Connect with us

Законодавство

Колекторам заборонили нецензурну лексику, погрози та грубий тон

Верховна Рада України прийняла за основу проект Закону «Про захист прав та законних інтересів боржників при здійсненні колекторської діяльності» № 2133.

Законопроектом визначається поняття колекторська діяльність, як професійна діяльність з врегулювання простроченої заборгованості, що здійснюється суб’єктами врегулювання такої заборгованості спрямована на добровільне погашення боржником на користь кредитора простроченої заборгованості за грошовими зобов’язаннями шляхом усної, письмової взаємодії з ним, його представником (представниками) (в тому числі з використанням електронного чи іншого технічного засобу зв‘язку, проведення телефонних переговорів з боржником, надсилання письмових повідомлень боржнику, у тому числі в рамках обов’язкового досудового порядку врегулювання спору, повідомлення боржника про наявність заборгованості за допомогою автоінформатора).

Під час організації та здійснення колекторської діяльності згідно із законопроектом, забороняється, зокрема:

  • здійснювати дії, що посягають на права, свободи та власність фізичних осіб, а також ставлять під загрозу їх життя та здоров’я, честь, гідність і ділову репутацію, використовувати силу, насильство, погрози здійснити незаконні або неправомірні дії та/або використовувати образи особистої гідності  стосовно боржника, його представника (представників) та/або членів сім’ї боржника-фізичної особи;
  • використовувати вульгарну або нецензурну лексику, фрази, що ображають особисту честь та гідність боржника (його представників), використовувати грубий тон розмови, а також вчиняти інші подібні дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян, по відношенню до боржника, його представника (представників) та/або членів сім’ї боржника-фізичної особи;
  • використовувати будь-які інші засоби, які мають характер залякування;
  • умисно надавати боржнику неправдиву інформацію, що стосується простроченої заборгованості;
  • надавати неправдиву інформацію про свій статус, кваліфікацію або професійні повноваження;
  • висловлювати у будь-який спосіб погрози щодо здійснення противоправних дій, що мають на меті порушити право власності на майно боржника;
  • приймати доручення на врегулювання простроченої заборгованості в разі, якщо виконання такого доручення завадить виконанню раніше прийнятого доручення;
  • введення боржника в оману відносно розміру, характеру та підстав виникнення простроченої заборгованості.

Законодавство

За якими критеріями IT-компанії зможуть отримати резидентство Дія City?

Як повідомляє прес-служба Мінцифри, у Верховній Раді зареєстровано профільний проект Закону «Про заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії в Україні» № 3979, який регламентуватиме роботу Дія City і де зазначено основні заходи щодо стимулювання розвитку ІТ-індустрії.

Водночас, щоб резиденти Дія City могли працювати за спеціальними податковими умовами, паралельно із профільним зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України (щодо заходів стимулювання розвитку індустрії інформаційних технологій в Україні)» № 3933-1.

Профільним законопроектом передбачено впровадження:

  • особливого режиму оподаткування суб’єктів ІТ-індустрії;
  • спеціальної моделі оподаткування доходів працівників ІТ-індустрії;
  • можливості обрання контрактної форми трудового договору під час оформлення трудових відносин в IT-компаніях.

У проекті визначено критерії, за якими IT-компанії зможуть отримати резидентство Дія City:

  • компанія, відповідно до установчих документів та відомостей в ЄДР, має здійснювати виключно види діяльності ІТ-індустрії;
  • середньомісячна зарплата працівників компанії становить 1 200 євро;
  • витрати компанії на оплату праці працівників у загальній структурі її витрат має становити не менше ніж 70%.

Також резидентство зможуть отримати стартапи, якщо:

  • компанія залучила фінансування від одного або декількох венчурних фондів або інших інституційних інвесторів на загальну суму не менше 50 000 євро;
  • стартап або його учасники взяли участь в акселераційній програмі та отримали від уповноваженого органу акселераційної програми документ, що підтверджує успішне її проходження.

Законопроектом, який вноситиме зміни до Податкового Кодексу, передбачається:

  • оподаткування заробітної плати працівників ІТ-індустрії на 5% податку з доходів фізичної особи та 5% єдиного соціального внеску (за умови, якщо сума єдиного внеску буде не меншою за подвійний розмір мінімального страхового внеску);
  • введення податку на виведений капітал за ставкою 18%.

Право на користування податковими пільгами матимуть ІТ-компанії, що відповідатимуть вимогам профільного законопроекту та будуть включені до спеціального реєстру, ведення якого здійснюватиме уповноважений центральний орган виконавчої влади.

Continue Reading

Законодавство

АРМА отримає доступ до інформації про експортно-імпортні операції

Кабінет Міністрів України підтримав проект Закону «Про внесення змін до статті 452 Митного кодексу України», який врегульовує питання автоматизованого доступу АРМА до джерел інформації про активи, на які може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.

Зазначені зміни дозволять розширити доступ Агентства до джерел даних, зокрема, інформації щодо експортно-імпортних операцій конкретних суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності. Наразі така інформація може надаватися лише органам досудового розслідування та державному уповноваженому Антимонопольного комітету.

Первинний збір та обробка зазначеної інформації здійснюватиметься в автоматичному режимі із застосуванням сучасних ІТ-інструментів, що забезпечить мінімізацію ризиків, пов’язаних з безпосередньою участю людини у цих процесах.

Continue Reading

Законодавство

Перевезення пасажирів пропонують визнати суспільно важливою послугою

Міністерство інфраструктури України оприлюднило для обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо суспільно важливих послуг з перевезення пасажирів автомобільним та міським електричним транспортом».

Законопроект покликаний вирішити проблеми з недостатньою кількістю сучасних автобусів середньої та великої пасажиромісткості, недотриманням графіку руху громадського транспорту та низку інших питань. Ним, зокрема, пропонується:

  • визначити відповідальними за організацію пасажирських перевезень в межах району обласну держадміністрацію або ОТГ;
  • впровадити на транспорті систему отримання оплати за послуги та фінансового відшкодування, що виплачується перевізникам;
  • забезпечити підтримку екологічного транспорту.

Новим абзацом ч. 1 ст. 1 Закону «Про автомобільний транспорт» пропонується визнати послугу з перевезення пасажирів на автобусному маршруті загального користування, що становить загальний економічний інтерес, – суспільно важливою послугою.

Так само суспільно важливою послугою запропоновано визнати перевезення міським електричним транспортом (нова ч. 9 ст. 4 Закону «Про міський електричний транспорт»).

Ознайомитися із законопроектом повністю та висловити зауваження й пропозиції можна до 10 вересня 2020 р. на е-mail: obgovorennia@mtu.gov.ua, yusina@mtu.gov.ua.

Continue Reading

В тренді

Telegram