Connect with us

Законодавство

Запровадження кримінальної відповідальності у сфері містобудування сприятиме корупції

Опубліковано

Комітет Асоціації правників України з нерухомості та будівництва звернувся до Комітету ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування та Комітету ВРУ з питань правоохоронної діяльності з вимогою доопрацювати законопроекти «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування державного регулювання у сфері містобудування» № 3875 та «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо посилення відповідальності за правопорушення у сфері містобудування» № 3876.

Зазначені законопроекти спрямовані на реформування державного регулювання у сфері містобудування та мають підвищити ефективність української будівельної галузі.

Проаналізувавши їх, експерти Комітету зауважили, що без огляду на прогресивність та комплексність запропонованих для врегулювання питань, законопроекти містять низку проблемних аспектів. Серед них, зокрема:

  • новела законопроекту № 3875 щодо скасування ліцензування на будівництво об’єктів, які за класом відповідальності належать до об’єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками. При цьому, здійснення такого будівництва має відбуватися за обов’язкової участі відповідального сертифікованого виконроба.

Правники переконані, що, хоча скасування ліцензій і спрощує ведення бізнесу, – відсутність перехідного періоду може призвести до проблем із практичною реалізацією реформи;

  • скасування дозволу на виконання будівельних робіт та запровадження повідомлення про початок їх виконання на об’єктах, що за класом відповідальності належать до об’єктів з СС2 та СС3 наслідками.

Тут наявна висока ймовірність збільшення кількості проблемних і незаконних об’єктів будівництва та кількості судових спорів. Причина – перевірка поданих документів на відповідність законодавству очевидно проводитися не буде;

  • новела, що заслуговує на особливу увагу – винесення судових рішень по суті позовних вимог адмінсудами за зверненням органів державного містобудівного контролю та нагляду впродовж 10 робочих днів після надходження позову.

Експерти Комітету переконані – строки є надто короткими для таких категорій справ. Крім того, вони не відповідають загальним принципам судочинства, їх уведення несе значні ризики зловживання держорганами своїми правами;

  • запровадження кримінальної відповідальності у сфері містобудівної діяльності, зокрема, за самовільне будівництво. Такий захід є надмірним для такого виду правопорушень, а відтак може призвести до збільшення випадків корупції.

Ознайомитись з повним текстом відкритого звернення АПУ можна за посиланням.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.