Connect with us

Законодавство

Держспецзв’язок не визначатиме регламенту роботи суб’єктів довірчих послуг

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України» від 19 вересня 2018 р. № 750.

Змінюване Положення про Адміністрацію (яка є одним з регуляторів сфери електронних довірчих послуг) затверджене постановою Уряду від 3 вересня 2014 р. № 411.

Одним із основних завдань Адміністрації Держспецзв’язку тепер є участь у формуванні та реалізації державної політики у сферах електронного документообігу (в частині захисту інформації державних органів та органів місцевого самоврядування), електронної ідентифікації (з використанням електронних довірчих послуг), електронних довірчих послуг (у частині встановлення вимог з безпеки та захисту інформації під час надання та використання електронних довірчих послуг, контролю за дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг) у відповідності новому Закону «Про електронні довірчі послуги», чим замінено реалізацію політки щодо скасованого електронного цифрового підпису.

Також за новою редакцією пп. 26 п. 4 Адміністрація погоджує регламенти роботи Центрального засвідчувального органу / центру, кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг, а також надавачів таких послуг та юридичних осіб, ФОП, які мають намір надавати відповідні довірчі послуги. Варто зазначити, що до зміни цього підпункту, ним встановлювалися вимоги до регламенту робити органу, центру, тощо. Тепер вказані суб’єкти самостійно визначатимуть регламент роботи.

Попри те, Адміністрація встановлюватиме вимоги щодо безпеки та захисту інформації для кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг та їх відокремлених пунктів реєстрації (пп. 27 п. 4).

До того ж у відповідності новому Закону, послуги електронного цифрового підпису замінено по всьому тексту на довірчі послуги.

Законодавство

Слідчі судді ВАКС після трьох років зможуть повторно переобиратися

Народні депутати прийняли за основу два законопроекти «Про внесення змін до Закону України “Про Вищий антикорупційний суд” щодо забезпечення суду приміщенням та інших питань роботи суду» № 3348 та «Про внесення змін до Закону України “Про реструктуризацію заборгованості державного підприємства “Антонов” щодо уточнення деяких питань реструктуризації заборгованості з метою створення передумов для забезпечення Вищого антикорупційного суду приміщенням» № 3350.

Так, слідчі судді ВАКС зможуть перебувати на своїх посадах не рік, а три, та отримають право на повторне переобрання, що допоможе усунути затягування розгляду проваджень.

Також ВАКС надається право керувати об’єктами державної власності, що позбавить суд деяких господарських проблем. Наразі суд не може ані ремонтувати, ані добудовувати споруди, в яких розмістився.

Це питання, хоч і виглядає суто технічним, має величезне значення у площині інституційної незалежності ВАКС. Будівля у власності ВАКС – є додатковим запобіжником, що на суд не чинитимуть тиск, наприклад, розірвавши договір оренди нерухомого майна.

Крім того, відповідно до Державних будівельних норм, приміщення судів повинні відповідати низці умов: щодо облаштування зали судових засідань, коридорів тощо. Отримавши у власність нерухомість, ВАКС зможе пристосувати будівлі під стандарти сучасного правосуддя, що дасть змогу суддям упевнено здійснювати свої функції.

Читати далі

Законодавство

Законопроект, який запустить реформу галузі телекомунікацій

Експерти сектору ІТ&Телеком Офісу ефективного регулювання BRDO розробили законопроект, покликаний визначити організаційно-правовий статус та засади діяльності регулятора у сфері зв’язку – Національної комісії, що здійснює державне регулювання в галузі зв’язку (НКРЗ).

Потреба зміни законодавства про регулятора у сфері зв’язку обумовлена необхідністю:

  • забезпечити конституційний правовий статус НКРЗ;
  • виконати вимоги Угоди про асоціацію з ЄС – забезпечити організаційну та фінансову незалежність телеком-регулятора (базуючись на підходах Європейського кодексу електронних комунікацій – Директиви ЄС 2018/1972).

Так, ключовими змінами, що пропонуються є, зокрема, правовий статус. Регулятор переходить до виконавчої гілки влади. Членів Регулятора буде призначати КМУ, а не Президент.

Незалежність:

  • відкритість конкурсу при призначенні членів Регулятора;
  • обрання голови Регулятора іншими членами;
  • виключно прозоро мотивоване звільнення членів Регулятора (політична незалежність);
  • конкурентна винагорода (як для членів Регулятора, так і для апарату);
  • прямо визначені джерела фінансування (фінансова незалежність);
  • скасування необхідності погодження рішень Регулятора з іншими органами (незалежність прийняття рішень).

Взаємодія з ЄС. Положення щодо взаємодії BEREC (Орган європейських регуляторів електронних комунікацій, Body of European Regulators for Electronic Communications).

У поєднанні з проектом закону «Про електронні комунікації» № 3014, розробленим за участі експертів BRDO та зареєстрованим у парламенті, законопроект про НКРЗ запустить повноцінну реформу галузі телекомунікацій.

«Питання правового статусу, незалежності, спроможності регулятора є центральними щодо сфери телекомунікацій в рамках Угоди про асоціацію. Однак, це так само важливо і для всього українського ринку. Будь-які, навіть, найпрогресивніші норми не будуть працювати без незалежного та професійного контролю, а його має забезпечити сильний регулятор. Тому ми рекомендуємо приймати законопроект про НКРЗ разом з проектом № 3014», – зазначив керівник сектору ІТ&Телеком Офісу ефективного регулювання BRDO Ігор Самоходський.

Проект закону разом із супроводжувальними документами направлений до Комітету ВРУ з питань цифрової трансформації та Мінцифри.

Ознайомитись з повним текстом законопроекту та порівняльною таблицею можна за посиланням.

Читати далі

Законодавство

Панаму додано до переліку офшорних зон

Як повідомляє Офіс великих платників податків ДПС, розпорядженням Кабінету Міністрів України  № 582-р, яке набрало чинності 27 травня 2020 р., внесено зміни до розпорядження КМУ «Про віднесення держав до переліку офшорних зон» від 23 лютого 2011 р. № 143-р.

З урахуванням Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» до переліку офшорних зон додано Панаму.

Наразі список офшорних зон включає в себе 42 країни і території.

Читати далі

В тренді

Про внесення змін до Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України
||
№ Документа: 750
Дата прийняття: 19.09.2018
Дата набрання чинності: 07.11.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2020
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Про внесення змін до Положення про Адміністрацію Державної служби спеціального зв`язку та захисту інформації України
||
№ Документа: 750
Дата прийняття: 19.09.2018
Дата набрання чинності: 07.11.2018
Дата реєстрації в Мінюсті: Немає
Номер реєстрації в Мінюсті: Немає
Внутрішній номер документа: Немає