Connect with us

Законодавство

Зарплатний рахунок – у будь-якому банку

Національний банк опублікував для громадського обговорення проект постанови Правління Національного банку України «Про внесення змін до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті».

Проектом пропонується внести зміни до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 р. № 22, якими врегулювати питання щодо оптимізації порядку перерахування коштів на виплату заробітної плати на рахунки працівників підприємства (установи, організації), в тому числі, які відкриті в різних банках, за відомістю, сформованою клієнтом-роботодавцем.

Зокрема, пропонується викласти у новій редакції п. 1.21 Інструкції, відповідно до якого, платник має право перерахувати кошти на рахунок банку для подальшого їх переказу цим банком на рахунки отримувачів (зараз має право, якщо це передбачено договором між банком і платником), у тому числі, які відкриті в інших банках.

У разі перерахування коштів для виплати заробітної плати більше ніж одному працівнику платник разом з платіжним дорученням подає супровідну відомість, яка має містити такі обов’язкові реквізити:

  • номер рахунку отримувача;
  • код отримувача;
  • сума платежу;
  • підписи платника;
  • призначення платежу.

Супровідна відомість  – супровідний документ, що подається платником при здійсненні переказу заробітної плати та містить перелік реквізитів отримувачів суми переказу, зазначеної в платіжному дорученні.

Таким чином, роботодавець отримав змогу формувати відомість на зарахування заробітної плати працівникам підприємства (організації, установи) із зазначенням номера рахунку працівника за стандартом IBAN, у тому числі на рахунок, який працівник самостійно відкрив у банку за власним вибором.

Також проектом вносяться інші зміни до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, пов’язані зі змінами в законодавстві України, зокрема Кодексі України з процедур банкрутства, Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення».

Ознайомитись з проектом постанови Правління НБУ можна за цим посиланням. Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 10 березня 2020 р. на електронну адресу nbu@bank.gov.ua.

Законодавство

Медзакладам надано право примусово госпіталізовувати хворих на COVID-19

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання застосування обмежувальних протиепідемічних заходів, спрямованих на запобігання поширенню гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 25 березня 2020 р. № 245.

Уряд надав право закладам охорони здоров’я здійснювати:

  • обов’язкове медичне обстеження осіб, які мали контакт із хворими на гостру респіраторну хворобу COVID-19, спричинену коронавірусом SARS-Cov-2, або мають симптоми COVID-19, якщо такі особи відмовляються від медичного обстеження в добровільному порядку;
  • обов’язкову госпіталізацію, призначення карантину (самоізоляцію) хворим на COVID-19 або тим, хто має симптоми COVID-19, якщо такі особи відмовляються від госпіталізації або карантину (самоізоляції) в добровільному порядку;
  • обов’язкову госпіталізацію дітей осіб, визнаних в установленому порядку недієздатними, що проживають спільно із законними представниками, яких було госпіталізовано у зв’язку з захворюванням на COVID-19, у разі неможливості їх тимчасового влаштування в сім’ї родичів, знайомих.

Направлення зазначених осіб на обов’язкове медичне обстеження та/або госпіталізацію, а також карантин (самоізоляцію) здійснюється закладами охорони здоров’я та фізичними особами – підприємцями, які забезпечують надання первинної медичної допомоги в установленому порядку. Особи, яким призначено карантин (самоізоляцію), зобов’язані неухильно виконувати рекомендації лікарів.

Національна поліція за письмовим клопотанням закладів охорони здоров’я здійснюватиме супроводження транспортних засобів у випадках, передбачених законом, а також супроводження аварійно-рятувальної та іншої спеціальної техніки під час доставлення зазначених вище осіб для обов’язкового обстеження та госпіталізації.

Обов’язкова госпіталізація припиняється відповідно до рекомендацій щодо надання медичної допомоги, затверджених Міністерством охорони здоров’я, закладом охорони здоров’я, в якому перебуває хворий на COVID-19.

Також встановлено, що Національна поліція та Національна гвардія забезпечуватимуть охорону публічної (громадської) безпеки та порядку на прилеглій території до об’єктів, на яких здійснюються заходи з обов’язкового обстеження, госпіталізації та перебування зазначених вище осіб на обов’язковому карантині.

Читати далі

Законодавство

Податкові пільги можуть продовжити до 1 липня

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подолання наслідків економічної кризи, спричиненої безпрецедентними заходами боротьби з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» № 3293.

Пропонується внести зміни до п.п. 52-1 та 52-2 підрозд. 10 розд. XX Податкового кодексу, якими продовжити деякі податкові пільги, запроваджені Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» до 1 липня 2020 р. (зараз – до 31 травня 2020 р.).

Окрім цього, пропонується доповнити підрозд. 10 розд. XX ПК України п.п. 52-6 та 52-7, якими тимчасово, з дня набрання чинності Законом України «Про внесення зміни до Податкового кодексу України щодо подолання наслідків економічної кризи спричиненої безпрецедентними заходами боротьби з поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» до 1 липня 2020 р. звільнити від:

  • сплати усіх податків і зборів, передбачених цим Кодексом, платників податків, що є юридичними особами та фізичними особами – підприємцями діяльність яких була призупинена згідно з рішенням Кабінету Міністрів України на період проведення заходів запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2;
  • усіх передбачених цим Кодексом видів оподаткування дохід у вигляді дивідендів юридичних осіб – нерезидентів (зазначених у абз. 2 пп. 14.1.122 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Читати далі

Законодавство

Ввезення транспортних засобів – без нарахування ПДВ на акциз та мито

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення механізму нарахування ПДВ при ввезенні транспортних засобів на митну територію України» № 3270.

При ввезенні транспортних засобів сплачуються акцизний податок, ввізне мито та податок на додану вартість. Згідно з п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України ПДВ сплачується виходячи з договірної вартості товару (автомобіля) з урахуванням загальнодержавних податків та зборів, тобто додатково 20% сплачується з ввізного мита та акцизного податку, тобто податок нараховується на податок.

Пропонується доповнити ст. 189 Податкового кодексу пунктом 189.17, відповідно до якого, база оподаткування ПДВ для операцій з постачання автомобілів легкових та інших моторних транспортних засобів, що призначені головним чином для перевезення людей, що відповідають товарній позиції 8703 згідно з УКТ ЗЕД, визначатиметься виходячи з їх договірної вартості без урахування акцизного податку та ввізного мита.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.