 квітня 2019 р. № 715.

Наказом затверджено Порядок віднесення засобів і речовин до аналогів наркотичних засобів і психотропних речовин.

Підставами для оцінювання комісією МОН засобів/речовин для віднесення засобів і речовин до аналогів наркотичних засобів і психотропних речовин можуть бути:

  • звернення центральних/місцевих органів виконавчої влади/місцевого самоврядування чи СБУ стосовно необхідності провести оцінку;
  • повідомлення закладів охорони здоров’я, науково-дослідних установ, спеціалізованих установ судово-медичних експертиз, установ судових експертиз про факти зловживання засобами і речовинами, не включеними до Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого постановою Уряду від 6 травня 2000 р. № 770;
  • інформація про поширення немедичного вживання певних засобів і речовин з інших джерел;
  • інформація Міжнародного комітету з контролю за наркотиками ООН, Комісії ООН з наркотичних засобів, Всесвітньої організації охорони здоров’я та інших міжнародних організацій.

Критерії подібності хімічної структури нових психоактивних речовин до хімічної структури наркотичних засобів і психотропних речовин, включених до Переліку визначені додатком 2 До Порядку.

Зокрема критерії визначають подібності хімічної структури нових психоактивних речовин до хімічної структури засобів і речовин включених до Переліку.

Речовина, щодо якої розглядається питання віднесення до аналогів наркотичного засобу, повинна мати подібну хімічну структуру до структури засобу включеного до Переліку, за умови, що обидві хімічні структури виводяться з однієї базової структури за мінімальної кількості відмінностей порівняно з хімічними структурами інших наркотичних засобів з Переліку за тією самою базовою структурою.

Читати далі

В тренді

 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.