При переході прав на об’єкт нерухомого майна права на земельну ділянку переходять автоматично - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

Законодавство

При переході прав на об’єкт нерухомого майна права на земельну ділянку переходять автоматично

Дата публікації:

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об’єкта нерухомості» від 2 лютого 2021 р. № 1174-IX, яким встановлено «автоматичність» переходу прав на земельну ділянку при переході прав на об’єкт нерухомого майна, об’єкт незавершеного будівництва, що розміщені на ній, зокрема у разі набуття:

Читайте також: Будинки продаватимуть разом із земельними ділянками — Рада ухвалила відповідний закон

– на підставі вчиненого правочину або у порядку спадкування права власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об’єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці приватної власності, право власності на таку земельну ділянку одночасно переходить від попереднього власника таких об’єктів до набувача таких об’єктів, без зміни її цільового призначення;

– окремої частки у праві спільної власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об’єкт незавершеного будівництва, що перебував у приватній власності її попереднього власника, право власності на земельну ділянку, на якій розміщений такий об’єкт, одночасно переходить до набувача пропорційно до його частки у праві спільної власності на такий об’єкт, крім випадку, коли попередньому власнику належала частка у праві спільної власності на земельну ділянку в іншому розмірі. Якщо попередньому власнику у праві спільної власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об’єкт незавершеного будівництва належала частка у праві спільної власності на земельну ділянку в іншому розмірі, право власності переходить у такому розмірі;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– права власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об’єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці, що перебуває в оренді, у користуванні на праві емфітевзису, суперфіцію у попереднього власника, до набувача одночасно переходить відповідно право оренди, емфітевзису, суперфіцію земельної ділянки, на якій розміщений такий об’єкт, в обсязі та на умовах, встановлених для попереднього власника такого об’єкта, крім випадків, визначених ч. 4 ст. 120 Земельного кодексу. Волевиявлення орендодавця (власника) та внесення змін до договору оренди землі, емфітевзису, суперфіцію із зазначенням нового орендаря (користувача) земельної ділянки не вимагаються. Про перехід відповідного права його суб’єкт зобов’язаний негайно повідомити орендодавця, особу, яка передала земельну ділянку в користування на праві емфітевзису, суперфіцію.

Читайте також: Корупційні ризики у земельній сфері усуватимуть Мінагрополітики разом із НАЗК

У визначених випадках документи, що підтверджують набуття права власності на об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об’єкт незавершеного будівництва, є підставою для державної реєстрації переходу до набувача права власності або користування земельною ділянкою, на якій розміщений такий об’єкт.

Також передбачено, що якщо об’єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), інша будівля або споруда), об’єкт незавершеного будівництва розміщений на земельній ділянці державної або комунальної власності, що не перебуває у користуванні, набувач такого об’єкта нерухомого майна зобов’язаний протягом 30 днів з дня державної реєстрації права власності на такий об’єкт звернутися до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування з клопотанням про передачу йому у власність або користування земельної ділянки, на якій розміщений такий об’єкт, що належить йому на праві власності, у порядку, передбаченому ст.ст. 118, 123 або 128 Земельного кодексу.

Орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 Земельного кодексу, зобов’язаний передати земельну ділянку у власність або оренду набувачу в порядку, встановленому цим Кодексом.

Пропущення зазначеного строку подання клопотання не може бути підставою для відмови набувачу (власнику) такого об’єкта у передачі йому у власність або користування земельної ділянки, на якій розміщений такий об’єкт.

Зміни внесено до ст. 120 Земельного кодексу, ст. 377 Цивільного кодексу, ч. 7 ст. 37 Закону України «Про іпотеку», ст. 7 Закону України «Про оренду землі».

Нагадаємо, що проти «автоматичного» переходу права власності на землю при купівлі нерухомості виступала НПУ.

Законодавство

Керівника підприємства, яке має понад 1 млн грн податкового боргу, не випустять за кордон

Опубліковано

on

От

Федерація роботодавців України закликала Президента скористатися своїм правом вето до Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень» № 5600.

На думку ФРУ, потребували суттєвого доопрацювання його положення щодо:

– скорочення терміну на включення сум ПДВ до податкового кредиту за зареєстрованими податковими накладними з 1095 до 365 календарних днів;

– обмеження виїзду керівника платника податків за кордон за наявності податкового боргу понад 1 млн грн;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– обмеження 50 % суми від’ємного значення об’єкту оподаткування минулих років, яку можна включити в фінансовий результат до оподаткування для великих платників податків – особливо після складного 2020 р., пов’язаного з світовою пандемією та карантинними обмеженнями;

– запровадження максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби для електричного нагрівання (ТВЕН) та рідини для електронних сигарет;

– трикратного збільшення ставки екологічного податку на двоокис вуглецю. Якщо держава забирає інвестиційні ресурси у підприємств, підвищуючи утричі ставку податку на двооксид вуглецю, то важливо, щоб передбачене прийнятим законопроектом цільове спрямування 70% надходжень від сплати екологічного податку за викиди двооксиду вуглецю на заходи з декарбонізації промисловості та енергетики були прийняті у Бюджетному кодексі України та Законі України «Про державний бюджет на 2022 рік». Такі ж питання виникають щодо збільшення інших ставок екологічного податку тощо.

