Connect with us

Законодавство

Посадовці відшкодовуватимуть заподіяну держбюджету шкоду

Дата публікації:

Комітет з питань бюджету рекомендував Верховній Раді України прийняти за основу та в цілому проект Закону «Про внесення змін до пункту 9 розділу VI “Прикінцеві та перехідні положення” Бюджетного кодексу України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень”» від 21 листопада 2019 р. № 2487.

Цим законопроектом, як і пов’язаними з ним, пропонується в абз. 2-4 пп. 10 п. 9 розд. VІ Бюджетного кодексу України слово «злочину» замінити словами «кримінального правопорушення» після набрання чинності такими змінами з дня, наступного за днем опублікування відповідного закону, але не раніше набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» від 22 листопада 2018 р. №2617-VІІІ.

У разі встановлення в діях посадової, службової особи органів державної влади (органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування) складу злочину за обвинувальним вироком суду щодо неї, який набрав законної сили, лише до такої особи може бути пред’явлено вимоги фізичних і юридичних осіб щодо відшкодування упущеної майнової вигоди та моральної шкоди у встановленому порядку, а такі органи влади в установленому законодавством порядку реалізовують право зворотної вимоги (регресу) до цієї особи щодо відшкодування збитків, завданих державному бюджету (місцевим бюджетам), у розмірі виплаченого відшкодування, якщо інше не встановлено законодавством.

При цьому такі органи влади після виконання рішень суду про стягнення коштів з рахунків, на яких обліковуються кошти державного бюджету (місцевих бюджетів), у визначених випадках проводять службове розслідування щодо причетних посадових, службових осіб цих органів, якщо рішенням суду не встановлено в діях посадових, службових осіб складу злочину.

В Комітеті зауважили, що Закон № 2617-VІІІ набирає чинності з 1 липня 2020 р., хоча набрання ним чинності спочатку було передбачено з 1 січня 2020 р. та відтерміновано на 6 місяців згідно із Законом України від 3 грудня 2019 р. № 321-IX.

Законодавство

Підвищено оклади працівникам центрів оцінювання якості освіти

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін в додатки 1 – 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 985» від 13 січня 2021 р. № 13.

Змінами до додатків 1 – 3 до постанови Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 985 «Про упорядкування умов оплати праці працівників Українського центру оцінювання якості освіти та регіональних центрів оцінювання якості освіти» підвищено посадові оклади працівників УЦОЯО.

Як інформує МОН, місячні посадові оклади працівників УЦОЯО порівняно з минулим роком збільшаться в 1,2 рази, в регіональних центрах – в 1,5 рази. Найменування посад відповідатимуть нормам законодавства.

Якщо станом на 1 вересня 2020 р. місячний посадовий оклад спеціаліста 1 категорії УЦОЯО становив 9 605 грн, то з 1 січня 2021 р. становитиме 11 526 грн. У вересні минулого року місячний посадовий оклад методиста регіонального центру оцінювання якості освіти складав 5 388 грн, то з початку нового року – 8 082 грн.

Постанова застосовується з 1 січня 2021 р.

Читати далі

Законодавство

Зменшення кількості нардепів до трьохсот схвалено

Опубліковано

on

Комітет з питань правової політики рекомендував Верховній Раді прийняти в цілому законопроект «Про внесення змін до статей 76 та 77 Конституції України (щодо зменшення конституційного складу Верховної Ради України та закріплення пропорційної виборчої системи)» від 29 серпня 2019 р. № 1017, внесений Президентом України як невідкладний.

Змінами до ст.ст. 76 і 77 Конституції України пропонується:

– зменшити склад народних депутатів України до трьохсот;

– вилучити з тексту ст. 76 Конституції України принципи загального, рівного і прямого виборчого права, що здійснюється шляхом таємного голосування, оскільки має місце дублювання ст. 71 Конституції України;

– запровадити такий виборчий ценз, як володіння державною мовою;

– змінити виборчу систему та закріпити пропорційну виборчу систему на парламентських виборах.

Читати далі

Законодавство

Староста зможе надавати адмінпослуги, перелік яких визначить місцева рада

Опубліковано

on

Міністерством розвитку громад та територій України розроблено та подано до ВР законопроект «Про внесення змін до деяких законів України щодо розвитку інституту старост» № 4535, який дозволить наділити селищних старост ефективними функціями та надасть змогу мешканцям громад впливати на вибір старост.

Зазначається, що починаючи з 2016 р., коли інститут старост був запроваджений в Україні, Мінрегіон отримує численні звернення від мешканців громад щодо статусу старост та умов їх призначення. Адже наразі старости призначаються радами за поданням голови громади, нерідко, без урахування думки людей. Подекуди, такі призначення не враховують професійні та особисті якості кандидатів, а пов’язані із «кумівством».

«Саме старости мають бути головною комунікаційною ланкою між мешканцями громади та її керівництвом. Тому дуже важливо, щоб люди мали змогу впливати на вибір кандидатури старости. У новому законопроекті Мінрегіон пропонує, щоб старост затверджувала місцева рада за поданням голови, але тільки після обов’язкового публічного обговорення усіх кандидатур у старостинському окрузі», – наголосив Міністр розвитку громад та територій Олексій Чернишов.

Змінами також передбачається, що староста не входитиме до виконавчого комітету ради, але буде мати багато повноважень, зокрема право дорадчого голосу, бути присутнім на засіданні виконкому, на сесії, представляти інтереси мешканців свого старостинського округу та брати участь у підготовці пропозицій до проекту бюджету громади.

До того ж староста звітуватиме не лише перед радою громади, а й перед жителями старостинського округу.

Староста також зможе надавати адміністративні послуги, перелік яких визначить місцева рада, що дозволить, зокрема мешканцям віддалених сіл не витрачати час та гроші на поїздку до центра громади.

Натомість, староста не матиме права працювати за сумісництвом, зокрема й на громадських засадах, займатись підприємницькою діяльністю та одержувати від цього прибуток. Проте йому не заборонятиметься викладацька, наукова або творча робота у позаробочий час.

Законопроектом також передбачено, що громади зможуть формувати старостинські округи, до складу яких входять села, селища та міста, що не є адміністративними центрами громад. Кількість населення округу має становити 1500 осіб, що співвідноситься з найменшою громадою в країні.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram