Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Опікуни та піклувальники звітуватимуть про стан здоров’я

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю» від 3 жовтня 2018 р. № 800.

Нею затверджено Порядок взаємодії органів державної влади, органів місцевого самоврядування, закладів та установ під час забезпечення соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров’ю (далі – Порядок), та зміни до постанови Кабміну від 24 вересня 2008 р. № 866.

Затверджений Порядок визначає засади оцінки рівня безпеки дитини з метою виявлення загроз її життю або здоров’ю. Такі загрози можуть бути пов’язані із:

  • незабезпеченням дитини належним харчуванням, необхідною медичною допомогою, відповідним для віку доглядом;
  • залишенням дитини під наглядом осіб з наявними ознаками алкогольного чи наркотичного сп’яніння, і т.под.;
  • невідкладним станом здоров’я батьків дитини, що є прямою загрозою їх життю та здоров’ю або їх оточенню; тощо.

Порядком визначено, що дитина, яка перебуває у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати її життю та здоров’ю, може бути виявлена:

  • шляхом самозвернення до будь-якого суб’єкта виявлення та/або організації соціального захисту дітей;
  • юридичними та фізичними особами;
  • посадовими особами, працівниками суб’єктів виявлення та/або організації соціального захисту дітей під час виконання професійних чи службових обов’язків.

Суб’єктами виявлення за даним Порядком є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, служби у справах дітей, бюро правової допомоги, Нацполіція, заклади освіти, охорони здоров’я, тощо.

Так, суб’єкти виявлення та/або організації соціального захисту дітей незалежно від повноважень зобов’язані повідомити відповідні органи (Нацполіцію, ДСНС, держадміністрацію – залежно від ситуації) про виявлення такої дитини.

Дитину, з огляду на оцінку рівня її безпеки, може бути негайно обслідувано в медичних закладах лікування в стаціонарних умовах та/чи передано на тимчасове влаштування до центру соціальної підтримки дітей та сімей, у сім’ю патронатного вихователя, тощо.

На основі затвердженого Порядку були внесені зміни до постанови № 866.

Зокрема до п. 3 додали норму, що органи опіки та піклування провадять свою діяльність, пов’язану із захистом прав дитини, з дотриманням принципів забезпечення найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації дітей, конфіденційності інформації про них.

До п. 14 постанови додали абзац, за яким служба у справах дітей, після взяття дитини на первинний облік, має скласти індивідуальний план соціального захисту дитини.

Окрім того, у разі, коли піклування обох або одного з батьків поновлюється, а дитина втрачає статус «позбавленої батьківського піклування», то за доповнення до абз. 2 пп. 14 п. 27 служба у справах дітей повинна звертається до соціального закладу та/або фахівця із соціальної роботи щодо забезпечення проведення оцінки потреб сім’ї з метою встановлення спроможності матері, батька виконувати обов’язки з виховання дитини та догляду за нею.

Доповненням до обов’язків опікуна, піклувальника стало те, що в них виникає необхідність щороку подавати службі у справах дітей за місцем свого проживання (перебування) висновок про стан їх здоров’я.

Законодавство

У разі спалаху кору чи краснухи невакцинованих осіб не допускатимуть до планової госпіталізації

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи» від 23 квітня 2019 р. № 954.

Згідно із затвердженим Порядком, елімінація кору та краснухи вважається підтвердженою (верифікованою) у разі відсутності стійкого передавання вірусів кору та краснухи в країні протягом не менше ніж 36 місяців.

У разі виявлення спалаху кору (розділ VII), краснухи у навчальних, оздоровчих закладах, закладах з цілодобовим перебуванням дітей чи дорослих, закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування працівники, залучені до епіднагляду за інфекційними хворобами, подають інформацію про спалах до територіальних закладів громадського здоров’я.

Випадки кору/краснухи, для яких доведено наявність епідеміологічного зв’язку мають реєструватися як один спалах, незалежно від місця їх виявлення.

У разі реєстрації спалаху кору, краснухи до навчальних закладів, закладів для дітей чи дорослих з цілодобовим перебуванням з моменту виявлення першого хворого до 21 дня з моменту виявлення останнього хворого до закладу не приймаються особи, що не хворіли на кір, краснуху, або особи, які не отримали щеплення проти цих інфекцій.

Особи, що контактували з хворим на кір або краснуху, які не мають документального підтвердження про отримання необхідної за віком кількості доз вакцини проти кору та краснухи або про захворювання на кір або краснуху в анамнезі, не допускаються до планової госпіталізації до закладів охорони здоров’я, крім інфекційних лікарень та інфекційних відділень лікарень, протягом усього періоду медичного спостереження.

Читати далі

Законодавство

Фінанси об’єктів, пов’язані з держтаємницею, перевірятимуть за невизначеною кількістю порядків

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Державної аудиторської служби України «Про внесення зміни до Порядку проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях, що провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею» від 23 квітня 2019 р. № 114.

У новій редакції викладено пункт 2 Порядку, згідно з яким  Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють заходи державного фінансового контролю в установах та організаціях, що провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до порядків проведення державного фінансового аудиту та інспектування, установлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням особливостей, визначених Порядком організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 р. № 939 та цим Порядком.

Попередня редакція містила конкретний перелік з 5-ти порядків проведення аудиту, установлених КМУ.

Читати далі

Законодавство

Український інститут закуповуватиме товари і послуги для кожного заходу окремо

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі” від 7 травня 2019 р. № 790.

Пункт 17 розділу II викладено в новій редакції, за якою визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для проведення культурно-мистецьких заходів (створення нових постановок, концертів, виготовлення (створення) вихідних фільмових матеріалів, аудіовізуальних творів), а також заходів з реалізації державної політики у сфері відновлення та збереження національної пам’яті, популяризації читання та української літератури у світі, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено не лише до планів роботи на відповідний період Міністерства культури України та Українського інституту національної пам’яті, а й Українського інституту книги.

До цього ж розділу додали пункт 22, яким встановили подібну схему визначення предмета закупівлі і для Українського інституту.

Читати далі

В тренді

Деякі питання соціального захисту дітей, які перебувають у складних життєвих обставинах, у тому числі таких, що можуть загрожувати їх життю та здоров`ю
||
№ Документа: 800
Дата прийняття: 03.10.2018
Дата набрання чинності: 10.10.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.