Connect with us

Законодавство

Зроблено ще один крок до створення Державного бюро розслідувань

Постанова КМУ №1086 «Питання Ради громадського контролю при Державному бюро розслідувань» відкрила дорогу до створення Ради громадського контролю при Державному бюро розслідувань: схвалено Положення про Раду громадського контролю при Державному бюро розслідувань та Порядок формування складу Ради громадського контролю при Державному бюро розслідувань.

Відповідно до Положення Рада громадського контролю при Державному бюро розслідувань є колегіальним консультативно-дорадчим органом, що утворюється відповідно до Закону України «Про Державне бюро розслідувань», для забезпечення прозорості та цивільного контролю за діяльністю Державного бюро розслідувань.

Варто зазначити, що відповідна Рада є обхідним контролюючим органом ДБР на якому наполягали європейські партнери України.

Формування ради відбуватиметься на засадах відкритого та прозорого конкурсу у складі 15 осіб строком на один рік, а члени ради не отримуватимуть заробітної плати.

Склад Ради формуватиметься за результатами конкурсу, проведеного під час установчих зборів Ради шляхом рейтингового голосування за осіб, кандидатури яких внесені громадськими об’єднаннями, і які особисто присутні на установчих зборах.

В установчих зборах беруть участь делеговані особи від громадських об’єднань, що діють відповідно до Закону України «Про громадські об’єднання» та протягом не менше двох років до дня подання документів для участі в конкурсі провадять діяльність з питань, пов’язаних із правозахисною діяльністю. Цілі і завдання такої діяльності повинні бути підтверджені установчими документами відповідного громадського об’єднання.

До участі в конкурсі не допускатимуться делеговані особи, які вже є членами громадських рад при інших правоохоронних органах або членами Громадської ради доброчесності.

Кожне громадське об’єднання делегуватиме для участі в конкурсі до складу Ради лише одну особу, стосовно якої не застосовується обмеження щодо членства в Раді громадського контролю відповідно до частини першої статті 28 Закону України «Про Державне бюро розслідувань».

Законодавство

Тарифи на залізничні вантажоперевезення підвищено на 70%

Набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України «Про внесення змін до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов’язані з ними послуги» від 22 червня 2022 р. № 441, яким підвищено на 70% тарифи на вантажні перевезення.

Читайте також: Пальне за зовнішньоекономічними договорами закуповуватиме Укрзалізниця

«Міністерство інфраструктури підтримало пропозицію залізничників провести індексацію тарифів, підвищивши їх на 70% на всі групи вантажів. Цей крок продиктований падінням об’ємів вантажоперевезень, спровокованим повномасштабним вторгненням росії, здорожчанням паливно-мастильних матеріалів та зростаючою потребою УЗ в фінансових ресурсах на відновлення зруйнованої агресором інфраструктури» – зауважив Міністр інфраструктури України Олександр Кубраков, додавши, що незважаючи на підвищення, тарифи на вантажоперевезення залишаться нижчими, ніж в перевізників держав-членів ЄС.

Читати далі

Законодавство

Новий порядок закупівель в умовах воєнного стану

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 і від 28 лютого 2022 р. № 169» від 24 червня 2022 р. № 723.

Як зауважили у Міністерстві економіки, постанова змінює порядок закупівель в умовах воєнного стану, запроваджуючи обов’язковість використання електронної системи закупівель шляхом застосування порядку проведення спрощених закупівель, визначеного Законом України «Про публічні закупівлі», та/або електронного каталогу, визначеного постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», для закупівель, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн.

Водночас конкретизовано способи здійснення відповідних закупівель в умовах воєнного стану у залежності від різновиду замовників.

При цьому Мінекономіки звернуло увагу на низку відмінностей щодо застосування спрощеної закупівлі та електронного каталогу згідно з постановою № 169.

Читайте також: Заборону переміщення товарів поширено на всі тимчасово окуповані території

По-перше, закупівлі із застосуванням порядку проведення спрощених закупівель та/або електронних каталогів, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. гривень, здійснюються без граничних обмежень щодо очікуваної вартості предмета закупівлі.

По-друге, у разі, коли у профілі товару електронного каталогу розміщено дві або більше пропозиції товару від постачальників, замовник здійснює відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників, якщо вартість товару дорівнює або перевищує 200 тис. гривень.

По-третє, зміни, внесені до постанови № 169, містять перелік виключень, що дозволяє за потреби у разі наявності особливих обставин здійснити закупівлю без застосування спрощеної закупівлі та/або електронного каталогу.

Замовники, здійснюючи закупівлі без використання електронної системи закупівель, мають дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель, як максимальна економія, ефективність та запобігання корупційним діям і зловживанням.

Поряд з цим змінами визначено, що під час здійснення закупівель, передбачених підпунктом 1 пункту 1 постанови № 169, без використання електронної системи закупівель за умови, що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн, замовник/державний замовник в електронній системі закупівель оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
Читати далі

Законодавство

Систему оплати праці держслужбовців реформують

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про утворення Міжвідомчої робочої групи з питань реформування системи оплати праці державних службовців» від 24 червня 2022 р. № 725.

Утворена Міжвідомча робоча група є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів України, який утворюється з метою вироблення узгоджених пропозицій щодо нової моделі оплати праці державних службовців.

Читайте також: З доходів військовослужбовців не братимуть військового збору

Основними завданнями Міжвідомчої робочої групи є:

1) сприяння забезпеченню координації дій центральних і місцевих органів виконавчої влади з питань реформування системи оплати праці державних службовців;

2) визначення шляхів, механізмів та способів вирішення проблемних питань щодо реформування системи оплати праці державних службовців;

3) підготовка пропозицій щодо подальшого реформування системи оплати праці державних службовців;

4) підготовка пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правової бази з питань оплати праці державних службовців.

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2022
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.