Читайте також: Законопроект № 5600: фіскальний тиск і заручники-підприємці

Не може бути позитивно сприйнята норма Податкового кодексу, відповідно до якої у всіх без виключення підприємств під час продажу фактично знеціненого та списаного майна у вигляді металобрухту (станки, автомобілі, техніка, вагони, арматура тощо) держава забиратиме 20% від ціни проданого металобрухту у вигляді зменшення податкового кредиту.

Не є економічно обґрунтованими зміни порядку оподаткування сільськогосподарських товаровиробників, а саме – запровадження оподаткування ПДФО за ставкою 18% доходів, отриманих від продажу власної сільськогосподарської продукції на земельних ділянках, сукупний розмір яких перевищує 0,5 гектара.

Підвищення рентної плати на радіочастотний ресурс ставить у скрутне положення мобільних операторів.

Окрім того, порушено принцип стабільності податкового законодавства у зв’язку з внесенням змін до Податковому кодексу без дотримання шестимісячного терміну до початку нового бюджетного періоду.

Нагадаємо, учасники програм «Доступні кредити 5-7-9%» та «Доступна іпотека» не платитимуть ПДФО.

Читати далі

Законодавство

Запроваджується мультидисциплінарна реабілітаційна допомога

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Питання організації реабілітації у сфері охорони здоров’я» від 3 листопада 2021 р. № 1268, якою затверджено:

  • Порядок організації надання реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров’я;
  • Типове положення про реабілітаційне відділення, підрозділ;
  • Типове положення про мультидисциплінарну реабілітаційну команду.

Як інформує Міністерство охорони здоров’я, тепер на підставі сучасного міжнародного досвіду регламентовано:

– надання реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров’я впродовж гострого, післягострого та довготривалого реабілітаційних періодів;

Читайте також: Фізкультурно-спортивна реабілітація ветеранів – за індивідуальним підходом

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

– необхідний обсяг реабілітаційної допомоги;

– формати можливого надання реабілітаційної допомоги у сфері охорони здоров’я на первинному, вторинному та третинному рівнях медичної допомоги та міжсекторально поза межами сфери охорони здоров’я.

Крім того, запроваджуються рамкові вимоги щодо навантаження та організації роботи фахівців з реабілітації, загальні принципи функціонування мультидисциплінарних реабілітаційних команд, принципи взаємодії фахівців з реабілітації з медичними працівниками нереабілітаційних професій.

«Все це дасть можливість запровадити сучасну мультидисциплінарну реабілітаційну допомогу, організовану за єдиними принципами та на засадах доказової реабілітації, із залученням повного складу фахівців з реабілітації», – додали у МОЗ.

Нагадаємо, уточнено що належить до технічних та інших засобів реабілітації.

Читати далі

Законодавство

Права бізнесу, порушені регуляторними актами, захищатиме новий Урядовий уповноважений

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Питання Урядового уповноваженого з питань регуляторної політики» від 28 жовтня 2021 р. № 1264.

Згідно з затвердженим Положенням Урядовий уповноважений з питань регуляторної політики є посадовою особою, уповноваженою Кабінетом Міністрів України на виконання експертно-аналітичних та консультативно-дорадчих функцій з питань регуляторної політики, основними завданнями якого є:

– підготовка та внесення Кабінету Міністрів України пропозицій щодо організації здійснення ним своїх повноважень у сфері державної регуляторної політики;

– підготовка експертних висновків щодо регуляторного впливу проектів регуляторних актів;

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: За виконанням міністерствами завдань та проектів можна буде стежити в реальному часі

– проведення в межах компетенції моніторингу дотримання принципів державної регуляторної політики під час прийняття регуляторних актів;

– підготовка в межах компетенції та внесення Кабінету Міністрів України пропозицій щодо вжиття заходів захисту прав та законних інтересів суб’єктів господарювання, порушених внаслідок дії регуляторних актів;

– підготовка та внесення Кабінету Міністрів України пропозицій щодо забезпечення здійснення ним взаємодії центральних і місцевих органів виконавчої влади з органами місцевого самоврядування, суб’єктами господарювання, їх об’єднаннями та громадськими об’єднаннями з питань реалізації державної регуляторної політики.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об`єкта нерухомості
||
№ Документа: 1174-IX
Дата прийняття: 02.02.2021
Дата набрання чинності: 28.10.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо єдиної правової долі земельної ділянки та розміщеного на ній об`єкта нерухомості
||
№ Документа: 1174-IX
Дата прийняття: 02.02.2021
Дата набрання чинності: 28.10.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає