Законодавство
Розширити підслідність справ Бюро економічної безпеки пропонують роботодавці
Федерація роботодавців України вважає, що проект Закону «Про внесення змін до адміністративного та кримінального законодавства щодо запровадження діяльності Бюро економічної безпеки України» № 3959-1 під час підготовки до другого читання потребує внесення суттєвих коректив, бо роботодавці не погоджуються із низкою запропонованих змін до законодавства, які можуть стати інструментом додаткового тиску на бізнес, а саме:
1) у проекті запропоновано доповнити Кримінальний кодекс України ст. 222-2, якою передбачити кримінальну відповідальність за шахрайство з податком на додану вартість. Водночас, чинне кримінальне законодавство містить достатню кількість заходів для належного реагування на таке діяння, зокрема за ст. 190 «Шахрайство» КК або ст. 191 «Привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем» КК. Проект про Бюро економічної безпеки України також містив аналогічну норму, але потім за наполяганням ФРУ її було вилучено, тому пропонується скасувати її і в цьому проекті;
2) проектом пропонується передати у підслідність БЕБУ розслідування кримінальних правопорушень за певним переліком статей КК, який, на переконання ФРУ, не є достатнім. Наприклад, шахрайство, вчинене у великих або особливо великих розмірах, організованою групою, з використанням комп’ютерної техніки (ч.ч. 3 і 4 ст. 190 КК), привласнення та розтрата чужого майна (ч. 1, 3–5 ст. 191 КК), як свідчать звернення підприємств до ФРУ, складають значну частку саме економічних злочинів, але до переліку їх не включено. Тому пропонується значно розширити цей перелік, одночасно виключивши відповідні статті з підслідності Національної поліції та інших правоохоронних органів;
3) проект не містить будь-яких положень, які б зобов’язували прокурорів, у разі внесення до Єдиного реєстру досудових розслідувань відомостей про злочини, що віднесені до підслідності БЕБУ, визначати у певні терміни підслідність кримінальних проваджень щодо таких злочинів із урахуванням пріоритетності саме БЕБ. Тому пропонується уточнити ці норми.