Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) не є різновидом державних соціальних гарантій - LexInform: Правові та юридичні новини, юридична практика, коментарі
Connect with us

В Україні

Мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) не є різновидом державних соціальних гарантій

Дата публікації:

Конституційний Суд України оприлюднив Рішення № 2-р/2021, яким у справі за конституційним поданням 47 народних депутатів України визнав конституційними приписи ч. 6 ст. 6 Закону України «Про оплату праці» від 24 березня 1995 р. № 108/95-ВР (далі – Закон) у редакції Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 6 грудня 2016 р. № 1774-VIII (далі – Закон № 1774), ч. 6 ст. 96 Кодексу законів про працю України в редакції Закону № 1774 (про мінімальний посадовий оклад (тарифну ставку)).

Читайте також: Президент розпускає Конституційний Суд

Так, відповідно до ч. 6 ст. 6 Закону в редакції Закону № 1774 та ч. 6 ст. 96 Кодексу в редакції Закону № 1774 «мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб на 1 січня календарного року».

Автори клопотання, зокрема стверджували, що прожитковий мінімум не може використовуватися для встановлення мінімального посадового окладу (тарифної ставки), оскільки він є лише соціальною гарантією того, що мінімальна заробітна плата не буде встановлена нижче рівня величини, достатньої «… для забезпечення нормального функціонування організму людини, збереження його здоров’я набору продуктів харчування, а також мінімального набору непродовольчих товарів та мінімального набору послуг необхідних для задоволення основних соціальних і культурних потреб особистості».

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Народні депутати України наголошували, що після набрання чинності Законом № 1774 в оспорених нормах Закону та Кодексу для встановлення розміру мінімального посадового окладу (тарифної ставки) застосовано величину, яка у грошовому виразі є меншою, ніж та, що використовувалася для обчислення посадових окладів до внесення відповідних змін.

Читайте також: Зарплати суддів обмежувати не можна – вирішив Конституційний Суд

Аналізуючи оспорені приписи Закону в редакції Закону № 1774 та Кодексу в редакції Закону № 1774 у посутньому зв’язку з нормами інших актів права, що регулюють відносини з оплати праці та соціального захисту, Конституційний Суд України дійшов висновку, що «заробітна плата, не нижча від визначеної законом (мінімальна заробітна плата)», «прожитковий мінімум» та «мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка)» не є тотожними явищами, а повноваження визначати або встановлювати їх грошовий розмір мають різні органи державної влади – Верховна Рада України і Кабінет Міністрів України.

Конституційний Суд вказав, що мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка) не є різновидом державних соціальних гарантій і функційно застосовується під час формування тарифної системи оплати праці та є основою для диференціації розмірів заробітної плати. Водночас розмір мінімальної заробітної плати і розмір мінімального посадового окладу (тарифної ставки) не можуть бути нижчими від розміру прожиткового мінімуму. Зазначена відмінність суті мінімальної заробітної плати (мінімального розміру заробітної плати) та мінімального посадового окладу (тарифної ставки) дає Конституційному Суду України підстави для висновку про неоднаковість їхнього функційного призначення.

При визначенні розміру мінімальної заробітної плати та встановленні розміру мінімального посадового окладу (тарифної ставки) повноважні органи державної влади мають зважати на те, що їх розміри мають забезпечувати особисті потреби не лише кожного, хто працює, а й членів його сім’ї, якщо останні не здатні або не в змозі забезпечити своєю працею чи іншим чином задоволення цих потреб самостійно.

Читайте також: Кримінальну відповідальність за корупційне правопорушення судді Конституційний Суд визнав надмірною

Таким чином, навіть у разі встановлення Кабінетом Міністрів України мінімального посадового окладу (тарифної ставки) у розмірі, меншому за розмір мінімальної заробітної плати, застосування норм чинного законодавства в їх сукупності гарантує дотримання вимог ч. 4 ст. 43 Конституції України.

Мінімальним розміром виплат, що їх має отримувати кожен як основне джерело існування для гарантування реалізації конституційного права на достатній життєвий рівень, є прожитковий мінімум, розмір якого з урахуванням його суті та призначення визначає Верховна Рада України у відповідному законі.

З метою виконання приписів Конституції та законів України Кабінет Міністрів України на підставі оспорених норм Закону в редакції Закону № 1774 та Кодексу в редакції Закону № 1774 зобов’язаний встановлювати такий розмір мінімального посадового окладу (тарифної ставки), щоб його використання у тарифній системі оплати праці не лише забезпечило достатній життєвий рівень для того, хто працює, а й заохочувало працівника до покращення умов життя для себе і своєї сім’ї.

Нагадаємо, Конституційний Суд хочуть перенести до Харкова.

В Україні

Енергетичні сертифікати будівель відбиратимуть для перевірки випадково

Опубліковано

on

От

Набрали чинності зміни до Порядку незалежного моніторингу енергетичних сертифікатів будівель, які передбачають:

– введення автоматизованого відбору сертифікатів для моніторингу за випадковим принципом;

– збільшення діапазону можливих відхилень показників енергетичної ефективності та строки подання заперечення щодо результатів моніторингу;

– скасування обов’язкового надання електронних копій проектної документації, документації щодо технічної інвентаризації або паспорта об’єкта у разі відсутності такої документації.

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram

Читайте також: Про кількість поверхів і квартир у будинку можна дізнатися в ЄДЕССБ

«Моніторинг енергетичних сертифікатів має бути прозорим для всіх учасників процесу. Зміни покликані забезпечити об’єктивний контроль якості енергетичних сертифікатів в Україні. Це допоможе усунути наявні недоліки. Зокрема, відбір для проведення перевірки енергетичних сертифікатів буде проводитися автоматично у Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва», – прокоментував перший заступник Міністра розвитку громад та територій Василь Лозинський.

Нагадаємо, пріоритет заявок в е-системі будівництва визначатиметься автоматично

Читати далі

В Україні

Спецмита на імпорт кабелів не буде

Опубліковано

on

От

Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі скасувала введення спецмита на імпортування іноземних кабелів.

Як повідомив заступник Міністра цифрової трансформації Олександр Шелест, в Україні виробляються не всі види кабельно-провідникової продукції або виробляються не в промислових масштабах. Застосування мита на імпорт могло спричинити збільшення термінів постачання продукції, обмежити доступ учасників ринку до необхідного асортименту товарів та вплинути на можливості вибору.

Після звернення Мінцифри Міжвідомча комісія переглянула це рішення та постановила скасувати введення мита.

Нагадаємо, швидкість завантаження файлів через мобільний інтернет – не менше 2 Мбіт/с

Найважливіші юридичні новини. Підписуйтесь на LexInform в Telegram
Читати далі

В Україні

Нові правила карантинних перевезень не стосуються неповнолітніх

Опубліковано

on

От

Нові правила перевезень пасажирів, які діятимуть з 21 жовтня, не поширюються на неповнолітніх.

«Діти до 18 років зможуть користуватись громадським транспортом у поїздках між регіонами без пред’явлення негативних тестів на COVID-19 та сертифікатів чи міжнародних свідоцтв про щеплення. Для дітей віком від 12 років залишається обов’язкове правило використовувати захисні маски під час перебування у громадських місцях, зокрема транспорті», – заявив Міністр охорони здоров’я Віктор Ляшко.

Нагадаємо, нові правила перевезення пасажирів з 21 жовтня

Читати далі

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Вже йдете? Перш ніж Ви підете ...

Запрошуємо до нашого каналу Telegram

Не варто пропускати жодної актуальної новини ;)
close-link