Connect with us

Законодавство

Якщо іноземця-нелегала було затримано до 15 грудня 2017 р., строк затримання становить 3 місяці, а не 6

Київський апеляційний адміністративний суд визнав, що за редакції законодавства, що діяла до 15 грудня 2017 р., затримання іноземного громадянина, який незаконно потрапив в Україну, може подовжуватись на строк до трьох місяців. В нинішній редакції цей строк підвищено до шести місяців (загальний строк становить не більше вісімнадцяти місяців).

6 лютого 2018 р. Київський апеляційний адміністративний суд виніс постанову у справі № 751/88/18 за адміністративним позовом до іноземного громадянина щодо подовження строку його затримання.

Протягом усього періоду затримання іноземця прикордонний загін надсилав неодноразові запити до Консульської установи країни походження затриманого щодо ідентифікації його особи проте жодних відповідей не отримав. Суд першої інстанції задовольнив позов прикордонного загону про подовження на 6 місяців строку затримання іноземного громадянина в пункті перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні.

Не погодившись із таким рішенням суду, заступник прокурора Чернігівської області подав апеляційну скаргу про скасування рішення суду першої інстанції та просив прийняти нове рішення про подовження терміну затримання іноземного громадянина на 3 місяці. Свою позицію скаржник аргументував тим, що на момент затримання діяла норма закону, яка передбачала, що орган, за клопотанням якого затримано іноземця, кожні три місяці має подавати позов про подовження терміну затримання.

Згідно з ч. 1 ст. 289 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обґрунтованих підстав вважати, що іноземець або особа без громадянства, стосовно якої подано адміністративний позов про примусове видворення, ухилятиметься від виконання рішення про її примусове видворення, а так само у разі відсутності в іноземця або особи без громадянства, яка вчинила порушення законодавства України з прикордонних питань або про правовий статус іноземців, документа, що дає право на виїзд з України, на підставі заяви поданої органом охорони державного кордону до іноземця або особи без громадянства, суд може застосувати такий захід як затримання з метою ідентифікації та (або) забезпечення видворення за межі території України.

Відповідно до ч. 4 ст. 30 Закону України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства» від 22 вересня 2011 р. № 3773-VI іноземці та особи без громадянства, які не мають законних підстав для перебування на території України, затримані в установленому порядку та підлягають примусовому видворенню за межі України, у тому числі прийняті відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію, розміщуються в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, протягом строку, необхідного для їх ідентифікації та забезпечення примусового видворення (реадмісії) за межі України, але не більш як на вісімнадцять місяців.

Відповідно до ч. 7 ст. 183-7 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції станом на 3 серпня 2017 р.), строк затримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, не може перевищувати шести місяців. У разі наявності умов, за яких неможливо забезпечити примусове видворення особи у зазначений строк або прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, цей строк може бути продовжений, але не більш як на дванадцять місяців.

Про продовження строку затримання не пізніш як за п’ять днів до його закінчення орган (підрозділ), за клопотанням якого затримано іноземця або особу без громадянства, кожні три місяці подає відповідний адміністративний позов.

В чинній редакції КАС України статті 183-7 немає.

Згідно з  ч. 11 ст. 289 КАС України (у редакції станом на 15  грудня 2017 р.), строк затримання іноземців та осіб без громадянства в пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні, становить шість місяців. За наявності умов, за яких неможливо ідентифікувати іноземця або особу без громадянства, забезпечити примусове видворення чи реадмісію особи у зазначений строк або прийняти рішення за заявою про визнання її біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту в Україні, цей строк може бути продовжений, але не більш як на вісімнадцять місяців.

За таких обставин, Київський апеляційний адміністративний суд визнав що іноземця було затримано та поміщено до пункту тимчасового перебування до внесення змін в КАС України строку затримання був визначений до трьох місяців. Тому Київський апеляційний адміністративний суд подовжив строк затримання іноземного громадянина на 3 місяці.

Рішення в ЄДРСР

Законодавство

Прогресивної шкали оподаткування ускладнить діяльність сумлінного бізнесу

Компанії-члени Європейської Бізнес Асоціації не підтримують запропоноване проектом Закону № 2758 збільшення податкового навантаження на оплату праці, яке матиме негативний вплив саме на законослухняний бізнес.

Зазначеним законопроектом пропонується запровадити прогресивну шкалу оподаткування для нарахування податку на доходи фізичних осіб, зокрема, ввести найвищу серед країн Європи ставку податку на доходи.

На думку експертів Європейської Бізнес Асоціації, у разі впровадження прогресивної шкали витрати бізнесу суттєво зростуть, а негативними наслідками збільшення податкового навантаження можуть бути як збільшення вартості товарів та послуг сумлінних компаній, так і втрата ними висококваліфікованих кадрів. Зросте попит на «тіньову» оплату праці, що дасть додаткові переваги недобросовісним роботодавцям.

Як результат, маємо ситуацію, коли умови діяльності ускладнюються для сумлінного бізнесу, а тіньовий сектор, де використовуються різні схеми ухилення від сплати податку, залишається поза увагою.

Читати далі

Законодавство

Керівників Укрдержархіву тестуватимуть з питань забезпечення прав осіб з інвалідністю

Набрав чинності наказ Міністерства юстиції України «Про затвердження Методики оцінювання роботи із забезпечення прав осіб з інвалідністю у Державній архівній службі України та установах, що належать до сфери її управління» від 5 лютого 2020 р. № 388/5.

Методику розроблено з метою захисту та забезпечення дотримання в Укрдержархіві та установах, що належать до сфери його управління, основоположних прав і свобод осіб з інвалідністю.

Оцінювання здійснюється керівниками структурних підрозділів апарату Укрдержархіву та установ, що належать до сфери його управління, шляхом надання письмових відповідей на запитання, які складені у вигляді тестів, керуючись вимогами Конвенції ООН про права осіб з інвалідністю, Закону України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні».

У разі відсутності керівників структурних підрозділів Укрдержархіву та установ, що належать до сфери його управління, з поважних причин, оцінювання здійснюється особами, які виконують їх обов’язки.

Оцінювання складається з 9 загальних запитань відповідно до Переліку питань для оцінювання роботи із забезпечення прав осіб з інвалідністю у Державній архівній службі України та установах, що належать до сфери її управління, який наведено у додатку до затвердженої Методики.

Керівники структурних підрозділів апарату Укрдержархіву та установ, що належать до сфери управління Укрдержархіву щороку до 15 січня подають до відділу управління персоналом Укрдержархіву заповнені примірники Переліку питань з відповідями на запитання.

Відділ управління персоналом Укрдержархіву узагальнює отриману інформацію та проставляє кожному структурному підрозділу апарату Укрдержархіву загальну оцінку.

Читати далі

Законодавство

НБУ визначився із завданнями своєї процентної політики

Набрала чинності постанова Правління Національного банку України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України» від 18 лютого 2020 р. № 20.

Змінами до постанови Правління Національного банку України від 21 квітня 2016 р. № 277 «Про затвердження Положення про основи процентної політики Національного банку України» заголовок постанови змінено на «Про затвердження Положення про процентну політику Національного банку України».

Змінами до Положення про основи процентної політики Національного банку України, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 21 квітня 2016 р. № 277 заголовок положення викладено в такій редакції «Положення про процентну політику Національного банку України».

Крім цього, розд. I зазначеного Положення доповнено п. 3-1, яким визначено завдання процентної політики Національного банку, а саме:

  • досягнення визначеної в розд. V цього Положення операційної цілі процентної політики Національного банку шляхом визначення ставок за стандартними інструментами регулювання ліквідності банківської системи;
  • посилення дієвості процентного каналу трансмісійного механізму грошово-кредитної політики через установлення процентних ставок за операціями Національного банку, які проводяться з метою розвитку фінансових ринків, що сприяє забезпеченню впливу зміни короткострокової процентної ставки міжбанківського ринку на вартість середньо- та довгострокових фінансових ресурсів.

З метою реалізації процентної політики Національний банк установлює, поміж іншого, процентні ставки за операціями своп та умови їх проведення.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.