Законодавство
Скарги у сфері державної реєстрації розглядатимуть колегіально
Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1128» від 24 грудня 2019 р. № 1150.
Постановою № 1128 затверджено Порядок розгляду скарг у сфері державної реєстрації, який тепер викладено в новій редакції під назвою Порядок розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Міністерства юстиції.
Згідно з оновленим Порядком розгляд скарг у сфері державної реєстрації на предмет наявності (відсутності) порушень закону у рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Мін’юсту здійснюється колегіально, крім випадку, передбаченого самим Порядком.
Для забезпечення колегіального розгляду скарг у сфері державної реєстрації Мін’юст чи його територіальні органами утворюють постійно діючі колегії з розгляду скарг у сфері державної реєстрації.
Скарга реєструється у день її надходження до Мін’юсту чи відповідного територіального органу відповідно до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах за умови її підписання скаржником, зокрема з використанням кваліфікованого електронного підпису.
Скаржник може відкликати подану ним скаргу до прийняття Мін’юстом чи відповідним територіальним органом рішення щодо неї. Відкликану скаргу залишають без розгляду.
Розгляд скарги у сфері державної реєстрації здійснюється у строки, встановлені Законом України «Про звернення громадян».
За результатом розгляду скарги колегія формує висновок про те, чи:
- встановлено наявність порушень закону у рішеннях, діях або бездіяльності державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації, територіальних органів Мін’юсту;
- підлягає скарга у сфері державної реєстрації задоволенню (в повному обсязі чи частково (з обов’язковим зазначенням в якій частині) шляхом прийняття Мін’юстом чи відповідним територіальним органом рішень, передбачених законом.
У разі встановлення наявності підстав для відмови в її задоволенні, Мін’юст чи відповідний територіальний орган приймає не пізніше десяти робочих днів з дня її реєстрації рішення про відмову в задоволенні такої скарги із зазначенням мотивів такої відмови.
Копії рішень Мін’юсту чи його територіального органу, копії висновків колегії розміщуються на офіційному веб-сайті Мін’юсту чи відповідного територіального органу не пізніше наступного робочого дня з дня прийняття Мін’юстом чи відповідним територіальним органом рішення про задоволення скарги або про відмову в її задоволенні.
Рішення, дії або бездіяльність Мін’юсту можуть бути оскаржені до суду.
You must be logged in to post a comment Login