Connect with us

Законодавство

Вибір незалежного аудитора АТ – виключно за рішенням загальних зборів

Набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» № 132-IX від 20 вересня 2019 р.

Цей Закон є комплексним документом, який передбачає усунення юридичних прогалин та впровадження в правову систему України інноваційних правових інструменті з метою поліпшення інвестиційного клімату. Основні положення закону вносять зміни до низки законодавчих актів, які містять застаріле та неефективне регулювання.

У сфері захисту прав акціонерів:

  • питання про вибір незалежного аудитора публічного акціонерного товариства віднесено до виключної компетенції загальних зборів акціонерів (ст. 33 Закону України «Про акціонерні товариства»).

У сфері правосуддя:

  • господарським судам надано можливість витребовувати групи однотипних доказів (без зазначення індивідуальних ознак кожного документа, що витребовується) (ст. 81 ГПК України),
  • впроваджено стандарт доказування «більшої вірогідності» в господарських справах, відповідно до якого наявність обставини, на яку сторона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, вважається доведеною, якщо докази, надані на підтвердження такої обставини, є більш вірогідними, ніж докази, надані на її спростування (ст. 79 ГПК України).

У сфері забезпечення виконання договірних зобов’язань:

  • зобов’язання може бути забезпечене шляхом передання кредиторові у довірчу власність майна – об’єкта забезпечення. Кредитор виступає власником майна (на відміну від застави) та може реалізувати об’єкт забезпечення від свого імені у випадку невиконання боржником своїх зобов’язань (ст. 597-1 ЦК),
  • об’єкт забезпечення не входить до ліквідаційної маси боржника або кредитора, а тому порушення провадження у справі про банкрутство не зможе завадити зверненню стягнення на майно (на відміну від застави, де процедура банкрутства може заблокувати звернення стягнення на майно) (ст. 597-7 ЦК).

У сфері будівництва:

  • скасовується обов’язок сплати пайового внеску у розвиток інфраструктури населеного пункту (ст. 40 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»).

У сфері договорів застави земельних ділянок:

  • скасовується обов’язковість проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок приватної власності, які передаються у заставу (ст. 13 Закону України «Про оцінку земель»).

У сфері діяльності товариств з обмеженою відповідальністю:

  • визначаються особливості створення та діяльності товариств з обмеженою відповідальністю, що діють на підставі модельного статуту.

Законодавство

Комісія з питань деокупації проводитиме закриті слухання

Опубліковано постанову Верховної Ради України «Про утворення Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради України з питань формування і реалізації державної політики щодо відновлення територіальної цілісності та забезпечення суверенітету України» № 211-IX.

Відповідно до постанови утворено у складі 12 народних депутатів України Тимчасову спеціальну комісію Верховної Ради України з питань формування і реалізації державної політики щодо відновлення територіальної цілісності та забезпечення суверенітету України, на яку покладено завдання:

  • вивчати стан вирішення питань щодо протидії можливим загрозам національним інтересам України в ході підготовки та здійснення заходів, спрямованих на деокупацію та реінтеграцію тимчасово окупованих територій України;
  • проводити у разі необхідності, але не рідше одного разу на місяць у закритому режимі слухання з питань засад та критеріїв формування, способів реалізації державної політики щодо відновлення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях;
  • готувати для розгляду Верховною Радою України в установленому порядку законодавчі пропозиції щодо відновлення територіальної цілісності та забезпечення суверенітету України на тимчасово окупованих територіях;
  • формувати рекомендації щодо стратегічних та невідкладних заходів, спрямованих на відновлення територіальної цілісності та забезпечення суверенітету України на тимчасово окупованих територіях.

За результатами своєї роботи Тимчасова спеціальна комісія кожні три місяці готує звіт.

Читати далі

Законодавство

Законність вирубки лісу можна перевірити у смартфоні

Вже шість областей України підключено до пілотного проекту e-реєстру заготівлі деревини та онлайн-карти рубок: Чернігівська, Полтавська, Рівненська, Київська, Волинська, Тернопільська.

Сьогодні у реєстрі оприлюднено інформацію про 30,6 тис. виданих дозвільних квитків на заготівлю деревини.

Кожен охочий може зайти з комп’ютера чи смартфону на сайт та ознайомитися з переліком лісорубних квитків на заготівлю деревини або перевірити по карті законність проведення рубок.

Реєстр містить низку опцій, зокрема, можна обрати необхідну область, лісгосп, лісництво, квартал та виділ, систему і тип рубок, їхній статус та період проведення. У загальному переліку можна обрати опцію «Переглянути» та детально ознайомитися з тим чи іншим лісорубним квитком та ділянками, на яких відбувається чи відбуватиметься заготівля деревини, а також переглянути на онлайн-карті.

Скористатися електронним реєстром лісорубних квитків на заготівлю деревини можна за цим посиланням

Читати далі

Законодавство

Мінімальну зарплату запропоновано визначати як 150% прожиткового мінімуму

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з реалізації вимог Конституції та міжнародного права щодо питань мінімальних гарантій в оплаті праці» № 2378.

Пропонується внести зміни до Кодексу законів про працю, Законів України «Про оплату праці», «Про прожитковий мінімум», «Про колективні договори і угоди», «Про індексацію грошових доходів населення», якими передбачити з 1 січня 2020 р. встановлення:

  • розміру мінімальної заробітної плати на рівні не менше 150 відсотків встановленого законом розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб;
  • мінімального посадового окладу (тарифна ставка) у розмірі, що перевищує 150 відсотків  встановленого законом розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

У разі перевищення двох місяців підряд фактичного рівня інфляції над плановим більше ніж на 2 відсотки, КМУ протягом 15 днів має ініціювати внесення змін до Державного бюджету України на відповідний рік щодо підвищення розміру мінімальної заробітної плати з урахуванням прогнозного рівня інфляції до кінця бюджетного року.

Розмір мінімальної заробітної плати запропоновано визначати з урахуванням потреб працівників та їх сімей, середнього рівня заробітної плати, фактичного прожиткового мінімуму для працездатних осіб, індексу споживчих цін, продуктивності праці, рівня зайнятості та інших економічних умов, податків, обов’язкових зборів та внесків.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні
||
№ Документа: 132-IX
Дата прийняття: 20.09.2019
Дата набрання чинності: 17.10.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні
||
№ Документа: 132-IX
Дата прийняття: 20.09.2019
Дата набрання чинності: 17.10.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає