Connect with us

Законодавство

Рада може проголосувати за новий виборчий закон

У Верховній Раді вже є голоси за новий виборчий закон. Про це заявив перший заступник голови комітету ВРУ з питань правової політики і правосуддя Леонід Ємець.

«Наш комітет давно не збирався. Тому інформація депутата Борислава Берези про наявність у Раді сил і готовність депутатів проголосувати за новий виборчий закон щодо скасування мажоритарки, зниження прохідного бар’єра до 3% та дозвіл на блоки, — це, радше за все, інсайд від членів комітетів. Я теж підтверджую цю інформацію і чув, що є такі «рухи» щодо зміни виборчого законодавства», — сказав він.

Однак, за його словами, мова в цьому випадку не про прийняття Виборчого кодексу (прийнятий у першому читанні, співавтор законопроекту — Л. Ємець), а про новий законопроект, «який пропонує відносно відкриті списки, а по суті — закриті».

«Суть у частковій відкритості, в публікації частини списку для отримання фідбека від виборців. Я також підтверджую наявність ідеї про зниження прохідного бар’єра до 3%. Не думаю, що це призведе до регіоналізації нової Ради, як уже заявив Петро Порошенко. Скасування мажоритарки — це теж правильно, хоча я сам мажоритарник», — додав Леонід Ємець.

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Знищувати корми доведеться за новим порядком і тільки під контролем Держпродспоживслужби

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України опублікувало для обговорення проект наказу «Про затвердження Порядку знищення, утилізації кормів, повернення їх в обіг для годівлі тварин або для інших, ніж годівля тварин, цілей».

Частиною 6 ст. 9 Закону України «Про безпечність та гігієну кормів» встановлено, що оператор ринку здійснює знищення, утилізацію кормів, повернення їх в обіг для годівлі тварин або для інших, ніж годівля тварин, цілей за власний рахунок у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері ветеринарної медицини.

Дотепер такого порядку не було, а отже проект наказу розроблений на виконання вищезазначеної норми з метою правового врегулювання порядку знищення, утилізації кормів, повернення їх в обіг для годівлі тварин або для інших цілей.

Порядком визначаються механізми поводження операторів ринку з кормами з метою попередження їх негативного впливу на здоров’я тварин та навколишнє природне середовище, зокрема:

при виявленні кормів, що не підлягають подальшому використанню, оператор ринку негайно розпочинає процедуру вилучення цих кормів з обігу, складає відповідний акт, який не пізніше двох робочих днів надсилає територіальному органу Держпродспоживслужби.

Корми, що не підлягають подальшому використанню, зберігаються оператором ринку в окремих опечатаних ним приміщеннях та передаються операторами ринку для знищення або утилізації суб’єктам господарювання, які мають експлуатаційний дозвіл на використання потужностей (об’єктів) з переробки неїстівних продуктів тваринного походження.

Оператори ринку, які мають корми, що не підлягають подальшому використанню, упродовж двох робочих днів подають територіальному органу Держпродспоживслужби за місцем їх діяльності інформацію про передачу таких кормів на знищення або утилізацію.

У свою чергу, суб’єкти господарювання, яким були передані для знищення або утилізації корми, що не підлягають подальшому використанню, щокварталу надсилають територіальним органам Держпродспоживслужби в паперовому та електронному вигляді Звіт про обсяги та методи знищення або утилізації кормів.

Наявність в обігу кормів, що не підлягають подальшому використанню, встановлюється Держпродспоживслужбою за результатами заходів державного контролю та/або посадовими (уповноваженими) особами операторів ринку кормів.

Долучитись до обговорення проекту наказу «Про затвердження Порядку знищення, утилізації кормів, повернення їх в обіг для годівлі тварин або для інших, ніж годівля тварин, цілей» можна на сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Читати далі

Законодавство

Як впливатимуть іноземні інвестиції на національні інтереси та безпеку?

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України опублікувало для обговорення проект Закону України «Про оцінку впливу іноземних інвестицій на національні інтереси та безпеку».

Законопроектом, з метою створення системи оцінки впливу іноземних інвестицій відповідно до міжнародних практик та стандартів, запроваджується система оцінки впливу таких інвестицій на національні інтереси та безпеку держави.

У разі здійснення іноземних інвестицій у стратегічних сферах шляхом вчинення правочинів іноземними інвесторами, такі інвестиції підлягають оцінці з погляду їх  подальшого впливу.

Перелік правочинів, що підлягають оцінці,  визначено у ч. 2 ст. 5 законопроекту.

Здійснення іноземних інвестицій у стратегічних сферах, згідно із законопроектом, буде можливе лише за умови погодження правочинів щодо них спеціально створеною Міжвідомчою комісією з питань оцінки впливу іноземних інвестицій на національну безпеку України за результатами проведення такої оцінки. До отримання погодження іноземні інвестори зобов’язані будуть утримуватися від будь-яких дій щодо таких інвестицій.

В Україні наразі відсутня система перевірки та оцінки іноземних інвестицій. При цьому в ході запровадженні обігу земель сільськогосподарського призначення та у разі укладання правочинів щодо таких земель інвесторами такі інвестиції підлягатимуть обов’язковій оцінці з погляду впливу на національну безпеку.

Долучитись до обговорення проекту Закону України «Про оцінку впливу іноземних інвестицій на національні інтереси та безпеку» можна на сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Читати далі

Законодавство

Прокуратура позбулася функції досудового розслідування

З 20 листопада 2019 р. Прокуратура припиняє функцію досудового розслідування, однак продовжує здійснювати процесуальне керівництво, тобто організацію і координацію досудового слідства.

Усі незавершені розслідування передаються відповідно до підслідності до Державного бюро розслідувань, Національного антикорупційного бюро України, Служби безпеки України, Нацполіції і ін. Разом з цим, повноваження прокурорів виконувати процесуальні дії в межах розслідувань забезпечить їхню безперервність.

Як ідеться у повідомленні Генпрокуратури – «З утворенням у ДБР спеціалізованого управління та переходу до нього слідчих, матеріали проваджень будуть направлені їм для подальшої роботи над розслідуваннями».

Досудове розслідування здійснювалося прокуратурою тимчасово. Ця функція прокуратурі не притаманна згідно з Основним Законом і Законом України «Про прокуратуру».

У «Перехідних положеннях» Конституції України і КПК України зазначається, що до створення Державного бюро розслідувань повноваження щодо досудового розслідування здійснюють слідчі прокуратури, а після початку його роботи – мають завершити розслідування у визначений строк або вирішити питання про доручення його здійснення іншим органам досудового розслідування.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.