Connect with us

Законодавство

Оперативність розгляду кримінального провадження судом

Опубліковано

Як відомо, Верховна Рада 22 серпня прийняла в першому читанні за основу проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кримінального та Кримінального процесуального кодексів України щодо забезпечення поваги до суду та оперативності розгляду кримінального провадження судом» (реєстр. № 11387), авторства голови ВРУ Р. О. Стефанчука та інших депутатів.

Читайте також: Для судів не має імперативного значення сам факт звернення із клопотанням про передачу особи на поруки. Передача на поруки є правом, а не обов’язком суду

Підтримали це рішення 248 народних обранців. Як вказується, законопроект розроблено з метою зменшення кількості проявів неповаги до суду, а також системного подолання проблеми безпідставних неявок учасників кримінального провадження в судові засідання, що зумовлює порушення розумних строків розгляду справ.

Для досягнення вказаної мети проектом закону пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), Кримінального кодексу України (далі – КК України) та Кримінального процесуального кодексу України (далі – КПК України), якими:

1) доповнити КУпАП новою ст. 185-6-1, якою встановити відповідальність за невжиття заходів щодо ухвали суду про привід. При цьому право складати протоколи про такі правопорушення надається секретарям судового засідання, секретарям суду (зміни до п. 7 ч. 1 ст. 255 КУпАП), а обов’язок розглядати відповідні справи покладається на районні, районні в місті, міські чи міськрайонні суди, місцеві господарські та адміністративні суди, апеляційні суди, вищі спеціалізовані суди та Верховний Суд (зміни до статей 221, 221-1 КУпАП);

2) підвищити розміри штрафів за адміністративні правопорушення, передбачені статтями 185-3 «Прояв неповаги до суду або Конституційного Суду України», 185-5 «Перешкоджання явці до суду народного засідателя, присяжного»;

3) виключити зі статей 22, 377, 378, 379 КК України слова «народного засідателя» і «народному засідателю»;

4) запровадити використання для потреб КПК України терміну «розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб» замість терміну «розмір мінімальної заробітної плати» (зміни до ст. 3 цього Кодексу) тощо.

Читайте також: Нероз’яснення особі її права на розгляд кримінального провадження колегіальним складом суду є істотним порушенням вимог закону

Як сподівається автор документу, прийняття цього законопроекту сприятиме утвердженню поваги до суду, збільшенню оперативності розгляду кримінального провадження судом, реальному виконанню судових ухвал про привід особами, на яких покладено їх виконання, а також удосконаленню порядку вирішення питання про відвід судді та скасування ухвали про накладення грошового стягнення, та скороченню строків проведення підготовчого судового засідання.

Матеріали сторінки підготував Артем Дмитрук,
спеціально для ЮВУ

Джерело: Юридичний вісник України

Продовжити читання →

Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Digital-партнер


© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2024
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.