Connect with us

Законодавство

Звернення щодо корупції розглядатимуть 15 днів

Вступив у силу наказ Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Змін до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України» від 5 грудня 2018 р. № 1825.

Підсистема «Звернення громадян» єдиної автоматизованої системи «Діловодство та КВД» у Міністерстві замінена новою Системою електронного документообігу (далі – СЕД). У новій редакції викладено п.п. 2.7 – 2.10, в яких, по суті, лише замінено абревіатури системи.

Крім того, у абз. 2 п. 2.7 вказано, що під час реєстрації паперового звернення шляхом нанесення штрих-коду, у СЕД повинна створюватись електронна копія оригіналу документа, яка також реєструється у системі. За допомогою СЕД здійснюється постійний контроль за станом розгляду звернення (п. 2.13).

Змінами до пп. 3.1.3. п. 3.1 визначено, що до реєстраційно-моніторингової картки документа СЕД автоматично, на підставі накладених резолюцій, вноситься інформація про осіб, відповідальних за розгляд звернень.

Новою редакцією п. 2.14 встановлено, що всі звернення громадян відразу передаються в електронному форматі для розгляду безпосередньо керівникам самостійних структурних підрозділів Міністерства.

Якщо питання є терміновим, його копія в системі відразу передається до керівника структурного підрозділу.

Термінові звернення, які потребують залучення кількох структурних підрозділів Міністерства, передаються для первинного розгляду Міністру, першому заступнику Міністра, заступникам Міністра, заступнику Міністра з питань європейської інтеграції та державному секретарю відповідно до розподілу обов’язків.

Посадові особи накладають на документ електронну резолюцію, в якій визначається головний виконавець, відповідальний за організацію виконання документа в Міністерстві, та (за необхідності) співвиконавці. На електронну резолюцію посадової особи накладається її кваліфікований електронний підпис (п. 2.15).

Анонімні звернення, направлені до Мінсоцполітики, тобто без зазначення автора тексту, місця проживання, можуть бути розглянуті виключно, якщо вони надійшли відповідно до вимог ст. 53 Закону «Про запобігання корупції». В іншому випадку такі звернення розгляду не підлягають (абз. 1 п. 2.3).

Новим пп. 3.1.8 п. 3.1 визначено дії щодо звернень про корупцію, в тому числі і анонімні. Такі звернення передаються для первинного розгляду Міністру, першому заступнику Міністра, заступникам Міністра, заступнику Міністра з питань європейської інтеграції чи державному секретарю відповідно до розподілу обов’язків.

За необхідності, таке звернення може бути направлене до уповноваженого підрозділу з питань запобігання та виявлення корупції для вжиття необхідних заходів.

Звернення щодо корупційних дій підлягають перевірці протягом 15 днів від дня їх отримання. Якщо у зазначений термін перевірити інформацію, що міститься в зверненні, неможливо, термін розгляду такого звернення може бути продовжено також на 15 днів.

Бланки Міністерства для листів-відповідей на запити відтепер автоматично генеруватимуться у СЕД (пп.пп. 3.2.1 та 3.2.4 п. 3.2).

Законодавство

Держгеокадастр взаємодіятиме з інформаційними системами автоматично

Набрав чинності наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження змін до Порядку адміністрування Державного земельного кадастру» від 1 липня 2019 р. № 354.

За новою редакцією абз. 2 пп. 1.3.7 п. 1.3 Порядку адміністрування Кадастру здійснюється з метою забезпечення функціонування його програмного забезпечення, надання інформаційних сервісів, що використовується для забезпечення інформаційної взаємодії між кадастрами та інформаційними системами, а також між їх держателями та адміністраторами для користування відомостями Державного земельного кадастру.

Адміністратори тепер укладатимуть договори з Держгеокадастром, а не з Держземагентством. Вироблене програмне забезпечення адміністратором використовуватиметься, зокрема, Держгеокадастром та його територіальними органами для ведення Кадастру, суб’єктами інформаційної взаємодії інших кадастрів та інформаційних систем, тощо (нова редакція п. 2.1).

Тобто Кадастр в автоматичному режимі взаємодіятиме з різними системами (пп. 3.1.6 п. 3.1).

На автоматизацію роботи Кадастру спрямовані зміни, зокрема у абз. 4 пп. 1.3.1 п. 1.3, де локальні робочі місця користувачів системи замінені автоматизованими місцями, а також  у п.п. 3.6, 3.8, де зазначено, що технічне та технологічне забезпечення оброблення та систематизації відомостей про об’єкти Кадастру полягає у встановлені програмного забезпечення на автоматизованих робочих місцях.

Збереження та захист відомостей тепер забезпечуватиметься адміністратором шляхом реалізації функціонування комплексної системи захисту, застосування засобів кваліфікованого електронного підпису чи печатки та кваліфікованих сертифікатів відкритих ключів з метою підтвердження цілісності даних, їх захисту, тощо (уточнено у п. 4.1).

Читати далі

Законодавство

Нещасні випадки під час навчання розслідуватимуть 5 днів чи 1 місяць?

Набрав чинності наказ Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Положення про порядок розслідування нещасних випадків, що сталися із здобувачами освіти під час освітнього процесу» від 16 травня 2019 р. № 659.

Положення встановлює єдиний порядок розслідування та обліку нещасних випадків, як у закладах освіти, так і в організаціях та на підприємствах під час професійного навчання.

