Connect with us

Законодавство

Зменшення прокурорського тиску на суддів

Не так давно до парламенту поданий проект Закону «Про внесення змін до статті 375 Кримінального кодексу України щодо приведення у відповідність з рекомендацією експертів Групи держав проти корупції Ради Європи» № 2113-1.

Як заявляє його автор, народний депутат Григорій Мамка: «Суспільству добре відомо, що при старій та новій владі було й залишається «телефонне право», шалений корупційний тиск на суддів. Але є й багато суддів, які цьому противляться. І тоді є ще один «козир» у рукаві проти таких незалежних — стаття 375 КК України, що передбачає кримінальне покарання до восьми років позбавлення волі за постановлення суддею (суддями) завідомо неправосудного вироку, рішення, ухвали або постанови». За даними Генеральної прокуратури України, протягом 2017 року було зареєстровано 517 кримінальних правопорушень за ознаками постановлення суддею завідомо неправосудного вироку, ухвали або постанови (для порівняння: у 2016 році було зареєстровано 374 таких кримінальних правопорушення, у 2015 р. — 388, у 2014 р. — 220). У пояснювальній записці до законопроекту наголошується, що стаття 375 КК України і передбачений нею склад злочину не були результатом законотворчості 2001 року під час розробки нині чинного першого Кримінального кодексу незалежної України, а є калькою статті 111 Кримінального кодексу РФ від 1 червня 1922 року. Подібні статті містяться в кримінальних кодексах й інших тоталітарних країн, таких, як Північна Корея тощо. Натомість європейські експерти вже неодноразово радили Україні скасувати відповідну статтю.

Джерело: Юридичний вісник України

Законодавство

Пропонується ввести найвищу серед країн Європи ставку податку на доходи

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо запровадження справедливої прогресивної шкали податку на доходи фізичних осіб)» № 2758.

Пропонується запровадити прогресивну шкалу оподаткування для нарахування податку на доходи фізичних осіб, а саме:

  • якщо розмір доходу не перевищує 10-кратний розмір мінімальної місячної заробітної плати, встановленої законом для такого місяця, ставка ПДФО становитиме 18 відсотків;
  • якщо розмір доходу перевищує 10-кратний розмір мінімальної місячної заробітної плати, але не перевищує 20-кратний розмір мінімальної місячної заробітної плати, встановленої законом для такого місяця, ставка ПДФО становитиме 36 відсотків;
  • якщо розмір доходу перевищує 20-кратний розмір мінімальної місячної заробітної плати, встановленої законом для такого місяця, ставка ПДФО становитиме 54 відсотка.

У пояснювальній записці до законопроекту його ініціатор народний депутат О. Дубінський твердить, що в такий спосіб буде досягнуто соціальної справедливості, адже «… для платників податку, що отримують місячний дохід в розмірі до десяти мінімальних заробітних плат (станом на початок 2020 року близько 47 тис. грн на місяць) ставка податку не зміниться у порівнянні із існуючою. Для платників податку, що отримують місячний дохід в розмірі, що перевищує десять мінімальних заробітних плат, але менше ніж двадцять мінімальних заробітних плат (близько 94,5 тис. грн на місяць) ставка податку становитиме 36% від бази оподаткування (подвійний розмір від базового рівня). Максимальна ставка податку відповідно до запропонованого законопроекту становить 54 % від бази оподаткування (потрійна ставка базового рівня), і її має сплачувати той, хто одержав місячний дохід, понад двадцять мінімальних розмірів заробітних плат».

В цій же записці парламентар наводить чинні ставки ПДФО у країнах Європи (за даними Єврокомісії), серед яких вища ставка тільки в Бельгії – 55%:

Країна Наявність прогресивного податку Кількість ставок за шкалою Мінімальна ставка (друга ставка шкали), % Максимальна ставка, % Ставка фіксована, %
1 Австрія так 7 0 (25) 55
2 Бельгія так 4 25 50
3 Болгарія ні 10
4 Кіпр так 5 0 (20) 35
5 Чехія ні 15
6 Данія ні 8
7 Естонія ні 20
8 Фінляндія так 4 6 31,25
9 Франція так 5 0 (14) 45
10 Німеччина так 5 0 45
11 Греція так 4 22, 0 45
12 Угорщина ні 15
13 Ірландія так 2 20 40
14 Італія так 5 23 43
15 Латвія так 3 20 31,4
16 Литва так 2 20 27
17 Люксембург так 23 0 (8) 42
18 Мальта так 4 0 (15) 35
19 Нідерланди так 4 9 51,75
20 Польща так 2 18 32
21 Португалія так 7 14,5 48
22 Румунія ні 10
23 Словаччина так 2 19 25
24 Словенія так 5 16 50
25 Іспанія так 5 9,5 22,5
26 Швеція так 2 20 25
27 Хорватія так 2 24 36
28 Велика Британія так 3 20 45

 

Читати далі

Законодавство

Валютні цінності дозволять перевозити в непанцерованому транспорті?

Національний банк опублікував для громадського обговорення проект постанови Правління НБУ «Про затвердження Змін до Інструкції з організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей банків в Україні».

Постановою передбачено оновити регулювання з питань організації інкасації коштів та перевезення валютних цінностей банків в Україні. Зокрема пропонується уточнити термін «валютні цінності» відповідно до Закону України «Про валюту і валютні операції» та визначити термін «інші цінності», що включатиме золото та інші дорогоцінні метали у вигляді злитків, пластин, дорогоцінне каміння, коштовності, платіжні документи та інші цінні папери.

Також передбачається можливість перевезення валютних цінностей непанцерованим оперативним автотранспортом, обладнаного системами, які забезпечують захист цінностей та пошкоджують цінності у разі несанкціонованого доступу до них, а також надають можливість переміщення цінностей від відправника до отримувача без доступу інкасаторів до них.

Крім цього, уніфіковуються супровідні документи, що використовуються під час інкасації та перевезення валютних цінностей.

Ознайомитись з проектом постанови Правління НБУ можна за цим посиланням. Зауваження та пропозиції до проекту приймаються до 19 лютого 2020 р. на електронну адресу nbu@bank.gov.ua.

Читати далі

Законодавство

Ставку ПДВ пропонують зменшити до 17%

У Верховній Раді України зареєстровано проект Закону «Про внесення змін до статті 193 Податкового кодексу України щодо зменшення розміру ставки податку на додану вартість» № 2757.

Законопроектом пропонується внести зміни до пп. а п. 193.1 ст. 193 Податкового кодексу, якими зменшити основну ставку податку на додану вартість з 20 до 17 відсотків.

Метою законопроекту його ініціатор (народний депутат О. Дубінський) визначив досягнення збалансованості надходжень коштів до бюджету та стимулювання внутрішнього споживання, наслідком якого, на його думку, стане зниження цін для кінцевого споживача.

Читати далі

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.