Connect with us

Законодавство

Виробники вакцин від COVID-19 не відповідатимуть за негативні наслідки

Дата публікації:

Набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до статті 9-2 Закону України «Про лікарські засоби» щодо державної реєстрації вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів під зобов’язання» від 19 березня 2021 р. № 1353-IX.

Новою ч. 6 ст. 9-2 Закону «Про лікарські засоби» встановлено, що після державної реєстрації вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19) під зобов’язання для екстреного медичного застосування центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, за рішенням Кабінету Міністрів України має право брати зобов’язання від імені України, пов’язані із закупівлею, застосуванням вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), державна реєстрація яких здійснена відповідно до вимог цієї статті, у тому числі щодо відмови від суверенного імунітету щодо таких зобов’язань, а також звільнення від відповідальності виробника та/або власника реєстраційного посвідчення, включаючи їх працівників, медичних працівників, якщо застосування таких вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів здійснювалось відповідно до інструкції, затвердженої центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я, та інших осіб, які залучені до здійснення заходів, пов’язаних із вакцинацією, за будь-які наслідки, спричинені застосуванням таких вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19).

У разі настання таких наслідків державою забезпечується здійснення відповідних компенсаційних виплат у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Кабінет Міністрів України у місячний строк з дня набрання чинності цим Законом має розробити та впровадити порядок здійснення компенсаційних виплат щодо шкоди, пов’язаної із наслідками, спричиненими застосуванням вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), державна реєстрація яких здійснена під зобов’язання для екстреного медичного застосування.

Закон діє протягом чотирьох років.

Законодавство

Перелік кодів КВЕД для отримання 8 000 грн держдопомоги

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 грудня 2020 р. № 1236» від 7 квітня 2021 р. № 329, якою затверджено перелік основних видів економічної діяльності, стосовно яких здійснюються обмежувальні протиепідемічні заходи, запроваджені з метою запобігання поширенню на території окремих адміністративно-територіальних одиниць гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, що призводять до тимчасової зупинки роботи суб’єктів господарювання, в яких працюють застраховані особи, та фізичних осіб – підприємців.

Код Розділ Назва Довідник
45.32 45 Роздрібна торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів 2010
47.19 47 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах 2010
47.41 47 Роздрібна торгівля комп’ютерами, периферійним устаткуванням і програмним забезпеченням у спеціалізованих магазинах 2010
47.43 47 Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворення звуку й зображення 2010
47.51 47 Роздрібна торгівля текстильними товарами в спеціалізованих магазинах 2010
47.52 47 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах 2010
47.53 47 Роздрібна торгівля килимами, килимовими виробами, покриттям для стін і підлоги в спеціалізованих магазинах 2010
47.54 47 Роздрібна торгівля побутовими електротоварами в спеціалізованих магазинах 2010
47.59 47 Роздрібна торгівля меблями, освітлювальним приладдям та іншими товарами для дому в спеціалізованих магазинах 2010
47.61 47 Роздрібна торгівля книгами в спеціалізованих магазинах 2010
47.63 47 Роздрібна торгівля аудіо- та відеозаписами в спеціалізованих магазинах 2010
47.64 47 Роздрібна торгівля спортивним інвентарем у спеціалізованих магазинах 2010
47.65 47 Роздрібна торгівля іграми та іграшками в спеціалізованих магазинах 2010
47.71 47 Роздрібна торгівля одягом у спеціалізованих магазинах 2010
47.72 47 Роздрібна торгівля взуттям і шкіряними виробами в спеціалізованих магазинах 2010
47.76 47 Роздрібна торгівля квітами, рослинами, насінням, добривами, домашніми тваринами та кормами для них у спеціалізованих магазинах 2010
47.77 47 Роздрібна торгівля годинниками та ювелірними виробами в спеціалізованих магазинах 2010
47.78 47 Роздрібна торгівля іншими невживаними товарами в спеціалізованих магазинах 2010
47.79 47 Роздрібна торгівля уживаними товарами в магазинах 2010
47.82 47 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках текстильними виробами, одягом і взуттям 2010
47.89 47 Роздрібна торгівля з лотків і на ринках іншими товарами 2010
47.99 47 Інші види роздрібної торгівлі поза магазинами 2010
56.10 56 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування 2010
56.21 56 Постачання готових страв для подій 2010
56.30 56 Обслуговування напоями 2010
59.14 59 Демонстрація кінофільмів 2010
82.30 82 Організування конгресів і торговельних виставок 2010
90.01 90 Театральна та концертна діяльність 2010
90.02 90 Діяльність щодо підтримання театральних і концертних заходів 2010
90.04 90 Функціювання театральних і концертних залів 2010
91.01 91 Функціювання бібліотек і архівів 2010
91.02 91 Функціювання музеїв 2010
93.11 93 Функціювання спортивних споруд 2010
93.12 93 Діяльність спортивних клубів 2010
93.13 93 Діяльність фітнес-центрів 2010
93.21 93 Функціювання атракціонів і тематичних парків 2010
93.29 93 Організування інших видів відпочинку та розваг 2010
96.01* 96 Прання та хімічне чищення текстильних і хутряних виробів 2010
96.04 96 Діяльність із забезпечення фізичного комфорту 2010

