Connect with us

Законодавство

Відсутність освіти не буде перешкодою для роботи помічником-консультантом нардепа

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до статті 34 Закону України “Про статус народного депутата України” щодо вимог до помічників-консультантів» № 2832.

Ініціатор законопроекту народний депутат України А. Стріхарський вважає, що чинна редакція ст. 34 Закону України «Про статус народного депутата України» на даний час не дає змоги зараховувати на посаду помічника-консультанта народного депутата України на громадських засадах, із наданням відповідного статусу, громадян України, які мають великий досвід та авторитетом у громадах, займають активну життєву позицію або посідають виборні посади, але з різних причин не мають відповідного рівня освіти.

У зв’язку з цим, законопроектом пропонується внести зміни до ч. 2 ст. 34 Закону України «Про статус народного депутата України», якими визначити, що помічником-консультантом народного депутата може бути лише громадянин України, який вільно володіє державною мовою (зараз передбачена також обов’язкова наявність середньої спеціальної чи вищої освіти).

Змінами до ч. 3 ст. 34 Закону також пропонується встановити, що помічником-консультантом народного депутата:

  • за строковим трудовим договором на постійній основі чи за сумісництвом може бути особа, яка має вищу освіту:
  • на громадських засадах може бути особа, яка не має вищої освіти.

Законодавство

Субвенція місцевим бюджетам на заходи з охорони здоров’я

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання у 2020 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я» від 25 березня 2020 р. № 250.

Уряд затвердив Порядок та умови надання у 2020 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення підтримки окремих закладів та заходів у системі охорони здоров’я.

Головним розпорядником субвенції є МОЗ. Розпорядники та одержувачі субвенції за місцевими бюджетами визначаються рішеннями про такі бюджети відповідно до законодавства.

Субвенція спрямовується на:

  • оплату поточних видатків закладів у системі охорони здоров’я, визначених пп. «є» п. 3 ч. 1 ст. 90 Бюджетного кодексу України;
  • фінансове забезпечення діяльності, пов’язаної з проведенням судово-психіатричної експертизи;
  • оплату поточних видатків патолого-анатомічних бюро;
  • оплату поточних видатків спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, що визначені у затвердженому МОЗ переліку спеціальних закладів з надання психіатричної допомоги, на застосування примусових заходів медичного характеру;
  • забезпечення лікування хворих на цукровий діабет інсуліном та нецукровий діабет десмопресином у період з 1 квітня 2020 р. по 30 вересня 2020 р.;
  • оплату поточних видатків на здійснення центрами громадського здоров’я (обласних, м. Києва) заходів, спрямованих на дотримання здорового способу життя, та координації закладів охорони здоров’я щодо дотримання єдиної системи збору, обробки, зберігання та передачі медико-статистичної інформації;
  • підтримку окремих закладів охорони здоров’я, які надають вторинну (спеціалізовану) та третинну (високоспеціалізовану) медичну допомогу за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення, з метою недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати працівникам таких закладів та нарахувань на неї.

Відповідні місцеві ради у разі необхідності додатково понад обсяги субвенції планують та здійснюють з місцевих бюджетів оплату вищезазначених видатків, включаючи погашення бюджетних зобов’язань минулих періодів, узятих на облік в органах Казначейства.

Читати далі

Законодавство

НБУ змінив строки основних операцій з регулювання ліквідності банків

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до Положення про процентну політику Національного банку України» від 1 квітня 2020 р. № 45.

Змінами до п. 13 розд. IV Положення про процентну політику Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 21 квітня 2016 р. № 277 (зі змінами) встановлено, що основними операціями Національного банку з регулювання ліквідності банків є операції з надання кредитів рефінансування шляхом проведення тендерів з підтримання ліквідності банків строком до 30 днів (раніше – до 14 днів) та операції з розміщення депозитних сертифікатів шляхом проведення тендерів з розміщення депозитних сертифікатів строком до 7 днів (раніше – до 14 днів).

Читати далі

Законодавство

Укравтодор управлятиме дорогами загального користування державного значення

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Державне агентство автомобільних доріг України» від 1 квітня 2020 р. № 252.

Змінами до п. 1 Положення про Державне агентство автомобільних доріг України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2014 р. № 439 встановлено, що тепер Державне агентство автомобільних доріг України (Укравтодор) реалізує державну політику у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення.

Змінами до п. 3 Положення розширено основні завдання Укравтодору – здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного управління у сфері безпеки автомобільних доріг (новий пп. 1-1) та внесення на розгляд Міністра інфраструктури пропозицій щодо забезпечення формування державної політики (стратегії) у сфері дорожнього господарства та управління автомобільними дорогами загального користування державного значення, програм розвитку дорожнього господарства (нова редакція пп. 2).

Також п. 4 Положення доповнено підпунктами 22-1, 22-2, згідно з якими, Укравтодор відповідно до покладених на нього завдань забезпечує:

  • проведення обов’язкових аудиту та перевірки безпеки автомобільних доріг, що належать до сфери управління Укравтодору, згідно з вимогами актів законодавства, національних стандартів, вживає необхідних заходів за результатами їх проведення;
  • планування заходів щодо забезпечення безпеки дорожнього руху з урахуванням соціально-економічних і екологічних умов конкретного регіону, економічних втрат у зв’язку із загибеллю або пораненням (травмуванням) людей внаслідок дорожньо-транспортних пригод, рівня розвитку дорожньої мережі, стану аварійності та інших показників єдиної системи обліку показників дорожнього руху і його безпеки та погоджує з Міністром інфраструктури відповідний план заходів.

Окрім цього, новою редакцією п.п. 9 та 11 Положення встановлено, що Укравтодор очолює Голова, який призначається на посаду та звільняється з посади Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства про державну службу (раніше – за пропозицією Комісії з питань вищого корпусу державної служби). Голова Укравтодору може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади Кабінетом Міністрів України відповідно до законодавства про державну службу.

Підпункт 1-1 п. 3 та пп. 22-1 п. 4 набирають чинності одночасно із Законом України «Про внесення змін до деяких законів України щодо управління безпекою автомобільних доріг» від 17 жовтня 2019 р. № 200-IX.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.