Connect with us

Законодавство

Передбачається зменшити вплив на дії уповноважених осіб Фонду гарантування вкладів

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку» від 14 травня 2019 р. № 10287.

Проектом передбачено нову редакцію ч. 6 ст. 150 Цивільного процесуального кодексу України, згідно з якою буде унеможливлено забезпечення позову, зокрема, шляхом заборони або встановлення обов’язку вчиняти певні дії уповноваженій особі Фонду гарантування вкладів фізичних осіб під час здійснення тимчасової адміністрації чи ліквідації банку. Така сама умова буде торкатися й дій інших осіб під час продажу Фондом гарантування вкладів майна банку, віднесеного до категорії неплатоспроможних, та майна банку, що ліквідується.

Також буде унеможливлено забезпечення позову шляхом встановлення заборони відповідачу вчиняти певні дії за позовами власників, кредиторів та інших осіб до Фонду гарантування вкладів фізичних осіб та/або банку, віднесеного до категорії неплатоспроможних, чи такого, що ліквідується.

Подібні зміни вноситимуться до Господарського процесуального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України (щодо арешту майна/коштів неплатоспроможного банку, чи такого, що ліквідується).

Новими абзацами до ч. 4 ст. 57 Закону «Про виконавче провадження» визначено, що коли неплатоспроможний банк, чи банк, який ліквідується, виступає стягувачем,  виконавець буде зобов’язаний залучити суб’єкта оціночної діяльності, який визначається Фондом гарантування вкладів фізичних осіб, для проведення оцінки майна.

Якщо надійде заперечення проти результатів оцінки майна, виконавець призначатиме рецензування звіту про оцінку майна іншому суб’єкту оціночної діяльності, який також визначатиметься Фондом.

Відповідно до тексту пояснювальної записки до законопроекту, також пропонується, зокрема:

  • встановити, що Фондом визначатиметься порядок реалізації майна боржника, під час здійснення виконавчого провадження, стягувачем в якому виступає неплатоспроможний банк що ліквідується;
  • вказати, що після завершення позасудового врегулювання спору будь-які наступні вимоги іпотекодержателя щодо виконання основного зобов’язання боржником – фізичною особою є дійсними, якщо самим договором не буде передбачено іншого;
  • передбачити захист керівників банків у справах, пов’язаних з прийняттям рішень щодо передачі майна банка в управління Фонду, зокрема, шляхом надання правової допомоги адвокатами та іншими фахівцями в галузі права, в разі подання проти них позовів або їх участі в адміністративному чи кримінальному провадженні; тощо.

Законодавство

Строки накладення стягнень за нетверезе кермування можуть збільшити

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо зміни строків накладення адміністративних стягнень за керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції» № 2455.

Законопроектом, з метою позбавлення можливості уникнення адміністративної відповідальності за протиправні діяння, запропоновано внести зміни до ст. 38 КУпАП в частині збільшення строків накладення адміністративного стягнення та встановити, що:

  • адміністративне стягнення за вчинення правопорушення, передбаченого статтею 130 цього Кодексу, може бути накладено протягом одного року з дня його вчинення (зараз 3 місяці).

Читати далі

Законодавство

Новий вид парламентського контролю може становити ризик надмірного втручання

Конституційний Суд України визнав законопроект «Про внесення змін до статей 85 та 101 Конституції України (щодо уповноважених Верховної Ради України)» № 1016 таким, що не відповідає вимогам ч. 1 ст. 157 Конституції України та відповідає вимогам ч. 2 ст. 157, ст. 158 Конституції України.

Із Законопроектом можна ознайомитись за посиланням.

Надаючи висновок щодо відповідності Законопроекту вимогам ч. 1 ст. 157 Конституції України, Конституційний Суд України оцінив кожне окреме положення Законопроекту у взаємозв’язку з іншими його положеннями.

У Висновку вказується, що запропоновані Законопроектом зміни до ст.ст. 85 та 101 Конституції України передбачають запровадження нового виду парламентського контролю, який може вийти за межі контролю за додержанням конституційних прав і свобод людини і громадянина та потенційно може становити ризик надмірного втручання парламенту через уповноважених за додержанням Конституції України і законів у різні сфери суспільних відносин без дотримання балансу приватних і публічних інтересів, зокрема у підприємницьку діяльність, у діяльність інститутів громадянського суспільства, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а отже, – може призвести до порушення та обмеження прав і свобод людини і громадянина.

Запровадження нового виду парламентського контролю через інститут уповноважених Верховної Ради України «за додержанням Конституції України і законів в окремих сферах» може призвести до звуження сфери діяльності та обмеження повноважень Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також до обмеження права кожного звертатися за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини згідно з ч. 3 ст. 55 Конституції України.

Конституційний Суд України констатував, що запропоновані у Законопроекті зміни до ст.ст. 85 та 101 Конституції України не спрямовані на ліквідацію незалежності чи на порушення територіальної цілісності України, однак вони не узгоджуються із конституційними принципами верховенства права та поділу державної влади, засадами демократичної, правової держави та у разі запровадження загрожуватимуть правам і свободам людини і громадянина, а отже, є такими, що не відповідають ч. 1 ст. 157 Конституції України.

Конституційний Суд України вказав, що на час надання ним цього висновку рішення про введення в Україні або в окремих її місцевостях воєнного або надзвичайного стану за процедурою, визначеною Конституцією України, не ухвалено, тому юридичних підстав, які б унеможливлювали внесення змін до Конституції України, немає, а отже Законопроект відповідає вимогам ч. 2 ст. 157 Конституції України.

Верховна Рада України протягом року Законопроект не розглядала та протягом строку своїх повноважень не змінювала положення ст. 85 Конституції України, а отже, Законопроект відповідає вимогам ст. 158 Конституції України.

Висновок Конституційного Суду України є обов’язковим, остаточним та таким, що не може бути оскаржено.

З повним текстом висновку можна ознайомитися за цим посиланням.

Читати далі

Законодавство

Україна приєдналася до Декларації, яка забороняє використання шкіл для військових цілей

Україна приєдналася до Декларації про безпеку шкіл (Safe Schools Declaration).

Декларація містить низку зобов’язань для попередження і реагування на напади та використання закладів освіти у військових цілях у період збройного конфлікту. Важливим аспектом приєднання до Декларації є відновлення освітньої інфраструктури, забезпечення психологічної реабілітації учнів, батьків і вчителів, сприяння проведенню тренінгів з безпеки та охорони здоров’я тощо.

Як відзначила Міністр освіти і науки Ганна Новосад, – «Зараз наша країна знаходиться у надзвичайно складній ситуації збройного конфлікту. Це травмує нас усіх, однак попри все, одне з основних наших завдань – гарантувати безпеку наших дітей. Школа – це простір довіри і зростання. Діти нормально навчаються лише тоді, коли їх не гнітить страх, особливо страх за своє життя. І надалі ми робитимемо все можливе, щоб кожна українська дитина навчалася у безпечному, інклюзивному середовищі, що дає можливість розкритись таланту кожного учня».

У країнах, що приєднались до Декларації раніше, вже розроблені та успішно впроваджуються підходи до імплементації документа, у багатьох країнах-підписантах відбулися зміни щодо політики держави стосовно освіти у час збройного конфлікту, і їхній досвід може бути цінним для України.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку
||
№ Документа: 10287
Дата прийняття: 14.05.2019
Дата набрання чинності: Не набрав
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи гарантування вкладів фізичних осіб та виведення неплатоспроможних банків з ринку
||
№ Документа: 10287
Дата прийняття: 14.05.2019
Дата набрання чинності: Не набрав
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає