Connect with us

Lexinform™ - платформа важливої правової інформації.

Для правників усіх спеціалізацій - свіжі новини про найважливіші нормативні акти і законопроекти з погляду їх значущості, показові та прецедентні рішення судів, коментарі до цих рішень, юридичний аналіз правових позицій, зокрема – рішень Верховного Суду.

Правові новини охоплюють події в Україні, а також світові юридичні новини, які справляють вплив на нашу правову дійсність, в тому числі – на розвиток вітчизняного законодавства та правової системи в цілому.

Репортажі та фахові звіти про найцікавіші заходи в царині права дадуть можливість не лишити поза увагою жодної значної події, а календар прийдешніх науково-практичних конференцій, форумів, круглих столів, експертних нарад та інших зібрань, присвячених нагальним юридичним проблемам, - допоможе не пропустити майбутніх заходів.

Тут постійно накопичуються варіанти розв’язання складних правових питань, неординарні юридичні висновки, аналітичні матеріали з практики правозастосування, досудового розв’язання спорів, зокрема арбітражу і медіації.

Автори - досвідчені адвокати, знані фахівці з різних галузей права пропонують власне тлумачення норм права та випробувані практичні прийоми, переможні правові аргументи для судового спору.

Законодавство

5 ступенів ризиковості поводження з харчовими продуктами

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів» від 31 жовтня 2018 р. № 896.

Нею затверджено «Порядок визначення періодичності здійснення планових заходів державного контролю відповідності діяльності операторів ринку (потужностей) вимогам законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин, які здійснюються Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, та критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від її провадження».

У Порядку визначили, що критеріями оцінки ступеня ризику від провадження господарської діяльності є:

  • ризики, що пов’язані з тваринами, харчовими продуктами, їх використанням операторами ринку;
  • дії, які можуть призвести до негативного впливу на безпечність харчових продуктів;
  • результати здійснення попередніх заходів державного контролю;
  • ефективність процедур, які застосовуються оператором ринку з метою дотримання законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я та благополуччя тварин;
  • інформація, яка може свідчити про невідповідність господарської діяльності вимогам зазначеного законодавства.

Періодичність здійснення планових заходів державного контролю у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів та у сфері ветеринарної медицини визначається на підставі ризик-орієнтованого підходу відповідно до додатків 1 та 2 до Порядку.

Отже, планові заходи державного нагляду здійснюються із встановленою періодичністю для суб’єктів:

  1. з дуже високим ступенем ризику – інспектування – не більше 4 разів на рік, аудит – не більше 1 разу на рік;
  2. з високим ступенем ризику – не частіше 3 разів на рік, аудит – не більше 1 разу на рік;
  3. із середнім ступенем ризику – не більше 2 разів на рік, аудит – не більше 1 разу на рік;
  4. з низьким ступенем ризику – не частіше 1 разу на рік, аудит – не більше 1 разу на 2 роки;
  5. з незначним ступенем ризику – не більше 1 разу на 2 роки, аудит не проводиться.

Для визначення ступеня ризику варто обрахувати кількість балів за критеріями,  зазначеними у додатках. Так, при сумі від 0 до 20 балів визначається незначний ступінь ризику; від 21 до 39 балів – низький; від 40 до 69 – середній; від 70 до 89 – високий, а від 90 до 100 балів – дуже високий.

Кількість балів, ступінь ризику від провадження господарської діяльності та періодичність здійснення планових заходів державного контролю визначаються в актах категоризації потужності у сфері безпечності та окремих показників якості харчових продуктів. Акт складається щороку державними інспекторами територіальних органів Держпродспоживслужби щодо кожної потужності не пізніше 1 листопада поточного року на підставі відомостей, наявних станом на 30 вересня поточного року.

Перше інспектування потужностей, які введені в експлуатацію в поточному році, здійснюється не пізніше 3 місяців з дня видачі експлуатаційного дозволу на потужність або 6 місяців з дня державної реєстрації потужності.

