Законодавство
Затверджено єдиний перелік обов’язкових послуг у ЦНАПах

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2025 р. № 1226, якою затверджено перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри надання адміністративних послуг.
При цьому встановлено, що:
1) за заявою суб’єкта звернення у випадках, передбачених законодавством, переоформлення, зміна, продовження строку дії документа дозвільного характеру, припинення дії (відкликання) результату надання адміністративних послуг, визначених у переліку, затвердженому цією постановою, здійснюються через центри надання адміністративних послуг;
2) адміністративні послуги, які не включені до переліку, затвердженого цією постановою, і суб’єктами надання яких відповідно до закону є:
– районні державні адміністрації (військові адміністрації), надаються через центри, утворені міськими, селищними радами в населених пунктах – адміністративних центрах районів;
– обласні державні адміністрації (військові адміністрації), крім Київської обласної державної адміністрації (військової адміністрації), надаються через центри, утворені міськими радами в населених пунктах – адміністративних центрах областей;
– Київська обласна державна адміністрація (військова адміністрація), надаються через центри, утворені Київською міською (військовою адміністрацією), районними у м. Києві державними адміністраціями або Київською міською радою;
3) надання відділами державної реєстрації актів цивільного стану територіальних органів Міністерства юстиції послуг за ідентифікаторами переліку, затвердженого цією постановою, а саме: 00983, 00030, 00031, 00032, 00868, 00033, 01418, 01854, здійснюється через центри на основі узгоджених рішень між територіальними органами Міністерства юстиції та органами, які утворили центри відповідно до Закону України «Про адміністративні послуги»;
4) за рішенням сільської, селищної, міської ради, якою утворено центр, окремі завдання адміністратора, пов’язані з прийняттям заяв суб’єктів звернень, видачею їм результатів надання адміністративних послуг або рішень про відмову в їх наданні, може виконувати староста, а також у випадках, передбачених законодавством, інша уповноважена посадова особа виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, якою прийнято рішення про утворення центру.
Крім того, новим п. 28-1 Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг, затвердженого постановою від 4 грудня 2019 р. № 1137, визначено, що створення та затвердження типових інформаційних карток може здійснюватися засобами Реєстру адміністративних послуг.
Водночас, визнано таким, що втратило чинність, розпорядження Кабінету Міністрів України від 16 травня 2014 р. № 523 «Деякі питання надання адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг».
Також зверніть увагу на Правові позиції Верховного Суду щодо кримінальних правопорушень, пов’язаних з війною, та збірник Воєнний стан. Всі нормативні матеріали, алгоритми дій, роз’яснення, корисні ресурси.