Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Вітчизняна енергетика виходить на європейський рівень прозорості

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг «Про затвердження Порядку збору та передачі даних щодо функціонування ринку електричної енергії для оприлюднення на платформі прозорості ENTSO-E» від 19 червня 2018 р. № 459.

Порядком охоплюється діяльність:

  • операторів системи передачі та розподілу електричної енергії (далі – ОСП та ОСР відповідно),
  • суб’єктів господарювання, що провадять діяльність з виробництва електричної енергії, зі встановленою потужністю одиниці генерації 1 МВт та більше (далі – Виробники),
  • на споживачів з встановленою потужністю одиниць споживання 100 МВт і більше (далі – Споживачі)
  • оператора ринку.

Що ж таке платформа прозорості ENTSO-E?

Це централізований ресурс Європейської мережі операторів системи передачі електричної енергії (European Network of Transmission System Operators for Electricity), який забезпечує вільний доступ до фундаментальних даних та інформації щодо виробництва, передачі, розподілу та споживання на ринках електричної енергії країн ЄС та Договірних сторін Енергетичного Співтовариства.

Так, ОСП здійснює збір та обробку даних, отриманих від власників первинних даних (власники визначені в додатку до цього Порядку) на основі розробленої ОСП Інструкції щодо подання та публікації даних на ринку електричної енергії, та готує на їх основі набори даних згідно з додатком до цього Порядку з метою подальшої передачі на платформу прозорості ENTSO-E.

В Інструкції, яку розробляє ОСП, мають бути відомості щодо детального опису даних та форми їх подання, строків подання, тощо.

Власники первинної інформації можуть подавати дані і безпосередньо до платформи через надавачів даних, які діють від їх імені, але при погодженні такого з ОСП шляхом укладення договору щодо цього.

Щоб укласти такий договір, власник первинних даних звертається із запитом відповідно до Інструкції до ОСП, який має містити:

  • інформацію про власника первинних даних;
  • найменування та контактні дані надавача даних, який подаватиме дані на платформу ENTSO-E від імені власника первинних даних;
  • обсяг інформації, що буде передаватися надавачем даних.

ОСП протягом 2-х місяців проводитиме «тест на сумісність» надавача даних, після успішного проходження якого, він реєструється на платформі та з ним укладається договір.

За текстом постанови № 459, ОСП мають розробити Інструкції протягом 3-х місяців, а з дня її оприлюднення та протягом 2-х місяців власники первинних даних мають забезпечити на постійній основі подання та оновлення відповідної інформації.

Разом з тим, ОСП мають забезпечити видачу енергетичних кодів ідентифікації (кодів EIC), збір, обробку та збереження наборів даних. ДП «Енергоринок» та ОСП повинні протягом 1 місяця вжити заходи щодо передачі функції місцевого органу видачі енергетичних кодів ідентифікації (кодів EIC) ENTSO-E до суб’єкта господарювання, що здійснює господарську діяльність з передачі електричної енергії.

Водночас втратила чинність постанова Національної комісії від 30 серпня 2016 р. № 1492.

Законодавство

Товари подвійного використання нарешті в Єдиному списку

Опубліковано

on

От

Набрала чинності нова редакція постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання» від 11 січня 2018 р. № 1.

Змінений п. 4 Порядку встановлював, що товари, які контролювалися при міжнародних передачах, зазначались у списках відповідно до додатків 1 – 5 (1 – створення спеціальної техніки, 2 – ракетної зброї, т.д.).

Відтепер же товари, контроль за міжнародними передачами яких здійснюється за цим Порядком, зазначені в Єдиному списку товарів подвійного використання, згідно з єдиним додатком, оскільки додатки 1 – 5 виключені.

Єдиний додаток має внутрішні розділи: «Ядерні установки, матеріали та обладнання», «Комп’ютери», «Датчики і лазери» тощо.

Найменування та опис товарів наведені в таблицях, до деяких є примітки опису товарів чи примітки / технічні примітки до цілих розділів додатку.

Постанова мала набрати чинності через 90 днів після прийняття, про що ми писали, але  18 квітня 2018 р. постановою № 276 «Про внесення зміни до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 11 січня 2018 р. № 1» Кабмін  відтермінував дату, замінивши цифри і слово “90 днів” словами “дев’ять місяців”.

Читати далі

Законодавство

Коли військові можуть застосовувати зброю?

Опубліковано

on

От

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку застосування зброї і бойової техніки з’єднаннями, військовими частинами і підрозділами Збройних Сил під час виконання ними завдань щодо відсічі збройної агресії проти України» від 10 жовтня 2018 р. № 828.

У Порядку визначено, що військовослужбовці, командири з’єднань, військових частин і підрозділів ЗСУ (далі – військові), які застосовують зброю та/або бойову техніку, повинні керуватися принципами, що ґрунтуються на загальновизнаних нормах міжнародного гуманітарного права, а саме:

  • неминучості – лише в разі, коли це є абсолютно очевидним та необхідним;
  • військової необхідності – якщо іншими способами реалізувати право на самооборону та/або виконати поставлені завдання неможливо;
  • пропорційності – по мірі необхідності для досягнення мети самооборони та/або виконання поставлених завдань, якщо це не завдасть стороннім особам і цивільним об’єктам надмірної шкоди порівняно з очікуваними конкретними військовими перевагами.