Водночас втратила чинність постанова Уряду від 17 червня 2015 р. № 402.

Законодавство

У разі спалаху кору чи краснухи невакцинованих осіб не допускатимуть до планової госпіталізації

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства охорони здоров’я України «Про затвердження Порядку проведення епідеміологічного нагляду за кором, краснухою та синдромом вродженої краснухи» від 23 квітня 2019 р. № 954.

Згідно із затвердженим Порядком, елімінація кору та краснухи вважається підтвердженою (верифікованою) у разі відсутності стійкого передавання вірусів кору та краснухи в країні протягом не менше ніж 36 місяців.

У разі виявлення спалаху кору (розділ VII), краснухи у навчальних, оздоровчих закладах, закладах з цілодобовим перебуванням дітей чи дорослих, закладах охорони здоров’я незалежно від форми власності та відомчого підпорядкування працівники, залучені до епіднагляду за інфекційними хворобами, подають інформацію про спалах до територіальних закладів громадського здоров’я.

Випадки кору/краснухи, для яких доведено наявність епідеміологічного зв’язку мають реєструватися як один спалах, незалежно від місця їх виявлення.

У разі реєстрації спалаху кору, краснухи до навчальних закладів, закладів для дітей чи дорослих з цілодобовим перебуванням з моменту виявлення першого хворого до 21 дня з моменту виявлення останнього хворого до закладу не приймаються особи, що не хворіли на кір, краснуху, або особи, які не отримали щеплення проти цих інфекцій.

Особи, що контактували з хворим на кір або краснуху, які не мають документального підтвердження про отримання необхідної за віком кількості доз вакцини проти кору та краснухи або про захворювання на кір або краснуху в анамнезі, не допускаються до планової госпіталізації до закладів охорони здоров’я, крім інфекційних лікарень та інфекційних відділень лікарень, протягом усього періоду медичного спостереження.

Читати далі

Законодавство

Фінанси об’єктів, пов’язані з держтаємницею, перевірятимуть за невизначеною кількістю порядків

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Державної аудиторської служби України «Про внесення зміни до Порядку проведення заходів державного фінансового контролю Держаудитслужбою та її міжрегіональними територіальними органами в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях, що провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею» від 23 квітня 2019 р. № 114.

У новій редакції викладено пункт 2 Порядку, згідно з яким  Держаудитслужба та її міжрегіональні територіальні органи здійснюють заходи державного фінансового контролю в установах та організаціях, що провадять діяльність, пов’язану з державною таємницею, відповідно до порядків проведення державного фінансового аудиту та інспектування, установлених Кабінетом Міністрів України, з урахуванням особливостей, визначених Порядком організації та забезпечення режиму секретності в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2013 р. № 939 та цим Порядком.

Попередня редакція містила конкретний перелік з 5-ти порядків проведення аудиту, установлених КМУ.

Читати далі

Законодавство

Український інститут закуповуватиме товари і послуги для кожного заходу окремо

Опубліковано

on

Набрав чинності наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі” від 7 травня 2019 р. № 790.

Пункт 17 розділу II викладено в новій редакції, за якою визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для проведення культурно-мистецьких заходів (створення нових постановок, концертів, виготовлення (створення) вихідних фільмових матеріалів, аудіовізуальних творів), а також заходів з реалізації державної політики у сфері відновлення та збереження національної пам’яті, популяризації читання та української літератури у світі, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено не лише до планів роботи на відповідний період Міністерства культури України та Українського інституту національної пам’яті, а й Українського інституту книги.

До цього ж розділу додали пункт 22, яким встановили подібну схему визначення предмета закупівлі і для Українського інституту.

Читати далі

В тренді

Деякі питання здійснення планових заходів державного контролю Державною службою з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів
||
№ Документа: 896
Дата прийняття: 31.10.2018
Дата набрання чинності: 06.11.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає
 

Підпишись на нашу розсилку.

Юридичні новини 1 раз на день у твоїй поштовій скринці.