Connect with us

Законодавство

ВРП проти притягнення суддів до відповідальності за скасовані рішення

На офіційному веб-сайті Вищої ради правосуддя оприлюднено текст рішення Вищої ради правосуддя № 2997/0/15-19 про надання консультативного висновку до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо вдосконалення порядку притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів» (від 16 жовтня 2019 р. реєстраційний № 2271).

Зазначеним законопроектом пропонується внести зміни до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо вдосконалення порядку притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів, встановивши, що скасування або зміна судового рішення має наслідком притягнення судді, який брав участь у його ухваленні, до дисциплінарної відповідальності у вигляді накладення дисциплінарного стягнення.

Вища рада правосуддя вважає, що законопроект № 2271 може завдати шкоди авторитету правосуддя та є загрозою незалежності суддів.

Зокрема, ВРП зазначає, що ст. 126 Конституції України визначено підстави для звільнення судді, перелік яких є вичерпним. При цьому, ч. 2 ст. 106 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» вже врегульовано питання притягнення до дисциплінарної відповідальності судді у разі, коли скасоване або змінене рішення ухвалено внаслідок умисного порушення норм права чи неналежного ставлення до службових обов’язків.

У консультативному висновку ВРП також наголошується, що використання факту скасування рішення нижчої інстанції судом вищої інстанції як основи для встановлення незаконності цього рішення не відповідає європейським стандартам.

Вища рада правосуддя на обґрунтування свого висновку згадала низку документів європейських інституцій, у тому числі Європейську хартію про статус суддів, висновки Консультативної ради європейських суддів, висновки Венеційської комісії тощо.

Зокрема, у Висновках № 3 (2002) та № 11 (2008) КРЄС до уваги Комітету Міністрів Ради Європи зазначено: є неприйнятною можливість притягнення судді до відповідальності за здійснення своїх обов’язків, крім випадку умисного правопорушення при здійсненні судових функцій. КРЄС наголошує, що зміст конкретних судових рішень контролюється головним чином за допомогою процедур апеляції або перегляду рішень у національних судах та за допомогою права на звернення до Європейського суду з прав людини.

Дисциплінарне провадження щодо судді має здійснюватися з урахуванням конституційного принципу незалежності суддівської діяльності, відповідно до якого дисциплінарне провадження не може бути спрямоване на оцінку судових рішень суддів, які можуть піддаватися критиці лише шляхом оскарження відповідно до закону. Той факт, що рішення судді може бути переглянуто, змінено чи відмінено апеляційною інстанцією, не може бути підставою для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності.

Ознайомитись з повним текстом рішення ВРП «Про надання консультативного висновку до законопроекту № 2271» № 2997/0/15-19 можна перейшовши за цим посиланням.

Законодавство

Операторів озоноруйнівних речовин внесуть до єдиного реєстру

Верховна Рада України прийняла Закон «Про озоноруйнівні речовини та фторовані парникові гази» (законопроект № 0874).

Закон врегульовує виробництво, імпорт, експорт, зберігання, використання, розміщення на ринку та поводження з контрольованими речовинами, товарами та обладнанням, які їх містять або використовують, що впливає на озоновий шар та на рівень глобального потепління.

Державне управління у сфері регулювання контрольованих речовин здійснюватиме Кабінет Міністрів України, якому надані такі повноваження:

  • реалізація визначеної Верховною Радою України екологічної політики у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • спрямовування та координація діяльності центральних органів виконавчої влади, інших органів виконавчої влади у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • організація екологічного виховання та екологічної освіти населення у сфері охорони озонового шару та запобігання зростанню рівня глобального потепління;
  • організація і забезпечення провадження зовнішньоекономічної діяльності щодо контрольованих речовин;
  • визначення графіків скорочення обсягів споживання контрольованих речовин;
  • встановлення строків подання документів для отримання частки в межах щорічної національної квоти на імпорт контрольованих речовин;
  • затвердження форми звіту про операції з контрольованими речовинами;
  • встановлення порядку розподілу часток щорічної національної квоти на імпорт контрольованих речовин.

Законом визначено, що провадити операції з контрольованими речовинами мають право лише фізичні особи – підприємці або юридичні особи, які набули статусу оператора контрольованих речовин через внесення до Єдиного державного реєстру операторів контрольованих речовин.

Читати далі

Законодавство

Житлову субсидію можна отримати в 38 банках

Набрав чинності наказ Міністерства соціальної політики України «Про внесення змін до форми заяви про призначення та надання житлової субсидії населенню у грошовій формі» від 23 жовтня 2019 р. № 1528.

У новій редакції викладено форму заяви про призначення та надання житлової субсидії у грошовій формі.

Відтепер житлову субсидію можна отримати у будь-якому з 38 уповноважених банків, а не лише через АТ «Ощадбанк».

Крім цього, якщо одержувач субсидії бажає отримувати допомогу на оплату комунальних послуг в іншій банківській установі, то слід із цією заявою та реквізитами рахунку банку, в який потрібно перераховувати житлову субсидію у грошовій готівковій формі звернутися до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення.

Водночас, у разі відсутності рахунків в уповноважених банках, до надання інформації про платіжні реквізити зазначену субсидію можна отримувати через національного оператора поштового зв’язку за адресою, вказаною при зверненні за субсидією.

Ознайомитися з новою формою можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Органи державної виконавчої служби перейшли на дистанційне обслуговування

Міністерство юстиції України цифровізувало процес перерахунку коштів на рахунки стягувані – органи державної виконавчої служби перевели на дистанційне обслуговування в органах казначейства.

За словами заступника Міністра юстиції з питань виконавчої служби Андрія Гайченка, це значно оптимізує процес управління рахунками органів державної виконавчої служби, дасть змогу відстежувати надходження в режимі реального часу і значно пришвидшить процес перерахування грошових коштів з рахунків органів державної виконавчої служби на рахунки стягувачів та до Державного бюджету України.

Згідно з чинним законодавством, кошти, стягнуті з боржника (у тому числі одержані від реалізації майна боржника), зараховуються на відповідний рахунок органу виконавчої служби в Держказначействі. Після того, не пізніше наступного робочого дня, на підставі платіжних доручень перераховуються виконавцем на зазначений у заяві про примусове виконання рішення рахунок у банку або іншій фінансовій установі чи надсилаються на адресу стягувача поштовим переказом.

Відтепер державні виконавці, які підключені до системи, зможуть здійснювати управління рахунками установи цілодобово, не виходячи з офісу, в дистанційному режимі контролювати надходження та здійснювати видатки та отримувати виписки з рахунків за надходженнями дистанційно, в будь-який час, без використання паперових носіїв та без звернення в органи Казначейства.

Платіжні доручення формуються в Автоматизованій системі виконавчого провадження та надсилаються до органів Казначейства засобами ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» з накладанням електронних цифрових підписів та електронної цифрової печатки.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.