Залучені військові до виконання завдань щодо відсічі збройної агресії проти України, тощо, мають право застосовувати зброю та/або бойову техніку для:

  • відбиття нападу або попередження загрози нападу на об’єкти, що охороняються;
  • звільнення заручників та/або військовополонених, захоплених військових та/або цивільних об’єктів або запобігання такому захопленню;
  • захисту цивільних осіб та/або цивільних об’єктів від нападу;
  • запобігання та/або припинення діяльності, затримання, роззброєння або знешкодження осіб, причетних до збройної агресії;
  • припинення дій осіб, які вчинили або вчиняють правопорушення; тощо.

Окрім того, у разі нападу за можливості потрібно вживати попереджувальні заходи, які спрямовуються на його відвернення та які можуть включати:

  • використання візуальних та звукових сигналів, покажчиків на місцевості для попередження про можливість застосування зброї та/або бойової техніки;
  • установлення невибухових загороджень на ділянках місцевості;
  • усне або з використанням технічних засобів попередження про можливість застосування зброї та/або техніки;
  • попереджувальну стрільбу.

Попри те, у Порядку вказано, що летальне застосування зброї дозволяється для самооборони та з метою виконання завдань, але з вжиттям заходів щодо збереження людського життя, мінімізації можливості поранення цивільних осіб чи надання медичної допомоги та за можливості евакуації поранених осіб.

Відповідно, рішення про застосування зброї приймається командирами підрозділів, частин ЗСУ, але при захисті свого життя чи інших військовослужбовців та/або цивільних осіб військовий може приймати таке рішення самостійно з подальшим обов’язковим повідомленням про таке своєму безпосередньому командирові.

Читати далі

Законодавство

Правами авторів управлятиме громадська організація

Опубліковано

on

От

На сайті Міністерства економічного розвитку і торгівлі України оприлюднено проект наказу «Про затвердження Порядку рейтингового голосування, мінімальної кількості творів та максимальної кількості авторів відповідних видів творів для цілей рейтингового голосування для визначення осіб, які братимуть участь у зборах делегатів з числа правовласників – фізичних осіб, які передали в управління державній організації «Українське агентство з авторських та суміжних прав» належні їм майнові авторські права».

Проект містить сам Порядок, а також проекти заяви на участь у голосуванні й  бюлетеня рейтингового голосування, пояснювальну записку.

Відповідно до пояснювальної записки, делегати візьмуть участь у зборах щодо ухвалення рішення про реєстрацію громадської організації, метою якої буде колективне управління авторськими правами.

За проектом голосування проводитиметься серед осіб, які є авторами та мають чинні договори з державною організацією «Українське агентство з авторських та суміжних прав» (далі – УААСП).

Мінекономрозвитку та УААСП утворять комісію, куди ввійдуть 3 представники Міністерства та 2 – від Агентства. Комісія діятиме тимчасово, без власного фінансування, до моменту обрання 11 делегатів.

Обов’язковою умовою допуску авторів до участі в рейтинговому голосуванні визначено подання ними заяви та інших документів, які будуть зазначені в оголошенні про проведення голосування.

Оголошення щодо голосування помістять на сайті Мінекономрозвитку протягом 5 робочих днів після прийняття Міністерством рішення про його проведення, але не пізніше ніж за 10 робочих днів до його фактичного проведення.

Строк подачі документів визначено впродовж 5 робочих днів з моменту оголошення конкурсу.

Голосування з відбору кандидатів до складу делегатів здійснюватиметься шляхом заповнення бюлетенів, виготовленням яких буде займатися УААСП.

Один бюлетень стосується одного виду творів. Учаснику голосування видаватиметься 5 бюлетенів за різними видами творів, а проголосувати можна буде за будь-якою кількістю з виданих бюлетенів. Бюлетень заповнюватиметься шляхом обов’язкового виставлення кандидатам до складу делегатів рейтингових балів від 1 (найнижчий) до 3 (найвищий).

Максимальна кількість авторів, які обираються до складу делегатів становитиме:

  1. для літературних письмових творів белетристичного, публіцистичного, наукового, технічного або іншого характеру – 3 особи;
  2. для музичних творів з текстом і без тексту – 3 особи;
  3. для драматичних, музично-драматичних творів, пантомім, хореографічних та інших творів, створених для сценічного показу, та їх постановок – 2 особи;
  4. для сценічних обробок літературних письмових творів белетристичного, публіцистичного, наукового, технічного або іншого характеру і обробок фольклору, придатних для сценічного показу, – 2 особи;
  5. для похідних творів – 1 особа.

Більш детально ознайомитися з проектом та взяти участь в обговоренні можна посиланням

Читати далі

В тренді

Про затвердження Порядку збору та передачі даних щодо функціонування ринку електричної енергії для оприлюднення на платформі прозорості ENTSO-E
||
№ Документа: 459
Дата прийняття: 19.06.2018
Дата набрання чинності: 10.10.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає