Connect with us

Законодавство

Рада суддів вважає, що підстави для ліквідації Окружного адміністративного суду м. Києва відсутні

Дата публікації:

Обговоривши проекти Законів «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» № 5369 та «Про внесення зміни до розділу ХІI «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про судоустрій і статус суддів» № 5370, Рада суддів України схвалила звернення до Президента України та народних депутатів.

Рада суддів зауважила, що згідно зі ч. 4 ст. 19 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» підставами для утворення чи ліквідації суду є зміна визначеної цим Законом системи судоустрою, необхідність забезпечення доступності правосуддя, оптимізації видатків державного бюджету або зміна адміністративно-територіального устрою.

При цьому, визначений перелік підстав для ліквідації суду є вичерпним і може бути доповнений виключно шляхом внесення змін до вказаної норми Закону.

Разом з тим, аналізуючи вказані вимоги вбачається, що жодна з наведених виключних підстав для ліквідації судів, визначених проектом № 5369, не має місця в об’єктивній дійсності.

Так, наразі не здійснюється така зміна системи судоустрою або адміністративно-територіального устрою, яка б передбачала ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва.

Ліквідація будь-якого суду в такий спосіб є посяганням на Конституцію України та призведе не тільки до колапсу та краху судової гілки влади, а й до краху України, як правової держави. – вважають в РСУ.

Рада суддів звернула окрему увагу на те, що на сьогодні процес формування Вищої кваліфікаційної комісії суддів України ще навіть не розпочинався. Як наслідок, понад 45 тисяч справ (переважна більшість з яких – соціальні спори), які знаходяться в провадженні Окружного адміністративного суду міста Києва та понад 160 тисяч справ, які знаходяться в архіві будуть передані до Київського окружного адміністративного суду, що поставить під загрозу належну реалізацію конституційного права громадян, передбаченого ст. 55 Конституції України, на судовий захист. Враховуючи штатну чисельність суддів Київського окружного адміністративного суду (25 суддів), кожен суддя цього суду отримає додатково близько 2000 справ у своє провадження.

Така передача справ з одного суду до іншого призведе до того, що розгляд справ розпочнеться спочатку, в силу положень ч. 14 ст. 31 Кодексу адміністративного судочинства України, а отже, позивачі будуть роками чекати на своє законне та обґрунтоване рішення суду, а відтак показник доступності до правосуддя в аспекті адміністративного судочинства буде суттєво погіршений не лише на території міста Києва, а і на території Київської області.

Крім того, оптимізація видатків державного бюджету, у разі реалізації проектів, не матиме місця, а навпаки, Державний бюджет України понесе додаткові витрати, пов’язані з процесом ліквідації суду та утворення нового, який фактично виконуватиме ту саму роль, яку наразі виконує Окружний адміністративний суд міста Києва.

Окремо наголошується, що проекти не розв’язують питання правового статусу та подальшої діяльності суддів Окружного адміністративного суду міста Києва.

Водночас проекти не передбачають будь-яке переведення суддів та апарату Окружного адміністративного суду міста Києва.

Підсумовуючи викладене, Рада суддів дійшла висновку, що наразі відсутні правові підстави для внесення та, відповідно, прийняття запропонованих Президентом України проектів Законів.

Законодавство

Пільгова ціна на електроенергію для мешканців 30-кілометрових зон АЕС

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Верховної Ради України «Про звернення до Кабінету Міністрів України щодо вжиття невідкладних заходів з метою зниження ціни на електричну енергію для побутових споживачів, які постійно проживають у 30-кілометровій зоні атомних електростанцій» від 29 квітня 2021 р. № 1435-IX, якою рекомендовано Кабінету Міністрів України невідкладно, протягом чотирнадцяти календарних днів з дня набрання чинності цією Постановою, встановити пільгову фіксовану ціну (тариф) на електричну енергію для побутових споживачів, які постійно проживають у 30-кілометровій зоні атомних електростанцій, у розмірі 70 відсотків діючого тарифу для відповідної групи населення.

Читати далі

Законодавство

Нотаріуси та адвокати зможуть претендувати на державну службу

Опубліковано

on

Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування рекомендував Верховній Раді прийняти в другому читанні та в цілому проект Закону «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо розширення кола осіб, які можуть претендувати на вступ на державну службу» № 4361.

Так, підготовленим до другого читання проектом збережено положення ухваленої в першому читанні редакції норми, відповідно до якої досвід заняття адвокатською, нотаріальною діяльністю, діяльністю арбітражних керуючих визнається загальною вимогою для осіб, які претендують на зайняття посад державної служби, як альтернатива досвіду роботи на керівних посадах.

Також були враховані пропозиції щодо доручення Уряду затвердити критерії, на підставі яких визначається відповідність досвіду кандидатів на посади державної служби вимогам, встановленим ст. 20 Закону України «Про державну службу», щодо наявності досвіду роботи на керівних посадах підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності, а також унормування питань оплати праці державних службовців Представництва Президента України в Автономній Республіці Крим.

Читати далі

Законодавство

Новий перелік суб’єктів нормування у будівництві

Опубліковано

on

Набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження переліку суб’єктів нормування у будівництві» від 28 квітня 2021 р. № 438.

Міністерство розвитку громад та територій України інформує, що відповідно до оновленого переліку Мінрегіон здійснює нормування за всіма об’єктами нормування. Інші центральні органи виконавчої влади, у разі відсутності державних будівельних норм або необхідності конкретизації їхніх вимог, здійснюватимуть нормування у будівництві щодо окремих типів об’єктів будівництва, що мають галузеву специфіку, зокрема це стосується об’єктів енергетики, сільського господарства, інженерно-транспортної інфраструктури тощо.

Окрім цього, визнано такими, що втратили чинність, низку постанов Кабінету Міністрів України.

Читати далі


Новини на емейл

Правові новини від LexInform.

Один раз на день. Найактуальніше.

Facebook

TWITTER

Календар юриста

В тренді

© ТОВ "АКТИВЛЕКС", 2018-2021
Використання матеріалів сайту лише за умови посилання (для інтернет-видань - гіперпосилання) на LEXINFORM.COM.UA
Всі права на матеріали, розміщені на порталі LEXINFORM.COM.UA охороняються відповідно до законодавства України.

Telegram