Connect with us

Законодавство

Норми законопроекту № 2431 можуть спотворити конкуренцію на ринку

Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації виступили проти втіленої в законопроекті «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання вітчизняної сировини» № 2431 ініціативи обов’язкового використання частки вітчизняної сировини при виробництві коньяку в Україні зі щорічним зростанням частки використання внутрішньої сировини до 85% з 1 січня 2027 р.

В Асоціації запевняють, що така вимога суперечить Угоді про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Згідно з однією зі статей Угоди, жодна зі сторін не повинна встановлювати будь-які правила внутрішнього кількісного регулювання щодо вмісту у товарах частки внутрішньої сировини. Окрім цього, автори законопроекту у своїй аргументації посилаються на нормативно-правові акти ЄС, які втратили чинність (Регламент Ради (ЄС) №479/2008 від 29 квітня 2008 р. та Регламент Комісії (ЄС) №607/2009 від 14 липня 2009 р.), або ж на ті, що насправді не містять вимог щодо частки використання сировини, вирощеної у відповідному географічному регіоні, при виробництві коньячного спирту (Регламент Європейського Парламенту і Ради (ЄС) №110/2008 від 15 січня 2008 р.). Окрім цього, Україна не зможе виготовляти коньяк з 1 січня 2026 р., оскільки це є географічним зазначенням Франції. Тому встановлення норм щодо частки після цієї дати є недоцільним.

Законопроект також не передбачає, яким чином встановлюватиметься походження сировини. Враховуючи те, що в Україні відсутній актуальний Виноградний кадастр, буде досить складно з’ясувати походження того чи іншого виноматеріалу. Крім цього, відсутні можливості у державної податкової служби щодо визначення відсотку у готовій продукції вітчизняної сировини. При цьому за порушення вимог встановлюється чималий штраф у розмірі 200 відсотків вартості продукції, але не менше 15 000 гривень.

Окрім цього, запропонована ініціатива спотворює конкуренцію на ринку. На переконання представників бізнесу, така вимога обмежить доступ до ринку нових коньячних виробників, оскільки їм доведеться закуповувати спирти внутрішнього виробництва у достатній кількості у своїх конкурентів, які можуть завищувати ціну або просто відмовляти у такому продажі. Водночас, відкрити нове виробництво коньяку без закупівлі вітчизняних виноматеріалів буде неможливо, оскільки працювати тільки на заготівлю сировини збитково.

Ухвалення цбого законопроекту може призвести до втрат державного бюджету та скорочення робочих місць як результат ускладнених умов ведення господарської діяльності. Якщо зупиниться виробництво коньяку, то, за оцінками експертів Асоціації, бюджет недоотримає сотні мільйонів гривень у вигляді податків та зборів, понад 100 мільйонів гривень податків по суміжних виробництвах, а також щомісячний акцизний податок з реалізації вроздріб підакцизних товарів та сплати за ліцензії на право оптової торгівлі алкогольними напоями.

Законодавство

НБУ дозволив зважати на карантин при роботі з проблемними активами

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про особливості застосування вимог окремих нормативно-правових актів і внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України у зв’язку з установленням карантину та запровадженням обмежувальних заходів» від 3 квітня 2020 р. № 46.

Згідно з Постановою, зокрема, не застосовуються вимоги щодо проведення тестування керівників банку та кандидатів на керівні посади (включаючи керівника підрозділу внутрішнього аудиту банку, працівника небанківської фінансової установи, відповідального за проведення фінансового моніторингу, та інших осіб, визначених нормативно-правовими актами Національного банку України).

У період дії карантину Правління Національного банку України/Кваліфікаційна комісія Національного банку України проводить співбесіди з кандидатами шляхом відеоконференції.

НБУ дозволило банкам, небанківським фінансовим установам, іншим особам, які подають документи до Національного банку України, не подавати документи на паперових носіях за умови подання цих документів або їх електронних копій засобами електронної пошти (системи електронного документообігу) Національного банку України з накладенням на них кваліфікованого електронного підпису.

