Connect with us

Законодавство

Убивчі штрафи за порушення трудового законодавства скасовано

Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення змін до статті 265 Кодексу законів про працю України» (законопроект № 1233).

Законом внесено зміни до ст. 265 Кодексу законів про працю України, якими, зокрема, удосконалено порядок здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням законодавства про працю та зменшено штрафні санкції за порушення норм трудового законодавства.

Так, у разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків передбачена відповідальність у вигляді штрафу –

у десятикратному (замість тридцятикратного) розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, а до юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю, та є платниками єдиного податку першої-третьої груп, застосовуватиметься попередження.

Водночас, за вчинення зазначених порушень повторно, протягом двох років з дня виявлення порушення, встановлено відповідальність у вигляді штрафу у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення.

Також, законом зменшені штрафи за:

  • недотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці – у двократному (замість десятикратного) розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення;
  • недотримання встановлених законом гарантій та пільг працівникам, які залучаються до виконання обов’язків, передбачених законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про альтернативну (невійськову) службу», «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», – у чотирикратному (замість десятикратного) розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, стосовно якого скоєно порушення, а до юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців, які використовують найману працю, та є платниками єдиного податку першої-третьої груп, застосовується попередження.

Крім цього встановлено, що у разі сплати юридичною особою або фізичною особою – підприємцем, яка використовує найману працю, п’ятдесяти відсотків розміру штрафу протягом десяти банківських днів з дня вручення постанови про накладення штрафу за порушення вимог законодавства про працю, передбаченого цією статтею, така постанова вважається виконаною.

Законодавство

За якими критеріями IT-компанії зможуть отримати резидентство Дія City?

Як повідомляє прес-служба Мінцифри, у Верховній Раді зареєстровано профільний проект Закону «Про заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії в Україні» № 3979, який регламентуватиме роботу Дія City і де зазначено основні заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії.

Водночас, щоб резиденти Дія City могли працювати за спеціальними податковими умовами, паралельно із профільним зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України (щодо заходів стимулювання розвитку індустрії інформаційних технологій в Україні)» № 3933-1.

Профільним законопроектом передбачено впровадження:

  • особливого режиму оподаткування суб’єктів ІТ-індустрії;
  • спеціальної моделі оподаткування доходів працівників ІТ-індустрії;
  • можливості обрання контрактної форми трудового договору під час оформлення трудових відносин в IT-компаніях.

У проекті визначено критерії, за якими IT-компанії зможуть отримати резидентство Дія City:

  • компанія, відповідно до установчих документів та відомостей в ЄДР, має здійснювати виключно види діяльності ІТ-індустрії;
  • середньомісячна зарплата працівників компанії становить 1 200 євро;
  • витрати компанії на оплату праці працівників у загальній структурі її витрат має становити не менше ніж 70%.

Також резидентство зможуть отримати стартапи, якщо:

  • компанія залучила фінансування від одного або декількох венчурних фондів або інших інституційних інвесторів на загальну суму не менше 50 000 євро;
  • стартап або його учасники взяли участь в акселераційній програмі та отримали від уповноваженого органу акселераційної програми документ, що підтверджує успішне її проходження.

Законопроектом, який вноситиме зміни до Податкового Кодексу, передбачається:

  • оподаткування заробітної плати працівників ІТ-індустрії на 5% податку з доходів фізичної особи та 5% єдиного соціального внеску (за умови, якщо сума єдиного внеску буде не меншою за подвійний розмір мінімального страхового внеску);
  • введення податку на виведений капітал за ставкою 18%.

Право на користування податковими пільгами матимуть ІТ-компанії, що відповідатимуть вимогам профільного законопроекту та будуть включені до спеціального реєстру, ведення якого здійснюватиме уповноважений центральний орган виконавчої влади.

Читати далі

Законодавство

АРМА отримає доступ до інформації про експортно-імпортні операції

Кабінет Міністрів України підтримав проект Закону «Про внесення змін до статті 452 Митного кодексу України», який врегульовує питання автоматизованого доступу АРМА до джерел інформації про активи, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.

Зазначені зміни дозволять розширити доступ Агентства до джерел даних, зокрема, інформації щодо експортно-імпортних операцій конкретних суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Наразі така інформація може надаватися лише органам досудового розслідування та державному уповноваженому Антимонопольного комітету.

Первинний збір та обробка зазначеної інформації здійснюватиметься в автоматичному режимі із застосуванням сучасних ІТ-інструментів, що забезпечить мінімізацію ризиків, пов’язаних з безпосередньою участю людини у цих процесах.

Читати далі

Законодавство

Перевезення пасажирів пропонують визнати суспільно важливою послугою

Міністерство інфраструктури України оприлюднило для обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та міським електричним транспортом».

Законопроект покликаний вирішити проблеми з недостатньою кількістю сучасних автобусів середньої та великої пасажиромісткості, недотриманням графіку руху громадського транспорту та низку інших питань. Ним, зокрема, пропонується:

  • визначити відповідальними за організацію пасажирських перевезень в межах району обласну держадміністрацію або ОТГ;
  • впровадити на транспорті систему отримання оплати за послуги та фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам;
  • забезпечити підтримку екологічного транспорту.

Новим абзацом ч. 1 ст. 1 Закону «Про автомобільний транспорт» пропонується визнати послугу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що становить загальний економічний інтерес, – суспільно важливою послугою.

Так само суспільно важливою послугою запропоновано визнати перевезення міським електричним транспортом (нова ч. 9 ст. 4 Закону «Про міський електричний транспорт»).

Ознайомитися із законопроектом повністю та висловити зауваження й пропозиції можна до 10 вересня 2020 р. на е-mail: obgovorennia@mtu.gov.ua, yusina@mtu.gov.ua.

Читати далі

В тренді

Telegram