Однак його дія не поширюється на працівників, які працюють на умовах трудового договору (контракту) або фактично допущені до роботи в закладах освіти, та щодо здобувачів освіти тих освітніх закладів, що належать до Міноборони України та МВС.

Розслідування має проводитися щодо нещасних випадків, які трапляються під час освітнього процесу та призводять до ушкодження здоров’я хоча б на 1 навчальний день та більше, чи до смерті через травми різного походження, отруєння, інші ушкодження, отримані внаслідок аварій, пожеж, тощо.

Детальніше визначено, що розслідуванню підлягають випадки, що сталися як безпосередньо під час проведення навчальних занять, та які стались під час прямування на заняття з одного корпусу закладу освіти до іншого пішки чи на транспорті, під час проведення позакласних, позашкільних та інших заходів у вихідні дні, якщо заходи здійснюються під безпосереднім керівництвом працівника закладу освіти, тощо.

Охоплюються всі можливі випадки, пов’язані з навчанням чи дозвіллям, які походять від навчального закладу (тренінги, спортивні заходи).

Щодо кожного нещасного випадку будь-який свідок має повідомляти вчителя, іншого представника закладу освіти, який в свою чергу забезпечує надання домедичної допомоги потерпілому та забезпечує недоторканість місця події (якщо це не загрожує життю та здоров’ю тих, хто там перебуває, і не призведе до ще тяжчих наслідків).

Медичний заклад обов’язково має надати на письмовий запит керівника закладу освіти довідку про характер і тяжкість ушкодження потерпілого.

Утворена комісія із розслідування нещасного випадку повинна брати до уваги і довідки, які надаватимуть батьки потерпілого, у тому числі після завершення лікування.

Комісія протягом 5 робочих днів має провести розслідування нещасного випадку, результатом якого будуть, зокрема, складені акти про розслідування та про нещасний випадок, що стався із здобувачем освіти.

Нещасні випадки, що сталися на підприємстві розслідуватимуться комісією освітнього закладу разом з представником підприємства.

Якщо про нещасний випадок потерпілий не повідомив протягом робочого / навчального дня, або певні наслідки проявилися не відразу (наприклад наслідки отруєння), то розслідування проводиться протягом місяця з дня одержання письмової заяви потерпілого.

Контроль над проведенням розслідування відбуватиметься зі сторони засновника приватного закладу освіти, чи керівника органу управління освітою, до сфери управління якого належить заклад освіти, а також професійними спілками, найманими особами з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності.

Водночас втратив чинність, наказ Міністерства освіти і науки України від 31 серпня 2001 р. № 616

Читати далі

Законодавство

Як визначити знижку для транзитного вантажу на морському транспорті?

Набрав чинності наказ Міністерства інфраструктури України «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства інфраструктури України» від 25 червня 2019 р. № 458.

Новою редакцією п. 1.10 розділу І Порядку справляння та розмірів ставок портових зборів, затвердженого наказом Міністерства від 27 травня 2013 р. № 316, встановлено, що для визначення питомої ваги транзитних вантажів, що навантажуватимуться або розвантажуватимуться на / із судна у певному морському порту України та в межах певного рейсу, кількість вантажу визначатимуть:

  • у тоннах – щодо навалочних, наливних, генеральних вантажі. Вага залізничних вагонів, вантажних автомашин і трейлерів не враховуватиметься у розрахунках, якщо вони не будуть оформлені з згідно коносаментами (Bill of Lading) як вантаж із визначенням їх ваги;
  • в умовних одиницях (TEU) – щодо універсальних та спеціалізованих контейнерів, що перевозяться суднами-контейнеровозами.

Зокрема 20-футовий контейнер вважатиметься за 1 TEU, а 40-футовий та більший – за 2 TEU”.

Знижка у 50% від ставок усіх видів портових зборів, крім адміністративного, для судна, що прибуває у морський порт із вантажем та здійснює його вивантаження, а потім завантажується та вибуває із морського порту, застосовуватиметься наступним чином:

  • питома вага транзитних вантажів, фактично навантажених / розвантажених із судна визначатиметься окремо за кожною операцією;
  • знижка до ставок корабельного та канального зборів застосовуватиметься при вході судна у морський порт згідно з розрахунком питомої ваги транзитних вантажів в обсязі вантажів, що розвантажуватимуться із судна; а знижка до ставок при виході судна із морського порту – згідно з розрахунком питомої ваги вантажів в обсязі вантажів, що навантажуватимуться;
  • знижка до ставок причального, маякового зборів застосовуватиметься згідно з розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що розвантажуватимуться;
  • знижка до ставок санітарного, якірного зборів застосовуватиметься при виході судна із порту за розрахунком питомої ваги в обсязі транзитних вантажів, що навантажуватимуться на судно.

Читати далі

В тренді

Про затвердження Змін до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України
||
№ Документа: 1825
Дата прийняття: 05.12.2018
Дата набрання чинності: 05.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 02.01.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 7/32978
Внутрішній номер документа: Немає
Про затвердження Змін до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян у Міністерстві соціальної політики України
||
№ Документа: 1825
Дата прийняття: 05.12.2018
Дата набрання чинності: 05.02.2019
Дата реєстрації в Мінюсті: 02.01.2019
Номер реєстрації в Мінюсті: 7/32978
Внутрішній номер документа: Немає