Connect with us

Законодавство

5 ступенів ризиковості поводження з харчовими продуктами

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» від 31 жовтня 2018 р. № 896.

Нею затверджено «Порядок визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження».

У Порядку визначили, що критеріями оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності є:

  • ризики, що пов’язані з тваринами, харчовими продуктами, їх використанням операторами ринку;
  • дії, які можуть призвести до негативного впливу на безпечність харчових продуктів;
  • результати здійснення попередніх заходів державного контролю;
  • ефективність процедур, які застосовуються оператором ринку з метою дотримання законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин;
  • інформація, яка може свідчити про невідповідність господарської діяльності вимогам зазначеного законодавства.

Періодичність здійснення планових заходів державного контролю у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини визначається на підставі ризик-орієнтованого підходу відповідно до додатків 1 та 2 до Порядку.

Отже, планові заходи державного нагляду здійснюються із встановленою періодичністю для суб’єктів:

  1. з дуже високим ступенем ризику – інспектування – не більше 4 разів на рік, аудит – не більше 1 разу на рік;
  2. з високим ступенем ризику – не частіше 3 разів на рік, аудит – не більше 1 разу на рік;
  3. із середнім ступенем ризику – не більше 2 разів на рік, аудит – не більше 1 разу на рік;
  4. з низьким ступенем ризику – не частіше 1 разу на рік, аудит – не більше 1 разу на 2 роки;
  5. з незначним ступенем ризику – не більше 1 разу на 2 роки, аудит не проводиться.

Для визначення ступеня ризику варто обрахувати кількість балів за критеріями,  зазначеними у додатках. Так, при сумі від 0 до 20 балів визначається незначний ступінь ризику; від 21 до 39 балів – низький; від 40 до 69 – середній; від 70 до 89 – високий, а від 90 до 100 балів – дуже високий.

Кількість балів, ступінь ризику від провадження господарської діяльності та періодичність здійснення планових заходів державного контролю визначаються в актах категоризації потужності у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів. Акт складається щороку державними інспекторами територіальних органів Держпродспоживслужби щодо кожної потужності не пізніше 1 листопада поточного року на підставі відомостей, наявних станом на 30 вересня поточного року.

Перше інспектування потужностей, які введені в експлуатацію в поточному році, здійснюється не пізніше 3 місяців з дня видачі експлуатаційного дозволу на потужність або 6 місяців з дня державної реєстрації потужності.

Водночас втратила чинність постанова Уряду від 17 червня 2015 р. № 402.

Законодавство

Міжнародне усиновлення – через постійно діючу комісію

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку провадження діяльності з усиновлення та здійснення нагляду за дотриманням прав усиновлених дітей» від 10 липня 2019 р. № 603.

Постановою, з метою забезпечення максимальної відкритості та прозорості процедури усиновлення, введено обов’язкову підготовку (раніше за бажанням або за рекомендацією служби у справах дітей) для громадян України, які виявили бажання усиновити дитину-сироту, дитину, позбавлену батьківського піклування з питань виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за програмою, затвердженою Мінсоцполітики, крім випадків, коли заявники є родичами дитини, її опікунами, піклувальниками, прийомними батьками, батьками-вихователями  (п. 25 Порядку).

Передбачено створення постійно діючої комісії з питань міжнародного усиновлення (положення та склад якої затверджується Мінсоцполітики), яка забезпечуватиме розгляд заяв щодо перегляду рішення про відмову у взятті громадян України, які проживають за межами України, та іноземців на облік кандидатів в усиновлювачі, питання щодо доцільності надання згоди (дозволу) на усиновлення дитини громадянами України, які проживають за межами України, та іноземцями (Порядок доповнено п. 2-1).

Регламентовано роботу служб у справах дітей з кандидатами в усиновлювачі в частині ознайомлення з інформацією про дітей, які можуть бути усиновлені (п.п. 48-50, 53-55 Порядку).

Читати далі

Законодавство

Гральний бізнес – тільки в готелях не нижче 3-х зірок

У Верховній Раді України зареєстровано законопроект «Про державне регулювання діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор». № 2285.

Законопроектом  передбачається обмеження кількості ліцензій, гральних закладів та грального обладнання.

Гральні заклади можуть розміщуватись винятково на території готелів (класу 3-5 зірки – для залів гральних автоматів і класу 5 зірок – для казино).

Уводиться обов’язкова верифікація гравців при прийомі ставок/виплати виграшів та реєстрації виграшів у «Системі онлайн-моніторингу», яка адмініструватиметься податковою службою.

Обов’язковою буде сертифікація грального обладнання для проведення азартних ігор відповідно до міжнародних стандартів.

Посилено фінансову і кримінальну відповідальності за діяльність у сфері азартних ігор без ліцензії.

Платежі за ліцензії в сфері азартних ігор спрямовуватимуться на розвиток спорту, медицини та культури в Україні.

Читати далі

Законодавство

Членство в саморегулівних організаціях буде добровільним

Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України опублікувало для обговорення проект Закону України «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності».

Законопроект стане законодавчою основою для створення саморегулівних організацій і надасть можливість делегувати таким організаціям відповідні повноваження.

Згідно з проектом саморегулівна організація є недержавною неприбутковою організацією, що об’єднує суб’єктів господарювання та/або суб’єктів професійної діяльності для саморегулювання у межах здійснюваної ними господарської або професійної діяльності, яка відповідно до цього Закону набула такого статусу.

Членство суб’єктів господарської або професійної діяльності в саморегулівній організації є добровільним (обов’язковість членства хоча б у одній саморегулівній організації може бути встановлено виключно законом, що регулює господарську або професійну діяльність у певній сфері (галузі)).

Контролю саморегулівної організації за дотриманням її членами статуту, правил саморегулівної організації та відповідальність за їх порушення, здійснюється, зокрема шляхом здійснення моніторингу та перевірки діяльності.

Саморегулівним організаціям делегуватимуться повноваження органів державної влади, Національного банку України з контролю та/або регулювання господарської або професійної діяльності відповідно до вимог Закону України «Про адміністративні послуги».

Для захисту прав та законних інтересів саморегулівних організацій та координація її взаємодії з органами державної влади, Національним банком України діє Координаційна рада з питань саморегулювання.

Також законопроектом передбачено, що саморегулівні організації, які діють на день введення цього Закону в дію не потребують повторного набуття статусу відповідно до вимог цього Закону та зобов’язані протягом трьох років привести свою діяльність у відповідність до його вимог.

Долучитись до обговорення проекту Закону «Про саморегулювання господарської та професійної діяльності» можна на сайті Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України.

Читати далі

В тренді

Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
||
№ Документа: 896
Дата прийняття: 31.10.2018
Дата набрання чинності: 06.11.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
||
№ Документа: 896
Дата прийняття: 31.10.2018
Дата набрання чинності: 06.11.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає