Connect with us

Законодавство

За незначними операціями ЗЕД можна розраховуватися більше року

Набрала чинності постанова правління Національного банку України «Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті» від 2 січня 2019 р. № 5.

Тепер не застосовуються вимоги щодо наявності документально підтверджених зобов’язань для переказу валюти у разі здійснення цієї операції фізичними особами у незначному розмірі (в еквіваленті до 150 000 грн) чи проведення операції юридичними особами, ФОП та фізичними особами (без фізичної поставки) протягом робочого дня в межах банку.

Для купівлі чи переказу валюти клієнти можуть не подавати підтвердні документи, оскільки дані щодо мети купівлі, переказу та документів зазначаються у заяві на купівлю іноземній валюті та/або  платіжному дорученні.

Клієнти – юридичні особи та ФОП – резиденти мають здійснювати купівлю іноземної валюти для розрахунків за поточними торговельними операціями з нерезидентом за кожним договором ЗЕД через один банк.

Всі розрахунки по зовнішньоекономічним операціям здійснюються виключно через рахунки в банках.

Банк може здійснювати валютні операції з переказу коштів для здійснення інвестицій за кордон у цінні папери іноземного емітента лише для придбання паперів, емітенти яких мають офіційну рейтингову оцінку, не нижчу, ніж інвестиційний клас, чи для купівлі боргових цінних паперів випущених за кордоном з метою фінансування кредиту, наданого нерезидентом цьому банку.

Банківській установі забороняється здійснювати розрахунки в іноземній валюті з купівлі в резидентів (крім банків) державних цінних паперів, номінованих в іноземній валюті.

Встановлено, що граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів терміном до 1 року не поширюються на операції до 150 000 грн (крім випадку дроблення операції).

Фізичній особі – резиденту дозволяється здійснювати валютні операції з переказу коштів з України чи на рахунки нерезидентів – юридичних осіб, відкриті в Україні, з метою виконання власних зобов’язань перед нерезидентом за певними укладеними договорами протягом календарного року на загальну суму, що не має перевищувати в сукупності 50 000 євро. Юридичній особі чи ФОПу дозволяється проводити валютні операції з метою здійснення господарської діяльності на загальну суму, що не перевищує в сукупності 2 000 000 євро.

Законодавство

Держгеокадастр взаємодіятиме з інформаційними системами автоматично

Набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження змін до Порядку адміністрування Державного земельного кадастру» від 1 липня 2019 р. № 354.

За новою редакцією абз. 2 пп. 1.3.7 п. 1.3 Порядку адміністрування Кадастру здійснюється з метою забезпечення функціонування його програмного забезпечення, надання інформаційних сервісів, що використовується для забезпечення інформаційної взаємодії між кадастрами та інформаційними системами, а також між їх держателями та адміністраторами для користування відомостями Державного земельного кадастру.

Адміністратори тепер укладатимуть договори з Держгеокадастром, а не з Держземагентством. Вироблене програмне забезпечення адміністратором використовуватиметься, зокрема, Держгеокадастром та його територіальними органами для ведення Кадастру, суб’єктами інформаційної взаємодії інших кадастрів та інформаційних систем, тощо (нова редакція п. 2.1).

Тобто Кадастр в автоматичному режимі взаємодіятиме з різними системами (пп. 3.1.6 п. 3.1).

На автоматизацію роботи Кадастру спрямовані зміни, зокрема у абз. 4 пп. 1.3.1 п. 1.3, де локальні робочі місця користувачів системи замінені автоматизованими місцями, а також  у п.п. 3.6, 3.8, де зазначено, що технічне та технологічне забезпечення оброблення та систематизації відомостей про об’єкти Кадастру полягає у встановлені програмного забезпечення на автоматизованих робочих місцях.

Збереження та захист відомостей тепер забезпечуватиметься адміністратором шляхом реалізації функціонування комплексної системи захисту, застосування засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів з метою підтвердження цілісності даних, їх захисту, тощо (уточнено у п. 4.1).

Читати далі

Законодавство

Нещасні випадки під час навчання розслідуватимуть 5 днів чи 1 місяць?

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу» від 16 травня 2019 р. № 659.

Положення встановлює єдиний порядок розслідування та обліку нещасних випадків, як у закладах освіти, так і в організаціях та на підприємствах під час професійного навчання.

Однак його дія не поширюється на працівників, які працюють на умовах трудового договору (контракту) або фактично допущені до роботи в закладах освіти, та щодо здобувачів освіти тих освітніх закладів, що належать до Міноборони України та МВС.

Розслідування має проводитися щодо нещасних випадків, які трапляються під час освітнього процесу та призводять до ушкодження здоров’я хоча б на 1 навчальний день та більше, чи до смерті через травми різного походження, отруєння, інші ушкодження, отримані внаслідок аварій, пожеж, тощо.

Детальніше визначено, що розслідуванню підлягають випадки, що сталися як безпосередньо під час проведення навчальних занять, та які стались під час прямування на заняття з одного корпусу закладу освіти до іншого пішки чи на транспорті, під час проведення позакласних, позашкільних та інших заходів у вихідні дні, якщо заходи здійснюються під безпосереднім керівництвом працівника закладу освіти, тощо.

Охоплюються всі можливі випадки, пов’язані з навчанням чи дозвіллям, які походять від навчального закладу (тренінги, спортивні заходи).

Щодо кожного нещасного випадку будь-який свідок має повідомляти вчителя, іншого представника закладу освіти, який в свою чергу забезпечує надання домедичної допомоги потерпілому та забезпечує недоторканість місця події (якщо це не загрожує життю та здоров’ю тих, хто там перебуває, і не призведе до ще тяжчих наслідків).

Медичний заклад обов’язково має надати на письмовий запит керівника закладу освіти довідку про характер і тяжкість ушкодження потерпілого.

Утворена комісія із розслідування нещасного випадку повинна брати до уваги і довідки, які надаватимуть батьки потерпілого, у тому числі після завершення лікування.

Комісія протягом 5 робочих днів має провести розслідування нещасного випадку, результатом якого будуть, зокрема, складені акти про розслідування та про нещасний випадок, що стався із здобувачем освіти.

Нещасні випадки, що сталися на підприємстві розслідуватимуться комісією освітнього закладу разом з представником підприємства.

Якщо про нещасний випадок потерпілий не повідомив протягом робочого / навчального дня, або певні наслідки проявилися не відразу (наприклад наслідки отруєння), то розслідування проводиться протягом місяця з дня одержання письмової заяви потерпілого.

Контроль над проведенням розслідування відбуватиметься зі сторони засновника приватного закладу освіти, чи керівника органу управління освітою, до сфери управління якого належить заклад освіти, а також професійними спілками, найманими особами з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

Водночас втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 31 серпня 2001 р. № 616

Читати далі

Законодавство

Як визначити знижку для транзитного вантажу на морському транспорті?

Набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України» від 25 червня 2019 р. № 458.

Новою редакцією п. 1.10 розділу І Порядку справляння та розмірів ставок портових зборів, затвердженого наказом Міністерства від 27 травня 2013 р. № 316, встановлено, що для визначення питомої ваги транзитних вантажів, що навантажуватимуться або розвантажуватимуться на / із судна у певному морському порту України та в межах певного рейсу, кількість вантажу визначатимуть:

  • у тоннах – щодо навалочних, наливних, генеральних вантажі. Вага залізничних вагонів, вантажних автомашин і трейлерів не враховуватиметься у розрахунках, якщо вони не будуть оформлені з згідно коносаментами (Bill of Lading) як вантаж із визначенням їх ваги;
  • в умовних одиницях (TEU) – щодо універсальних та спеціалізованих контейнерів, що перевозяться суднами-контейнеровозами.

Зокрема 20-футовий контейнер вважатиметься за 1 TEU, а 40-футовий та більший – за 2 TEU”.

Знижка у 50% від ставок усіх видів портових зборів, крім адміністративного, для судна, що прибуває у морський порт із вантажем та здійснює його вивантаження, а потім завантажується та вибуває із морського порту, застосовуватиметься наступним чином:

  • питома вага транзитних вантажів, фактично навантажених / розвантажених із судна визначатиметься окремо за кожною операцією;
  • знижка до ставок корабельного та канального зборів застосовуватиметься при вході судна у морський порт згідно з розрахунком питомої ваги транзитних вантажів в обсязі вантажів, що розвантажуватимуться із судна; а знижка до ставок при виході судна із морського порту – згідно з розрахунком питомої ваги вантажів в обсязі вантажів, що навантажуватимуться;
  • знижка до ставок причального, маякового зборів застосовуватиметься згідно з розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що розвантажуватимуться;
  • знижка до ставок санітарного, якірного зборів застосовуватиметься при виході судна із порту за розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що навантажуватимуться на судно.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті
||
№ Документа: 5
Дата прийняття: 02.01.2019
Дата набрання чинності: 07.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті
||
№ Документа: 5
Дата прийняття: 02.01.2019
Дата набрання чинності: 07.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає