Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

Встановлено мінімальні вимоги безпеки експлуатації вантажопідіймальних кранів

Опубліковано

on

У відкритих джерелах з’явився текст наказу Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання» від 19 січня 2018  р. № 62.

Правила поширюються на суб’єктів господарювання незалежно від форм власності та організаційно-правових форм, що займаються монтажем, демонтажем, експлуатацією (використання за призначенням, технічне обслуговування, ремонт), модифікацією (реконструкція чи модернізація), перевіркою технічного стану (технічний огляд, експертне обстеження) вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, а також установлюють мінімальні вимоги безпеки до обладнання, яке роботодавцем повинно підтримуватися на рівні, зазначеному в цих Правилах та інших нормативно-правових актах з охорони та гігієни праці, під час його використання.

Дія вказаних правил поширюється на всі види вантажопідіймальних кранів, пристроїв і обладнання, окрім:

  • лісозаготівельних кранів-маніпуляторів, що не оснащені гаком;
  • маніпуляторів, що застосовуються в робототехнічних системах;
  • вантажопідіймальних кранів та машин, що призначені для застосування в шахтах, на морських і річкових суднах та інших плавучих спорудах, на які поширюються спеціальні правила;
  • екскаваторів, призначених для роботи із землерийним обладнанням або грейфером;
  • вантажопідіймальних кранів, призначених виключно для роботи зі спеціальним навісним обладнанням;
  • вантажопідіймальних машин спеціального призначення;
  • монтажних поліспастів та конструкцій, до яких вони підвішуються;
  • підйомників пожежних.

Крім того, Правилами передбачено, що обладнання, що надається працівникам та використовується ними за призначенням, має бути технічно справним і відповідати:

  1. вимогам технічних регламентів, якщо обладнання виготовлене після дати набуття обов’язкового застосування відповідних технічних регламентів, що поширюються на це обладнання;
  2. щонайменше загальним мінімальним вимогам безпеки до обладнання, зазначеним у нормативно-правових актах з охорони та гігієни праці.

Згідно з Правилами, роботодавці мають вживати необхідних заходів для забезпечення безпеки, здійснювати моніторинг і оцінку технічного стану обладнання шляхом проведення перевірок (первинний, періодичний, позачерговий технічні огляди, експертне обстеження) та нагляду за його безпечною експлуатацією відповідно до вимог  нормативно-правових актів з охорони та гігієни праці.

Законодавство

Плату за відвідання об’єктів заповідного фонду встановлюватимуть місцеві органи

Опубліковано

on

От

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо повноважень в галузі охорони навколишнього природного середовища» від 22 березня 2018 р. №  2362-VIII, яким внесено зміни до Законів України «Про природно-заповідний фонд України» та «Про екологічну мережу України».

Головною метою прийняття Закону є передання повноважень в галузі охорони навколишнього природного середовища на обласному рівні, а також у місті Києві та Севастополі відповідним державним адміністраціям.

Окрім того, що в численних статтях Закону «Про природно-заповідний фонд України» слова «органи центрального органу виконавчої влади в галузі охорони навколишнього природного середовища на місцях» замінено словами «обласні, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації», також уведено посилання на новий «центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовищ».

Новою редакцією ч. 2 ст. 47 Закону «Про природно-заповідний фонд України» встановлено, що плата за  відвідування територій та об’єктів природно-заповідного фонду можуть встановлювати їх адміністрації, а також підприємства, установи, організації і громадяни, у підпорядкуванні яких перебувають ці території та об’єкти.

А зміною до пункту “е” статті 5 Закону України «Про екологічну мережу України»  до складових екомережі додали “луки”.

Читати далі

Законодавство

Всі товари подвійного використання зведено до Єдиного списку

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова КМУ від 11 січня 2018 р. № 1 «Про внесення змін до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання».

Згідно із затвердженими змінами, пункт 4 Порядку, викладений у новій редакції: «Товари, контроль за міжнародними передачами яких здійснюється відповідно до цього Порядку, зазначені в Єдиному списку товарів подвійного використання, згідно з додатком».

Окрім цього з 19 квітня 2018 р. списки 1-5 до Порядку здійснення державного контролю за міжнародними передачами товарів подвійного використання замінені єдиний список, у якому зазначені товари, що підлягають державному контролю як товари подвійного використання.

Читати далі

Законодавство

Податкові та митні пільги для учасників фінальних матчів Ліги Чемпіонів УЄФА

Опубліковано

on

От

Набрали чинності три Закони, що стосуються податкового та митного регулювання у зв’язку з проведенням в Україні матчів Ліги чемпіонів УЄФА, а саме:

  • Закон України № 2374-VIII «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України у зв’язку з підготовкою та проведенням в Україні фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018»;
  • Закон України № 2375-VIII «Про внесення зміни до розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України у зв’язку з організацією та проведенням фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018»;
  • Закон України «Про внесення зміни до розділу VIII “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” у зв’язку з підготовкою та проведенням в Україні фінальних матчів Ліги чемпіонів УЄФА та Ліги чемпіонів УЄФА серед жінок сезону 2017/2018.

Всі три Закони стосуються особливостей оподаткування, митного оформлення та контролю у зв’язку з проведенням в столиці Україні місті Києві в травні 2018 р. фінальних матчів футбольної Ліги Чемпіонів УЄФА.

Від оподаткування, сплати  єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та ввізного мита звільняються товари, роботи і послуги, які необхідні для забезпечення проведення фінальних футбольних матчів Ліги Чемпіонів УЄФА сезону 2017-2018 років, в тому числі транспортні засоби.

Дія вищеперерахованих пільг поширюється на членів команд-учасниць змагань, уповноважених УЄФА осіб.

Продаж товарів, що ввозяться на територію України  для забезпечення проведення футбольних матчів, забороняється.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання
||
№ Документа: 62
Дата прийняття: 19.01.2018
Дата набрання чинності: 19.01.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: 27.02.2018
Номер реєстрації в Мінюсті: 244/31696
Внутрішній номер документа: Немає