Connect with us

Законодавство

Кримінальна відповідальність за помилки в митних деклараціях є неприпустимою

Опубліковано

Європейська Бізнес Асоціації не підтримує проект Закону «Про внесення змін до Кримінального кодексу України та Кримінального процесуального кодексу України щодо криміналізації контрабанди товарів та підакцизних товарів, а також недостовірного декларування товарів» № 5420 та наголошує, що з контрабандою, як і будь-яким економічним злочином, слід боротися аналітичними, а не силовими методами, впроваджуючи фіскалізацію ланцюгів постачання замість імітації тотального, але неефективного контролю.

Читайте також: До дванадцяти років позбавлення волі за контрабанду підакцизних товарів

Так, представники бізнесу абсолютно не підтримують запровадження відповідальності за недостовірне декларування товарів, оскільки положення ст. 201-4 КК допускає можливість притягнення до кримінальної відповідальності навіть за неумисні помилки в митних деклараціях.

Передбачається також притягнення до кримінальної відповідальності лише за дії, спрямовані на незаконне переміщення товарів через митний кордон України поза митним контролем або з приховуванням від митного контролю. Злочин вважатиметься закінченим незалежно від того, чи були товари незаконно переміщені через митний кордон України чи ні. Такі широкі формулювання в сукупності із відсутністю конкретизації дій, які кваліфікуються як злочинні, що, в свою чергу, потенційно просто розширює підстави для притягнення особи до кримінальної відповідальності.

Водночас, залишається незрозумілим, хто може бути притягнений до кримінальної відповідальності за такі злочини – керівник підприємства, декларант, митний брокер, перевізник тощо.

Читайте також: Криміналізація товарної контрабанди

На переконання бізнесу, рівень вартості предметів, що є об’єктами правопорушення, для притягнення до кримінальної відповідальності – 113 500 грн. (для підакцизних товарів – 56 750 грн.) – є необґрунтовано низьким, в той час як санкції – надмірними. При цьому відповідно до ст. 212 КК межа для настання кримінальної відповідальності за ухилення від сплати податків (якими по своїй суті також є і мито, ПДВ на імпорт, акциз) становить 3 405 000 грн несплачених податків. Тому санкції, передбачені у даному проекті, є досить суворими і потребують зменшення.

Також особливу стурбованість викликає той факт, що досудове розслідування вказаних кримінальних правопорушень може здійснюватиметься слідчими податкової міліції, до початку функціонування Бюро економічної безпеки України. Підслідність справ про економічну контрабанду необхідно визначити виключно за новоствореним Бюро економічної безпеки України.

Читайте також: Реанімація криміналізації контрабанди як визнання власного безсилля. Чому президентський законопроект не вирішить ситуацію?

Представники бізнесу наголосили, що до боротьби із «сірим» імпортом доцільно підійти ширше, зокрема запроваджувати ефективні заходи щодо: неможливості реалізації товарів без документів про їх походження (ланцюга поставки) особливо в рамках Інтернет-торгівлі; перешкоджання схемам мінімізації податків («піджаки», «посилки», «перерваний транзит» тощо); забезпечувати інституційний розвиток відповідних органів та підвищувати ефективність їх роботи.

Нагадаємо, повернути кримінальну відповідальність за контрабанду підакцизних товарів закликає АМУ.

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.