Також дозволено банкам під час застосування вимог Положення про організацію процесу управління проблемними активами в банках України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 18 липня 2019 р. № 97:

  • ураховувати норми постанови Правління Національного банку України від 26 березня 2020 р. № 39 «Про особливості застосування вимог Положення про визначення банками України розміру кредитного ризику за активними банківськими операціями у зв’язку із запровадженням обмежувальних заходів»;
  • у період дії карантину та до 30 вересня 2020 р. застосовувати до боржників/контрагентів, які відповідають критеріям і умовам, установленим у пп. 4 п. 1 Постанови № 39, інструменти довгострокової реструктуризації без передачі заборгованості таких боржників/контрагентів до підрозділу роботи з непрацюючими активами.

Окрім цього, додаток до постанови Правління Національного банку України від 18 липня 2019 року № 97 «Про затвердження Положення про організацію процесу управління проблемними активами в банках України» викладено в новій редакції.

Читати далі

Законодавство

Укравтодор залучатиме кредити на будівництво та реконструкцію автошляхів

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Умов залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і переліку об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 році та обсягів бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії» від 1 квітня 2020 р. № 254.

Уряд затвердив Умови залучення кредитних коштів та надання державних гарантій у 2020 році для забезпечення виконання боргових зобов’язань за запозиченнями Державного агентства автомобільних доріг і Перелік об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення у 2020 році та обсяги бюджетних коштів для їх фінансування за рахунок запозичень, залучених під державні гарантії.

Умовами визначено, що державні гарантії надаються в межах загального обсягу, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», у разі, коли розмір зобов’язань щодо повернення запозичень не перевищує 19,274 млрд. гривень. Державною гарантією забезпечується виконання зобов’язань із погашення основної суми запозичень та сплати відсотків за ними.

Укравтодор здійснює запозичення шляхом емісії відсоткових облігацій без здійснення публічної пропозиції, зобов’язання за якими забезпечені державною гарантією.

Запозичення використовуються для фінансування об’єктів будівництва, реконструкції, капітального та поточного середнього ремонту автомобільних доріг загального користування державного значення за переліком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 1 квітня 2020 р. № 254.

Для надання державних гарантій за запозиченнями Укравтодор подає Мінфіну документи, передбачені Порядком здійснення Державним агентством автомобільних доріг запозичень під державні гарантії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 2020 р. № 142.

Також у новій редакції викладено пп. 10 п. 4 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 439, відповідно до якого, Укравтодор відповідно до покладених на нього завдань залучатиме в установленому порядку додаткові (позабюджетні) джерела та кредитні кошти, у тому числі шляхом емісії облігацій, для фінансування будівництва, реконструкції, ремонту та утримання автомобільних доріг, відповідного інженерного облаштування та інших споруд, забезпечення розвитку виробничих потужностей дорожнього господарства.

Читати далі

Законодавство

За держслужбовцями на період карантину зберігаються посади і зарплати

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання забезпечення трудових прав державних службовців, працівників державних органів, підприємств, установ та організацій на час встановлення карантину у зв’язку із загостренням ситуації, пов’язаної з поширенням випадків гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 25 березня 2020 р. № 256.

Уряд зобов’язав керівників органів виконавчої влади та голів місцевих державних адміністрацій:

  • забезпечити на час встановлення карантину дотримання трудових прав державних службовців та працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома;
  • узяти до відома, що на час встановлення карантину за державними службовцями та працівниками, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, зберігаються займана посада, умови оплати праці та соціальні гарантії та виконання такої роботи не тягне за собою будь-яких обмежень трудових прав державних службовців та працівників.

Уряд також рекомендував:

  • державним органам, органам місцевого самоврядування дотримуватись вимог цієї постанови з метою забезпечення трудових прав працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома;
  • підприємствам, установам та організаціям незалежно від форми власності на час встановлення карантину не звільняти працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, з підстав, установлених п.п. 3, 4 і 5 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України;
  • суб’єктам господарювання державного сектору економіки, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, і державним банкам з метою забезпечення безперебійної роботи в умовах встановленого карантину утримуватись від кадрових змін в органах управління, не допускати звільнення працівників, які виконують визначену трудовим договором роботу вдома, та працівників, які перебувають у відпустці без збереження заробітної плати на період карантину, з підстав, установлених п.п. 3, 4 і 5 ч. 1 ст. 40 Кодексу законів про працю України.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.