* Застосовується для виплат найманим працівникам суб’єктів господарювання у зв’язку із втратою частини заробітної плати та фізичним особам – підприємцям у зв’язку із втратою частини доходу внаслідок запроваджених у лютому – березні 2021 р. обмежувальних протиепідемічних заходів, введених з метою запобігання поширенню на території окремих адміністративно-територіальних одиниць гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Читати далі

Законодавство

Схвалено Концепцію розвитку кримськотатарської мови

Опубліковано

on

Набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції розвитку кримськотатарської мови» від 7 квітня 2021 р. № 296-р.

Метою Концепції є визначення базових підходів та основних напрямів розроблення Стратегії розвитку кримськотатарської мови на 2022 – 2032 роки для створення нормативно-правових, інституційних, організаційних та інших умов ревіталізації мови, розширення сфери її застосування, реалізації мовних прав носіїв кримськотатарської мови, підвищення престижу мови корінного народу як засобу комунікації, сприяння деокупації та реінтеграції тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя після її повернення в єдиний конституційний простір України.

Реалізувати Концепцію планується двома етапами:

– перший – на територіях, де органи державної влади здійснюють свої повноваження в повному обсязі, з активним використанням інструментів дистанційної взаємодії з аудиторією на тимчасово окупованій території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя до моменту її деокупації, а також з кримськотатарською діаспорою в інших країнах;

– другий – масштабування всіх заходів Концепції на всю територію України у межах її міжнародно визнаних кордонів після деокупації тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, у тому числі шляхом заповнення прогалин, які виникли внаслідок тимчасової окупації; збереження активної взаємодії з кримськотатарською діаспорою.

Основними напрямами розв’язання проблем є:

– збільшення кількості носіїв мови шляхом забезпечення умов для спілкування мовою всіх поколінь та її безперервної передачі між поколіннями; сталого підвищення в кримськотатарському етнічному середовищі частки осіб, які використовують мову в повсякденному спілкуванні;

– забезпечення умов для розширення сфер застосування кримськотатарської мови, заохочення громадян незалежно від етнічної належності до її вивчення, створення можливостей для опанування кримськотатарської мови бажаючими від початкового до академічного рівня включно.

Для розв’язання проблем та надання ефективних відповідей на виклики пропонується вжити заходів після їх відповідного обґрунтування у таких сферах:

– інформаційно-аналітичного забезпечення;

– нормативно-правового та інституційного забезпечення, стандартизації і кодифікації;

– вдосконалення інфраструктури вивчення і викладання мови;

– комунікації та візуалізації кримськотатарської мови.

Міністерству з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій разом із заінтересованими центральними та місцевими органами виконавчої влади за участю органів місцевого самоврядування, Національної академії наук, Меджлісу кримськотатарського народу доручено розробити та подати до 2 серпня 2021 р. проект Стратегії розвитку кримськотатарської мови на 2022 – 2032 роки та план заходів з її реалізації з метою виконання Концепції, схваленої цим розпорядженням.

Читати далі

Законодавство

Розмір внеску аудиторів до органу суспільного нагляду у 2021 р. залишиться зменшеним

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 313» від 7 квітня 2021 р. № 311, якою подовжено на 2021 р. дію, встановленого у 2020 р., зменшеного розміру внеску, який сплачується суб’єктами аудиторської діяльності на користь Органу суспільного нагляду за аудиторською діяльністю, у розмірі (без урахування податку на додану вартість) 0,5 відсотка суми винагороди за договором з надання аудиторських послуг з обов’язкового аудиту підприємствам, що становлять суспільний інтерес.

Читати далі


Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

Про внесення зміни до статті 9-2 Закону України «Про лікарські засоби» щодо державної реєстрації вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів під зобов`язання
||
№ Документа: 1353-IX
Дата прийняття: 19.03.2021
Дата набрання чинності: 27.03.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram
Про внесення зміни до статті 9-2 Закону України «Про лікарські засоби» щодо державної реєстрації вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів під зобов`язання
||
№ Документа: 1353-IX
Дата прийняття: 19.03.2021
Дата набрання чинності: 27.03.2021
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає