Connect with us

Законодавство

Прокуратура позбулася функції досудового розслідування

З 20 листопада 2019 р. Прокуратура припиняє функцію досудового розслідування, однак продовжує здійснювати процесуальне керівництво, тобто організацію і координацію досудового слідства.

Усі незавершені розслідування передаються відповідно до підслідності до Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, Служби безпеки України, Нацполіції і ін. Разом з цим, повноваження прокурорів виконувати процесуальні дії в межах розслідувань забезпечить їхню безперервність.

Як ідеться у повідомленні Генпрокуратури – «З утворенням у ДБР спеціалізованого управління та переходу до нього слідчих, матеріали проваджень будуть направлені їм для подальшої роботи над розслідуваннями».

Досудове розслідування здійснювалося прокуратурою тимчасово. Ця функція прокуратурі не притаманна згідно з Основним Законом і Законом України «Про прокуратуру».

У «Перехідних положеннях» Конституції України і КПК України зазначається, що до створення Державного бюро розслідувань повноваження щодо досудового розслідування здійснюють слідчі прокуратури, а після початку його роботи – мають завершити розслідування у визначений строк або вирішити питання про доручення його здійснення іншим органам досудового розслідування.

Законодавство

Медзакладам надано право примусово госпіталізовувати хворих на COVID-19

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання застосування обмежувальних протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 25 березня 2020 р. № 245.

Уряд надав право закладам охорони здоров’я здійснювати:

  • обов’язкове медичне обстеження осіб, які мали контакт із хворими на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-Cov-2, або мають симптоми COVID-19, якщо такі особи відмовляються від медичного обстеження в добровільному порядку;
  • обов’язкову госпіталізацію, призначення карантину (самоізоляцію) хворим на COVID-19 або тим, хто має симптоми COVID-19, якщо такі особи відмовляються від госпіталізації або карантину (самоізоляції) в добровільному порядку;
  • обов’язкову госпіталізацію дітей осіб, визнаних в установленому порядку недієздатними, що проживають спільно із законними представниками, яких було госпіталізовано у зв’язку з захворюванням на COVID-19, у разі неможливості їх тимчасового влаштування в сім’ї родичів, знайомих.

Направлення зазначених осіб на обов’язкове медичне обстеження та/або госпіталізацію, а також карантин (самоізоляцію) здійснюється закладами охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями, які забезпечують надання первинної медичної допомоги в установленому порядку. Особи, яким призначено карантин (самоізоляцію), зобов’язані неухильно виконувати рекомендації лікарів.

Національна поліція за письмовим клопотанням закладів охорони здоров’я здійснюватиме супроводження транспортних засобів у випадках, передбачених законом, а також супроводження аварійно-рятувальної та іншої спеціальної техніки під час доставлення зазначених вище осіб для обов’язкового обстеження та госпіталізації.

Обов’язкова госпіталізація припиняється відповідно до рекомендацій щодо надання медичної допомоги, затверджених Міністерством охорони здоров’я, закладом охорони здоров’я, в якому перебуває хворий на COVID-19.

Також встановлено, що Національна поліція та Національна гвардія забезпечуватимуть охорону публічної (громадської) безпеки та порядку на прилеглій території до об’єктів, на яких здійснюються заходи з обов’язкового обстеження, госпіталізації та перебування зазначених вище осіб на обов’язковому карантині.

Читати далі

Законодавство

Податкові пільги можуть продовжити до 1 липня

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подолання наслідків економічної кризи, спричиненої безпрецедентними заходами боротьби з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 3293.

Пропонується внести зміни до п.п. 52-1 та 52-2 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу, якими продовжити деякі податкові пільги, запроваджені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» до 1 липня 2020 р. (зараз – до 31 травня 2020 р.).

Окрім цього, пропонується доповнити підрозд. 10 розд. XX ПК України п.п. 52-6 та 52-7, якими тимчасово, з дня набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо подолання наслідків економічної кризи спричиненої безпрецедентними заходами боротьби з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» до 1 липня 2020 р. звільнити від:

  • сплати усіх податків і зборів, передбачених цим Кодексом, платників податків, що є юридичними особами та фізичними особами – підприємцями діяльність яких була призупинена згідно з рішенням Кабінету Міністрів України на період проведення заходів запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;
  • усіх передбачених цим Кодексом видів оподаткування дохід у вигляді дивідендів юридичних осіб – нерезидентів (зазначених у абз. 2 пп. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Читати далі

Законодавство

Ввезення транспортних засобів – без нарахування ПДВ на акциз та мито

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення механізму нарахування ПДВ при ввезенні транспортних засобів на митну територію України» № 3270.

При ввезенні транспортних засобів сплачуються акцизний податок, ввізне мито та податок на додану вартість. Згідно з п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України ПДВ сплачується виходячи з договірної вартості товару (автомобіля) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів, тобто додатково 20% сплачується з ввізного мита та акцизного податку, тобто податок нараховується на податок.

Пропонується доповнити ст. 189 Податкового кодексу пунктом 189.17, відповідно до якого, база оподаткування ПДВ для операцій з постачання автомобілів легкових та інших моторних транспортних засобів, що призначені головним чином для перевезення людей, що відповідають товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, визначатиметься виходячи з їх договірної вартості без урахування акцизного податку та ввізного мита.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.