Connect with us

Законодавство

Прогалини Закону № 394-IX шкодять інвестиційній привабливості країни – АПУ

Комітет Асоціації правників України з питань енергетики, нафти та газу звернувся до Президента України, Прем’єр-Міністра України та Голови Комітету Верховної Ради України щодо правового статусу Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) та надав ряд пропозицій щодо вдосконалення законодавства.

19 грудня 2019 р. Верховна Рада України прийняла Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення конституційних принципів у сферах енергетики та комунальних послуг» № 394-IX, який набрав чинності 29 грудня 2019 р.

«Прийняття Закону № 394-IX не лише не вирішило головного питання – проблеми незалежності НКРЕКП, а й створило додаткові проблемні аспекти та неузгодженості з іншими нормативно-правовими актами», – йдеться у тексті звернення.

Члени Комітету зазначили, що наявні у Законі № 394-IX прогалини суттєво впливають на інвестиційну привабливість країни та перешкоджають належному виконанню Україною своїх зобов’язань щодо імплементації міжнародних норм права.

Серед основних проблемних аспектів виокремили такі.

Питання статусу НКРЕКП, як незалежного органу. Відповідно до Закону, відтепер НКРЕКП підпорядковується Кабміну, що суперечить положенням європейського законодавства. Крім того, правники наголосили на прямому порушенні принципів вільної конкуренції на ринку електричної енергії.

Питання ротації членів НКРЕКП: «Враховуючи механізм ротації членів НКРЕКП, вбачаємо можливість зловживань щодо належної та справедливої заміни членів НКРЕКП», – зазначається у зверненні.

Питання дострокового припинення повноважень члена НКРЕКП. Правники звернули увагу, що одна з підстав для дострокового припинення повноважень членів НКРЕКП не містить чіткого формулювання. Це, у свою чергу, може викликати зловживання щодо їх звільнення, та в цілому порушує принцип незалежності в їх діяльності.

Неузгодженість положень Закону № 394-IX із нормами Закону України «Про ринок електричної енергії».

Ознайомитись з повним текстом звернення АПУ можна за цим посиланням.

Законодавство

Субвенція місцевим бюджетам на заходи з охорони здоров’я

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання у 2020 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я» від 25 березня 2020 р. № 250.

Уряд затвердив Порядок та умови надання у 2020 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я.

Головним розпорядником субвенції є МОЗ. Розпорядники та одержувачі субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.

Субвенція спрямовується на:

  • оплату поточних видатків закладів у системі охорони здоров’я, визначених пп. «є» п. 3 ч. 1 ст. 90 Бюджетного кодексу України;
  • фінансове забезпечення діяльності, пов’язаної з проведенням судово-психіатричної експертизи;
  • оплату поточних видатків патолого-анатомічних бюро;
  • оплату поточних видатків спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, що визначені у затвердженому МОЗ переліку спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, на застосування примусових заходів медичного характеру;
  • забезпечення лікування хворих на цукровий діабет інсуліном та нецукровий діабет десмопресином у період з 1 квітня 2020 р. по 30 вересня 2020 р.;
  • оплату поточних видатків на здійснення центрами громадського здоров’я (обласних, м. Києва) заходів, спрямованих на дотримання здорового способу життя, та координації закладів охорони здоров’я щодо дотримання єдиної системи збору, обробки, зберігання та передачі медико-статистичної інформації;
  • підтримку окремих закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, з метою недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам таких закладів та нарахувань на неї.

Відповідні місцеві ради у разі необхідності додатково понад обсяги субвенції планують та здійснюють з місцевих бюджетів оплату вищезазначених видатків, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих періодів, узятих на облік в органах Казначейства.

Читати далі

Законодавство

НБУ змінив строки основних операцій з регулювання ліквідності банків

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до Положення про процентну політику Національного банку України» від 1 квітня 2020 р. № 45.

Змінами до п. 13 розд. IV Положення про процентну політику Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 21 квітня 2016 р. № 277 (зі змінами) встановлено, що основними операціями Національного банку з регулювання ліквідності банків є операції з надання кредитів рефінансування шляхом проведення тендерів з підтримання ліквідності банків строком до 30 днів (раніше – до 14 днів) та операції з розміщення депозитних сертифікатів шляхом проведення тендерів з розміщення депозитних сертифікатів строком до 7 днів (раніше – до 14 днів).

Читати далі

Законодавство

Укравтодор управлятиме дорогами загального користування державного значення

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Державне агентство автомобільних доріг України» від 1 квітня 2020 р. № 252.

Змінами до п. 1 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 439 встановлено, що тепер Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення.

Змінами до п. 3 Положення розширено основні завдання Укравтодору – здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного управління у сфері безпеки автомобільних доріг (новий пп. 1-1) та внесення на розгляд Міністра інфраструктури пропозицій щодо забезпечення формування державної політики (стратегії) у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, програм розвитку дорожнього господарства (нова редакція пп. 2).

Також п. 4 Положення доповнено підпунктами 22-1, 22-2, згідно з якими, Укравтодор відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:

  • проведення обов’язкових аудиту та перевірки безпеки автомобільних доріг, що належать до сфери управління Укравтодору, згідно з вимогами актів законодавства, національних стандартів, вживає необхідних заходів за результатами їх проведення;
  • планування заходів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху з урахуванням соціально-економічних і екологічних умов конкретного регіону, економічних втрат у зв’язку із загибеллю або пораненням (травмуванням) людей внаслідок дорожньо-транспортних пригод, рівня розвитку дорожньої мережі, стану аварійності та інших показників єдиної системи обліку показників дорожнього руху і його безпеки та погоджує з Міністром інфраструктури відповідний план заходів.

Окрім цього, новою редакцією п.п. 9 та 11 Положення встановлено, що Укравтодор очолює Голова, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства про державну службу (раніше – за пропозицією Комісії з питань вищого корпусу державної служби). Голова Укравтодору може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства про державну службу.

Підпункт 1-1 п. 3 та пп. 22-1 п. 4 набирають чинності одночасно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо управління безпекою автомобільних доріг» від 17 жовтня 2019 р. № 200-IX.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.