Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Реєстр випадків домашнього насильства – закритий

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі» від 20 березня 2019 р. № 234.

За порядком, держателем Реєстру є Мінсоцполітики, яке має право отримувати від міністерств, органів виконавчої влади / місцевого самоврядування, підприємств, установ, громадських формувань, тощо, інформацію та документи, необхідні для забезпечення належного формування та ведення Реєстру.

Адміністратором Реєстру є державне підприємство, що визначається міністерством, яке належить до сфери управління останнього.

Суб’єктами інформування, які інформують реєстраторів про факти надходження заяв (повідомлень) про насильство, ухвалення судових рішень щодо насильства, є керівники та уповноважені працівники:

  1. центрів соціально-психологічної допомоги, притулків для постраждалих осіб, центрів надання соціальних послуг, притулків для дітей, інших закладів;
  2. центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги;
  3. закладів освіти, охорони здоров’я;
  4. уповноважених органів з питань пробації;
  5. органів прокуратури;
  6. судів.

Користувачами Реєстру є :

  • працівники уповноважених структурних підрозділів Мінсоцполітики;
  • працівники держадміністрацій;
  • працівники уповноважених підрозділів органів Національної поліції;
  • працівники служб у справах дітей;
  • уповноважені працівники центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді;
  • судді; інші посадовці.

Для пересічних громадян Реєстр – закритий.

Обробка персональних даних про особу, яка повідомила про вчинення насильства, або про постраждалу особу, проводиться за згодою такої особи. У разі, коли постраждалою особою є дитина, згода надається її батьками або іншими законними представниками, а якщо батьки є кривдниками або ухиляються від захисту прав та інтересів дитини, – органом опіки та піклування.

До Реєстру вносять дані про випадок насильства (дата, місце), постраждалу особу та вжиті заходи з надання їй допомоги (категорія постраждалої особи, відомості про потребу в невідкладній психологічній допомозі, тощо) та про кривдника (ПІБ, місце роботи, судові рішення щодо нього, і т.д).

Відомості до Реєстру вносяться у певні строки, зокрема:

  • інформація про видані направлення до установ/закладів – не пізніше ніж протягом доби з моменту видачі направлення;
  • інформація про потреби постраждалої особи – протягом 3 робочих днів з дня проведення оцінки потреб;
  • дані про затверджену програму для постраждалої особи – не пізніше ніж протягом доби з моменту затвердження програми,
  • відомості про виконання програми – протягом доби з моменту здійснення заходів, передбачених програмою; тощо.

Персональні дані про постраждалу особу зберігаються в Реєстрі протягом 3 років з дня вчинення насильства та в подальшому знеособлюються для використання в наукових і статистичних цілях. Дані про кривдника зберігаються протягом певного терміну, залежно від доведення його вини, відкриття кримінального провадження, тощо.

Законодавство

Візу в Україну не обов’язково оформляти за кордоном

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Правил оформлення віз для в’їзду в Україну і транзитного проїзду через її територію» від 6 березня 2019 р. № 368.

За новою редакцією абз. 7 п. 4 Правил, довгострокова віза на 90 днів може оформлюватися тепер не лише закордонною дипломатичною установою України, а й департаментом консульської служби МЗС.

Але виключно для іноземців або осіб без громадянства, які можуть в’їжджати в Україну без візи за законодавством України чи за міжнародними договорами України (новий абз. 8).

Довгострокову візу такі особи можуть отримати з метою:

  • працевлаштування/навчання;
  • реалізації проектів міжнародної технічної допомоги;
  • роботи у представництвах іноземних підприємств/у філіях банків, тощо.

Також візи можуть видаватися в цілях провадження культурної, наукової, освітньої діяльності, а також для вищевказаних осіб, які прибули з метою участі в міжнародних та регіональних волонтерських програмах.

Згідно з уточненням в абз. 2 п. 9, документи до департаменту консульської служби, як і до дипломатичної установи, можуть подаватися як особисто, так і через представника чи поштовими засобами.

Віза оформлюватиметься департаментом у загальний строк – до 10 робочих днів у звичайному порядку, та до 5 днів – у терміновому (п. 19).

Також за оформлення візи у департаменті МЗС справляється консульський збір у розмірі 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (п. 25).

При чому у пунктах пропуску через державний кордон не застосовуватиметься подвійний тариф збору (абз. 3 п. 25).

Читати далі

Законодавство

Оператори систем розподілу мають деталізувати інвестиційні плани

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Змін до Порядку розроблення та подання на затвердження планів розвитку систем розподілу та інвестиційних програм операторів систем розподілу» від 11 червня 2019 р. № 1030.

Уточненням у пп. 4 п. 2.4 глави 2 визначено, що пояснювальна записка інвестиційної програми підприємств з розподілу електричної енергії повинна містити, зокрема:

  • мету виконання запланованих робіт;
  • дані про схвалення/затвердження проектно-кошторисної документації;
  • опис планового економічного ефекту від запровадження інвестиційної програми,
  • відомості про планові роботи, їх етапи виконання та вартість тощо.

Згідно з новим абз. 2 п. 2.5 підприємство повинно додавати до проекту зведений реєстр номенклатури обладнання та матеріалів, що заплановано купувати протягом прогнозованого періоду та/або фактично куплено протягом базового періоду.

Читати далі

Законодавство

Електропостачальники – боржники не отримуватимуть клієнтських коштів

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Порядку розподілу коштів з поточних рахунків із спеціальним режимом використання електропостачальників та внесення зміни до постанови НКРЕКП від 18 січня 2019 року № 26» від 18 червня 2019 р. № 1041.

Постановою № 26 затверджено Порядок розподілу коштів постачальників універсальних послуг, постачальника «останньої надії» та операторів системи розподілу, який діє до 1 липня 2019. Проте за змінами постанови № 1041 цей граничний термін скасовано.

За оновленим Порядком розподілу коштів електропостачальників, вони повинні відкрити поточні рахунки із спеціальним режимом використання в одному з уповноважених банків та повідомити про це НКРЕКП (регулятора). Перелік рахунків буде оприлюднений регулятором.

На такий відкритий рахунок буде здійснюватись зарахування плати за отриману електроенергію її покупцями та коштів споживачів енергії за договором про постачання електричної енергії споживачу.

Якщо електропостачальником буде прострочено оплату вартості електричної енергії, то оператор системи передачі направлятиме до уповноваженого банку довідку з повідомлення про заборгованість.

Оператор системи кожного дня поновлюватиме інформацію про стан заборгованості, подаючи до банку довідку та інформуючи про розмір заборгованості постачальника та НКРЕКП.

Банки відновлятимуть перерахунок коштів від покупців електрики на рахунки постачальника після погашення повної суми заборгованості перед оператором системи передачі.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку формування, ведення та доступу до Єдиного державного реєстру випадків домашнього насильства та насильства за ознакою статі
||
№ Документа: 234
Дата прийняття: 20.03.2019
Дата набрання чинності: 04.04.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.